Poczatek latania i przygotowanie poldka

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez ADAMAT » 31 sty 2011, o 18:57

CSR co do osiągów 1.4MPi to się nie czepiam, bo naprawdę daje radę budzie poldonka, zresztą nie ma silników nie do zajechania, kwestia mózgu kierownika.
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: Poczatek latania i przygotowanie wozu

Postprzez Kołtun » 31 sty 2011, o 22:21

ADAMAT napisał(a):Silniki 1.4MPI czy też 1.8MPI rovera są fajne ale kompletnie nie odporne na przegrzanie, przy drifcie wymiana uszczelki pog głowicą dość często
Miałeś taki silnik , że brednie wypisujesz ?? Ja upalałem 2 lata dzień w dzień , nie raz pękł mi któryś z starych węży i nigdy nie wymieniałem uszczelki pod główką , wszystko zależy czy silnik dziewica , czy już ktoś rączki tam pchał .
CSR napisał(a):Tu sie nie zgodze.. przy sprawnej pompie wody, czystej chłodnicy i dwóch wentylatorach nie ma szans tego zakatować. Chyba że staniesz w miejscu na odcince
pompa ok musi być sprawna , w dużej ilości są zamienniki z palstikowym wirnikiem bądź wytłoczką z blachy która to odpada od ośki , czysta chłodnica :/ w borewiczu miałem starą zalepioną ponad 20 letnim syfem chłodnicę i jeden wentylator który włączał się okazjonalnie w zależności od prędkości upalania( kręcenie ósemek = częściej), kończenie opon też jakoś nie jest wyzwaniem dla małej chłodnicy.

ADAMAT napisał(a): a przy ekstremalnych warunkach czapki się wyginają że aż miło
wiesz niektórzy narzekają na m20 że pękają jak durne , jakoś znam kilku użytkowników którzy nie mieli najmniejszych problemów , żona miała też m21 które kiedyś dosiadłem i dałem dość dość w dupę i jakoś żyje do dziś i ma się dobrze .

ADAMAT napisał(a): kwestia mózgu kierownika.
dokładnie , daj się silnikowi dobrze zagrzać przed katowaniem to i samo katowanie wytrzyma , oczywiście po katowaniu wskazana lekka jazda w celu wychłodzenia i dotyczy to każdego silnika. Ja od dawna stosuję zasadę , jak auto nie ma 40`C to nawet go nie ruszaj , potem sobie dalikatnie jadę aż osiągnie 90 i taką temp musi mieć przynajmniej 15 min , żeby wszystko w silniku ładnie się zagrzało , potem można pałować .
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez ADAMAT » 1 lut 2011, o 07:00

zresztą nie ma silników nie do zajechania, kwestia mózgu kierownika.


Dla mnie to by było na tyle w tym temacie.

PS!!!
Lezy u mnie silnik 1.4MPI rovera- prawie dziewica, ten jeszcze nie ma wydmuchniętej uszczelki
Oddam za 2 setki
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez Reaper » 1 lut 2011, o 12:56

Zdjęcia silnika który siedzi w Caro zrobie w przyszłym tyg. bo znajomy obecnie nim jeździ. Ale mam dla Was zagadkę, kupiłem jakiś czas temu borewicza za piwo, miał być na części, specjalnie nawet nie oglądałem silnika dzisiaj naszło mnie żeby trochę przy nim pogrzebać i zobaczyłem takie coś
http://img828.imageshack.us/i/zdjcie0023p.jpg/
http://img689.imageshack.us/i/zdjcie0022f.jpg/
http://img585.imageshack.us/i/zdjcie0024n.jpg/
Sorry że tak ale w [img] nie chce działać :/

Co to jest?
Reaper
Amator
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 sty 2011, o 16:20
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez CSR » 1 lut 2011, o 13:34

1.5 gaźnik :twardziel:
CSR
Clutch Burner
 
Posty: 46
Dołączył(a): 12 gru 2010, o 10:43
Lokalizacja: Łódź

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez ADAMAT » 1 lut 2011, o 16:15

uppssss, jeszcze fiatowski silnik, jeśli mnie dobrze pamięć nie myli to wersja AB czyli fabrycznie 82 konie, jest szansa że ma jeszcze 4 biegową skrzynię, ja latałem 13 lat temu takim borewiczem z 80r, nie powiem bo miałem igiełkę i w tamtych czasach już lekko podjechana e36 w 1.6 raczej nie miała co liczyć na odejście mnie przynajmniej do 160km/h, tak na marginesie borewicze z 4 biegową skrzynią lepiej śmigały niż caro z silnikami 1.6GLE.... z 5 biegową

Ale no właśnie tu ale.... po zdjęciach jeśli chcesz robić tego poldka to fiufiu chyba z ogromnej miłości i zasobności portfela, jak już opanujesz wszech obecną rdzę która wyczyści ci portfel do zacznie się kolejne trzepanie przy motorowni, napędzie i wogle wszystkim, jak już to odnowę tego egzemplarza rozłóż sobie na 5 lat i tylko odnawiaj dla kolekcji, bo do driftu nie ma absolutnie sensu.... ale to tylko moje zdanie
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez Kołtun » 5 lut 2011, o 20:34

ADAMAT napisał(a): tak na marginesie borewicze z 4 biegową skrzynią lepiej śmigały niż caro z silnikami 1.6GLE.... z 5 biegową

tu się nie zgodzę , borewicz śmigał lepiej tylko dlatego , że był o wiele lżejszy od caro , skrzynie różniły się kosmetycznie biegami 1-3 w celu cichszej pracy ( inne daszkowania zębów poprzez zmianę ilości zębów)
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez kamzo » 5 lut 2011, o 23:11

Ohv lepiej sobie odpuścić, to się nadaje do kościoła, a nie do pałowania. Mój 1.4 nie ma lekko i nic się nie dzieje (oczywiście wszystko w miarę rozsądku), uszczelka nigdy nie robiona- kupiony od dziadka, pierwszego właściciela.
Avatar użytkownika
kamzo
Touge Drifter
 
Posty: 137
Dołączył(a): 15 lis 2008, o 12:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez Reaper » 6 lut 2011, o 21:56

Tego 1.6 co teraz siedzi zakatuje i prawdopodobnie wyląduje 1.8 rover chociaż coraz bardziej ciągnie mnie żeby kupić jakieś BMW albo Nissana
Reaper
Amator
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 sty 2011, o 16:20
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez kamzo » 7 lut 2011, o 11:37

Zakatujesz to bardzo szybko- przerobiłem kilka tych silników w DFie, później wrzuciłem 2.0 dohc, którego też nikomu nie polecam do tyrania, ponieważ ten silnik nie lubi wysokich obrotów i też potrfi szybko paść przy takiej jeżdzie oraz jest poważny problem z częściami. 1.8 rover wydaje mi się najlepszą opcją, którą będę również wdrażał do swojego projektu. :) :thumbsup:
Avatar użytkownika
kamzo
Touge Drifter
 
Posty: 137
Dołączył(a): 15 lis 2008, o 12:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez CSR » 7 lut 2011, o 14:17

Reaper napisał(a): chociaż coraz bardziej ciągnie mnie żeby kupić jakieś BMW albo Nissana
Nie tylko Ciebie :D ...ale jedyny plus poloneza to tanie części blacharskie. Reszta częsci zaczyna si ejuz po woli kończyć o czym sie juz przekonałem :rotfl2:
CSR
Clutch Burner
 
Posty: 46
Dołączył(a): 12 gru 2010, o 10:43
Lokalizacja: Łódź

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez Reaper » 28 lut 2011, o 18:28

Zrobiłem wreszcie foto tego silnika

Obrazek
Obrazek

tylko teraz tak zawieszenie na przodzie poszło się je*** i strasznie ciężko sprzęgło chodzi opłaca się to robić? Czy szukać czegoś innego a jego na żyletki?
Reaper
Amator
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 sty 2011, o 16:20
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez Mały » 16 mar 2011, o 15:43

Próbował ktoś silnik od bmw wsadzic w poloneza czy fiata :grin: bo sam myślę nad budową czegoś do driftu pomijając fakt że nie dysponuje pokaźnym portwelem :help: ale nie wiem z czego budowac myślałem o e30 lub 125p :scratch:
Avatar użytkownika
Mały
Król Ronda
 
Posty: 92
Dołączył(a): 2 mar 2011, o 20:25
Lokalizacja: Bieżyń

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez Zenki » 17 mar 2011, o 15:40

W GT z maja 2010 był opisywany poldek z silnikiem M20B27 z głowicą z M20B20 z dołożonym turbo. Moc ok. 230-240KM. Jak ktoś chce, to mogę zarzucić potem foty ;).
Zenki
Touge Drifter
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 16:01
Lokalizacja: Łódź

Re: Poczatek latania i przygotowanie poldka

Postprzez Mały » 17 mar 2011, o 18:07

Zenki jak będziesz miał czas i chęci to wklej te zdjęcia :good: . Latem jak będę miał jakieś finanse to zacznę kombinowac :grin: skoro silnik bmw zmieścił się w poldona to i w 125p też powinien się zmieścic :yeah:
Avatar użytkownika
Mały
Król Ronda
 
Posty: 92
Dołączył(a): 2 mar 2011, o 20:25
Lokalizacja: Bieżyń

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Początkujący

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości