Kilka pytan poczÄ…tkujÄ…cego

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Kilka pytan poczÄ…tkujÄ…cego

Postprzez Wilk » 13 paź 2009, o 18:55

Witam, od jakiegoś czasu interesuje mnie tematyka driftu. Szczerze mówiąc od dawna podobały mi się samochody jeżdżące bokiem, ale nie wiedziałem jak to się fachowo nazywa. W tym poście chciałbym Wam, znawcom, zadac pare pytań z racji tego, że jestem zupełnie zielony w tej tematyce. Jak to na forum bywa, zawsze konkretny temat prędzej czy później zamienia sie w offtopic. Prosiłbym jednak na możliwie szczegółowe odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

1) Ogólna budowa auta. Gdzie się tego nauczyć ? Są jakies ebooki/ksiązki/artykuły na ten temat ? Wyprzedzając pytania - tak, odwiedziłem google. Szukałem materiałow na ten temat, ale nic ciekawego nie udało mi się znaleźć. Nie chodzi mi tutaj o kompletne podstawy, bo wiem mniej wiecej jak działa silnik czterosuwowy, skrzynia biegów, mechanizm różnicowy, hamulce i inne tego typu podstawowe rzeczy.

2) Szpera. Jak to działa ? Obejrzałem film ukazujący działanie dyferencjału, ale jak szpera działa nie mam pojęcia. Eszpera to pewnie zespawanie 'na sztywno', tak by oba koła kręciły sie zawsze tak samo szybko. Ale co w przypadku powiedzmy szpery 50% ?

3) Tutaj wklejÄ™ taki oto obrazek:
Obrazek

Interesujący mnie element zaznaczyłem na czerwono. Co to takiego i do czego się to przydaje/stosuje ?

4) Swap. Zamiana silnika na lepszy/mocniejszy tak ? Jak to się robi, czy wymienia się sam silnik, czy cały układ napędowy ? Jak to wygląda ? Samemu to robicie, czy dajecie mechanikowi ? Ile to kosztuje ( nie wliczając kosztów kupna danego silnika ).

5) Spoiler, lotka z tyłu driftowozu. Po co ? Czy prędkości przy jakich się driftuje są aż tak duże, że powietrze odpowiednio mocno dociska tył samochodu ?

6) Czy przy jeździe bokiem istnieje szansa, że opona zsunie się z felgi ? Tylko proszę nie pisać "wszystko jest możliwe". Chodzi mi o to jak jest w praktyce.