e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 12 paź 2014, o 22:35

Witajcie
jak w temacie, buduję auto na codzień. Potrzebuję kilku potrad osób obeznanych w temacie. Pompa oleju i miska własnej produkcji które pierwotnie mialy zasilać jednostkę w olej z braku czasu na testy i sprawdziany spocznie na pólce do czasu nadmiaru wolnego czasu. Tego tematu na chwile obecna nie poruszam, pompa będzie inna wraz z miską.
Interesuje mnie opinia odnośnie układu wydechowego. Jaka średnica rur powinna zostać zastosowana? Układ wydechowy budowany będzie na x-pipe, tłumiku środkowym, i końcowym, oczywiście dwururka. Chcę zamówić customowy wydech jednak zależy mi na tym aby był dosyć cichy i nie zatykał się. Czy wydech budowany na rurach 2" będzie przytkany? Auto użytkowane będzie jako prywatne z tendencją do zamiatania.
W późniejszych postach będę pytał o inne porady.
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez ttomek » 13 paź 2014, o 08:22

Zrób wydech na wzor e39 540
Albo po prostu zaadoptuj elementy 540
Będzie i dobry bo się nie zatka i cichy
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 13 paź 2014, o 10:06

2x2" nie będzie za ciasno?
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez marian00 » 13 paź 2014, o 10:58

Ja mam 2x55mm za skrzynią y-pipe na 70mm i jest miodnie, z tym że u mnie jest przelot
Avatar użytkownika
marian00
Król Ronda
 
Posty: 91
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 17:56
Lokalizacja: Łazy

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez emikyton » 13 paź 2014, o 11:36

Ja mam 2x60mm z tłumikiem od Łukasza z MGarage, powiedziałem że ma być cicho i jest. Mieści się we wszystkich normach, dźwięk nie jest męczący, a zarazem przyjemnie słuchać V8 :)
Avatar użytkownika
emikyton
Touge Drifter
 
Posty: 546
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:10
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 13 paź 2014, o 21:57

okazyjnie wpadł w ręce m tech 2x2"koncowy, teraz musze poszukac czegos po środku. Bedzie różnica między
-dwa wloty i dwa wyloty
-wlot i wylot pojedynczy na kazdej rurce za x-pipe
?
czy jest ktoś na forum handlujący kryzami z nierdzewki?
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 14 paź 2014, o 21:38

Do auta posiadam skrzynię 6-cio biegową i seryjne sprzęgło. Czy jest jakis sposób na zdłubanie dwumasy na sztywne koło? przeróbek zamachu z m50 chcialbym uniknąc. Chodzi mi po głowie wytoczenie nowego koła zamachowego, sztywnego o wymiarach serii. Koszt nie najmniejszy podejrzewam ale czy pomysł doby?
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 2 lut 2015, o 19:45

Kilka zdjęć ze składania
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 2 lut 2015, o 20:32

mam kilka pytan do zorientowanych, czy chłodnica wspomagania będzie konieczna (auto na torze bedzie bardzo sporadycznie, głównie miasto)
chłodnica oleju silnikowego będzie z tds'a, czy powinienem zastosowac termostat, jesli tak to jaki/gdzie
robiąc łapy silnika nie wziąłem pod uwagę uchwytu linki gazu, po złożeniu całości nie chce się przez owy uchwyt zamknąć maska, jest dość ciasno ale cos moze wymysle.
Kolejna sprawa to x-pipe. Wspawany będzie tłumik środkowy przelotowy dwie rurki, czy powinienem zastosowac x-pipe przed tłumikiem czy nie koniecznie?
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez marian00 » 2 lut 2015, o 20:51

winiar_bmw napisał(a):mam kilka pytan do zorientowanych, czy chłodnica wspomagania będzie konieczna (auto na torze bedzie bardzo sporadycznie, głównie miasto)


Kolega przez chwile jeździł e34 z m62 bez chłodniczki i płyn się gotował, po zamontowaniu problem znikł
Avatar użytkownika
marian00
Król Ronda
 
Posty: 91
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 17:56
Lokalizacja: Łazy

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 5 lut 2015, o 00:53

A chłodnica oleju silnikowego bez termostatu na miasto?
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 10 lut 2015, o 10:52

Chłodzenie silnika zrobione,
Wspomaganie wraz z chłodnica także...
Obrazek
Obrazek
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 19 mar 2015, o 00:07

wszystko jest juz gotowe zostaly dwa tematy:
obrotomierz
wskaźnik temperatury na zegarach
Jesli ktos zechce sie podzielic sekretem jak to zrobil to zapraszam na pw
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez chincher » 19 mar 2015, o 18:29

Dobra, ale po co na PW? Niech będzie już napisane co i jak jawnie, a niepotrzebnie za chwile powstanie kolejny wątek jak podłączyć zegary.
chincher
Clutch Burner
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 13:21
Lokalizacja: Gniezno

Re: e36 m60 4.0 budowa auta na codzień

Postprzez winiar_bmw » 22 mar 2015, o 21:03

Ważny temat, jakie powinno być ciśnienie oleju na biegu halowym?
winiar_bmw
Clutch Burner
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 18:23
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

Powrót do Początkujący

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości