Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez sebek88 » 12 cze 2013, o 12:53

Chciałbym obniżyć i usztywnić zawieszenie w moim e36 sedan. Dyfer już zaspawany (nie trzeba go wyjmować) cała operacja trwała koło 3h. Nie o to chciałem zapytać. Czy po obniżeniu auta sprężynami progresywnymi -60p i -40t tatechnix ("standardowe" obniżenie dla bmw podobno) na zwykłych amortyzatorach (są nowe na aucie z takimi już kupiłem więc na razie niech zostaną) czy nie trzeba wymieniać jeszcze czegoś (końcówek drążków... itd) i czy przez tak duże obniżenie auta nie "ustawi" się negatyw na kołach (z przodu to jeszcze można przeżyć ale z tyłu). Dzięki za odpowiedzi!
Aha ma być sztywno i twardo auto tylko do zabawy.
sebek88
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 lut 2013, o 22:02
Lokalizacja: włocławek

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez Janosik » 12 cze 2013, o 13:54

Jak ma być sztywno i twardo to na pewno nie na TaTechnix.
Avatar użytkownika
Janosik
Touge Drifter
 
Posty: 238
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 17:57
Lokalizacja: Wieleń

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez sebek88 » 12 cze 2013, o 13:59

To co byś polecił?
Jeśli chodzi o wymianę samych sprężyn czy coś jeszcze trzeba?
sebek88
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 lut 2013, o 22:02
Lokalizacja: włocławek

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez Janosik » 12 cze 2013, o 14:03

Na BMW się nie znam, wiem tylko że TaTechnix do najlepszych nie należy.
Zaraz Ci coś chłopaki poradzą :)
Avatar użytkownika
Janosik
Touge Drifter
 
Posty: 238
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 17:57
Lokalizacja: Wieleń

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez sebek88 » 12 cze 2013, o 14:08

Wiem domyślam się, ale ma być to budżetowy projekt.
JakaÅ› alternatywa?
sebek88
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 lut 2013, o 22:02
Lokalizacja: włocławek

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez ttomek » 12 cze 2013, o 17:15

było milion razy
TAtechnix nadaje się na jazdę po glebie po zakupy, aczkolwiek ktoś na tym latał, albo lata jeszcze
amorki nabijane smarem olejem mixolem itd też do śmietnika
bilstein B6 nie dawał rady, zrobiłem go na B8 i też kiszka
najlepiej coś przeznaczonego do tego, Ksport, XYZ ISC itd itd itd markowego niestety = nie-budżetowe...
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez sebek88 » 12 cze 2013, o 18:27

Wiem że dobry gwint robi robotę no ale...$!
Dodatkowo po wymianie sprężyn trzeba coś jeszcze zrobić?
sebek88
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 lut 2013, o 22:02
Lokalizacja: włocławek

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez tony_rider » 12 cze 2013, o 18:34

A może poszukaj na allegro używanego zawieszenia gwintowanego do e36 idzie coś fajnego wyrwać w dobrych pieniądzach :)
tony_rider
Touge Drifter
 
Posty: 414
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 13:59
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez sebek88 » 12 cze 2013, o 19:07

Od jakiegoś czasu staram się przynajmniej śledzić co się dzieje na allegro, tablicy, itd.
Powtarzam pytanie czy trzeba coś więcej do sprężyn i czy "powstanie" negatyw?
sebek88
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 lut 2013, o 22:02
Lokalizacja: włocławek

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez tony_rider » 12 cze 2013, o 21:13

po obniżeniu tyłu "powstanie" negatyw który będzie niekorzystny, bo będzie Ci nierówno cięło gumy... :/ przód sie nie zmieni...

na allegro widze conajmniej dwa nienajgorsze zawieszenia w cenie nowego TaT... warto się zastanowić, ponegocjować, i kupić, w przeciwieństwie do TaT
tony_rider
Touge Drifter
 
Posty: 414
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 13:59
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez sebek88 » 13 cze 2013, o 06:37

Jak to jest że na gwincie tył jest ok a przy obniżeniu na sprężynach robi się negatyw?
sebek88
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 lut 2013, o 22:02
Lokalizacja: włocławek

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez BartekE30_Ponczak » 13 cze 2013, o 09:42

sebek88 napisał(a):Jak to jest że na gwincie tył jest ok a przy obniżeniu na sprężynach robi się negatyw?



Na gwincie też robi się negatyw. Ale negatyw nie jest zły. Na początek wystarczy gwint ta-technix, czy mts jakiś, spawnięty dyfer, może podkładki pod magiel, kiera i kubeł. Warto też zrobić seryjny rękaw na igłę (tarczobęben z tyłu w e36 potrafi cuda jak się zregeneruje okładziny, są zestawy naprawcze) i można latać. Ja jeszcze wywaliłbym visco i wrzucił elektryczne wiatraki (dwa).
BartekE30_Ponczak
Król Ronda
 
Posty: 71
Dołączył(a): 21 sty 2013, o 11:44
Lokalizacja: Gliwice

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez bazej171 » 13 cze 2013, o 11:35

W tej chwili jest KW za 1200zł po regeneracji komplet przód i tył do sprzedania jak ktoś zainteresowany podam kontakt
bazej171
Touge Drifter
 
Posty: 170
Dołączył(a): 12 gru 2011, o 19:53
Lokalizacja: łuków/warszawa

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez sebek88 » 14 cze 2013, o 06:35

Szkopuł tkwi w tym że amorki w aucie choć "zwykłe" są jak nowe. Może jakieś inne sprężyny?
sebek88
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 lut 2013, o 22:02
Lokalizacja: włocławek

Re: Obniżenie/usztywnienie zawieszenia w E36

Postprzez Blacky » 14 cze 2013, o 16:39

za miękkie. sprężyna Ci tego nie zrekompensuje raczej. znaczy się, da się na serii, ale szybko zrobi się za miękko. zawsze możesz obecne amorki zalać hipolem.
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy


Powrót do Początkujący

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości