poszerzanie, dystanse etc

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

poszerzanie, dystanse etc

Postprzez akras100 » 8 maja 2012, o 23:49

Witam

Czy ktoś może mi, totalnemu amatorowi wyjaśnić po co tak naprawdę do większości driftowozów w Polsce zakładane są naprawde grube dystanse??
Zarówno na oś napędzaną jak i często na przod?

Troche szukałem po sieci i nie do końca znalazłem konkretną odpowiedz.
W Japonskich projektach nie widać aż tak przesadnie wyphcniętych kól na boki jak np w Pl.

Dzieki i pozdrawiam
akras100
Amator
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 cze 2010, o 22:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: poszerzanie, dystanse etc

Postprzez ponczak » 9 maja 2012, o 00:34

Sam chciałbym wiedzieć ;)

Teoretycznie chodzi o to, że BMW na którym w większości znajdziesz poszerzenia po 50cm / strona - są w serii dużo węższe od Nissanów i nadrabiają to poszerzeniami. Nie jestem co do tego całkowicie pewien, bo z tego co widać w innych krajach można to lepszą oponą nadrobić i ustawieniami zawieszenia w dużym stopniu. W takim razie skoro nie wiadomo o co chodzi - chodzi o kasę i tak jest taniej, niż inwestować w lepsze opony / zawias etc.
ponczak
 

Re: poszerzanie, dystanse etc

Postprzez drift-rak » 9 maja 2012, o 09:05

dystanse zwiekszaja stabilnosc podczas poslizgu no i przy wypadnieciu z trasy trudniej o dachowanie. szerszy samochod jest po prostu stabilniejszy. takie moje zdanie. e30 jest stosunkowo waskie a bylem swiadkiem dachowania podczas treningu takiego auta. mysle ze gdyby ta beemka byla poszerzona nie przewrocila by sie.
dystanse najprosciej zamocowac i najtaniej.
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: poszerzanie, dystanse etc

Postprzez motoszajbus » 9 maja 2012, o 21:37

oprocz wiekszej predkosci w poslizgu na przodzie glowine chodzi o odsuniecie kola od podluznic, stabilizatora celem uzyskania wiekszego skretu...
Avatar użytkownika
motoszajbus
Touge Drifter
 
Posty: 167
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 10:20
Lokalizacja: Radom

Re: poszerzanie, dystanse etc

Postprzez drift-rak » 10 maja 2012, o 07:44

motoszajbus napisał(a):oprocz wiekszej predkosci w poslizgu na przodzie glowine chodzi o odsuniecie kola od podluznic, stabilizatora celem uzyskania wiekszego skretu...


z przodu nie daje sie zbyt duzych dystansow bo przy duzym skrecie by to przeszkadzalo. bylo w jakims temacie juz lacznie z rysunkiem wyjasniajacym o co chodzi
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: poszerzanie, dystanse etc

Postprzez motoszajbus » 10 maja 2012, o 21:19

tak, wystarczy taki dystans, jaki wymaga skret, za duzy dystans nie potrzebnie zwiekszy linie zataczania kola przy skrecie
Avatar użytkownika
motoszajbus
Touge Drifter
 
Posty: 167
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 10:20
Lokalizacja: Radom

Re: poszerzanie, dystanse etc

Postprzez Janeek52 » 10 maja 2012, o 22:00

im szerzej tym niżej środek ciężkości?
Avatar użytkownika
Janeek52
Touge Drifter
 
Posty: 286
Dołączył(a): 19 kwi 2009, o 08:33
Lokalizacja: Legnica

Re: poszerzanie, dystanse etc

Postprzez kuber2011 » 11 maja 2012, o 16:47

nie, środek ciężkości się nie zmienia, ale odległość środka ciężkości od kół się zmienia i tym samym ciężej dachowanie zaliczyć.
kuber2011
Amator
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19 kwi 2011, o 13:34
Lokalizacja: Grajewo

Re: poszerzanie, dystanse etc

Postprzez bear » 13 maja 2012, o 20:37

Zloz nogi do siebie i niech cie ktos lekko popchnie to sie przewracasz. Na rozwartych nogach nawet nie drgniesz :P Ot co :lollol:
bear
Król Ronda
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 sty 2012, o 11:21
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Początkujący

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości