Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Raven » 5 wrz 2011, o 15:31

Może mi ktoś wytłumaczy na czym polega strojenie auta. ? I jak się je stroi . ?
Raven
Amator
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 sty 2010, o 20:21

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez rtuber » 5 wrz 2011, o 15:34

stojenie to nic innego jak zmiana map paliwa,zapłonu itp.

Do strojenia potrzeba ogromnej wiedzy oraz oprogramowania.
Avatar użytkownika
rtuber
BadBoy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 13:19
Lokalizacja: Legnica

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Szogun » 11 wrz 2011, o 12:36

Wie ktoÅ› co to jest VTC w SR-ach?
Avatar użytkownika
Szogun
Touge Drifter
 
Posty: 143
Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 21:24
Lokalizacja: Lublin/Starościce

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez rtuber » 11 wrz 2011, o 12:58

zmienne fazy wałka ssącego
Avatar użytkownika
rtuber
BadBoy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 13:19
Lokalizacja: Legnica

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Szogun » 11 wrz 2011, o 14:23

Przecież w nissanach zmienne fazy rozrządu to VVL.
Dzięki.
Avatar użytkownika
Szogun
Touge Drifter
 
Posty: 143
Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 21:24
Lokalizacja: Lublin/Starościce

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Bartdrift » 11 wrz 2011, o 14:26

Pytales w sr'ach. Tak jak Napisal rtuber. I jest to bardzo zawodne przy podkreconych sr'ach urzadzenie, zastepowane kolem regulowanym.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Kamyk » 11 wrz 2011, o 14:27

VTC -> Variable Cam Timing (na walku ssacym)
Neo VVL -> variable valve timing with lift control
Kamyk
Touge Drifter
 
Posty: 186
Dołączył(a): 9 sty 2008, o 21:16
Lokalizacja: Jemappes (Belgia)

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez DjFido » 19 wrz 2011, o 20:36

Do czego służy:
Turbo timer (wiem ze cos ze schladzaniem turbiny, ale czy tez mozna ustawic opcje nagrzewania silnika do jakiejs temp.??)
Co to jest Komputer typu Piggyback / Standalone ??
Jaka jest roznica jesli chodzi o moc / moment stosujac kolektory wydechowe typu 4/2/1 czy 6/3/1 w porownaniu do 4/1 a 6/1??
Avatar użytkownika
DjFido
Touge Drifter
 
Posty: 299
Dołączył(a): 26 maja 2010, o 18:03
Lokalizacja: Mastad // Norwegia

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez KenDorifto » 19 wrz 2011, o 21:25

Turbo timer – jest to urządzenie, które powoduje, że silnik spalinowy z turbospężarką wyłącza się z opóźnieniem w celu zwiększenia żywotności turbiny.

Temperatura turbiny może sięgać setek stopni Celsjusza, dlatego ważne jest aby przed zgaszeniem silnika pozostawić go przez pewien czas włączonym w celu ochłodzenia turbiny.

Turbo timer pozwala na pracę silnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki przez określony przez użytkownika czas. Dzięki temu urządzeniu kierowca nie musi pozostawać w samochodzie, a silnik sam się wyłączy po ochłodzeniu turbiny
KenDorifto
Touge Drifter
 
Posty: 934
Dołączył(a): 4 mar 2009, o 12:50
Lokalizacja: Wrzosowo, Kołobrzeg

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Mariusz vel Tata ;) » 19 wrz 2011, o 21:31

juz jak tak dokladnie zacytowales co do kropki to wypadalo by podac zrodlo ;) skad to przepisales
Mariusz vel Tata ;)
moderator
 
Posty: 1548
Dołączył(a): 11 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Belgia

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez DjFido » 19 wrz 2011, o 22:16

No oki, a sprawa komputera, czy kolektorów...??
Avatar użytkownika
DjFido
Touge Drifter
 
Posty: 299
Dołączył(a): 26 maja 2010, o 18:03
Lokalizacja: Mastad // Norwegia

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Franio » 20 wrz 2011, o 00:23

DjFido napisał(a):No oki, a sprawa komputera, czy kolektorów...??


Piggyback i standalone to urządzenia które umożliwiają tzw. "strojenie" silników. Różnica polega na tym, że standalone to sterownik, który sam jest w stanie wysterować silnik, czyli zastępuje w pełni seryjny sterownik (w kwestii sterowania silnikiem, bo niektóre seryjne ECU obsługują czasem także inne układy). Piggyback daje możliwość ingerencji w sterowanie silnika poprzez zmianę sygnałów in/out seryjnego sterownika.

Z kolektorami to cięższy temat. Zależy od silnika, rozwiązań konstrukcyjnych, inne do turbo, inne do N/A. W układzie wydechowym zachodzi szereg zjawisk gazodynamicznych, bardziej lub mniej korzystnych. Ogólnie chodzi o to by ułatwić przepływ spalin w kierunku atmosfery (choć nie zawsze jest to tak naprawdę pożądane) czy poprawić dynamikę spalin napędzających turbosprężarkę. Najlepiej poszukaj przykładów z hamowni przed i po zmianie kolektora do samochodu, który Cię interesuje.
Odpowiadając bezpośrednio na Twoje pytanie: nie ma ogólnej zasady.
Avatar użytkownika
Franio
Król Ronda
 
Posty: 65
Dołączył(a): 28 cze 2009, o 20:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Jajnik » 12 lis 2011, o 19:15

Jak by mógł mi ktoś wytłumaczyć pojęcie A/R (air ratio).
Jak się domyślam z angielskiego chodzi o stosunek powietrza... ale do czego?
Co on powoduje jak jest niski a co jak wysoki?
Najlepiej na przykładzie jakichś turbosprężarek.
Avatar użytkownika
Jajnik
DRIFTER
 
Posty: 1107
Dołączył(a): 19 lis 2009, o 20:46
Lokalizacja: Warszawa/ZÄ…bki

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez KoÅ‚tun » 12 lis 2011, o 19:46

A/R i AFR to jedno i to samo czyli air-fuel ratio .
http://www.autocentrum.pl/motoslownik/m ... metryczna/
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Olaf » 12 lis 2011, o 21:14

Kołtun chyba nie masz racji bo A/R o który pyta Jajnik to parametr strony gorącej turbiny a to z AFRem nie ma nic wspólnego.
Avatar użytkownika
Olaf
DRIFTER
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 18:47
Lokalizacja: Otrębusy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Początkujący

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości