Uturbianie

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Uturbianie

Postprzez 111mishi111 » 3 sie 2011, o 19:14

Jestem totalnie zielony w mechanice. A raczej wiem co jak się nazywa, ale nie mam nawet gdzie obcować "że smarem" , wiem co jak wygląda ale pytań zawsze mam wiele. Dlatego pytam...

Jak jest budowa kolektora wylotowego aby dostosowac go do turbosprezarki? Chodzi mi o to czy raczej turbospręzarke kupuje sie w komplecie z kolektorem i jego się ew. pózniej dopasowywuje do silnika, czy istniejacy kolektor sie przerabia? I jak jest z podłaczaniem układu chłodzenia. Skąd pobierany jest olej konkretnie? Z miski? jesli tak sa ciśnienie? Czy Turbo wytwaza je samo?

Wiem że pytania wręcz obnizające poziom forum, ale wybacznie, a wytrwali niech odpowiedź i im z góry bardzo dziekuje.
Avatar użytkownika
111mishi111
Clutch Burner
 
Posty: 26
Dołączył(a): 18 lis 2010, o 09:39
Lokalizacja: Busko-Zdroj

Re: Uturbianie

Postprzez duchu22 » 3 sie 2011, o 21:26

Nie masz podstawowej wiedzy - czytaj forum + np www.racingforum.pl. Tam znajdziesz odp na wszystkie pytania.

PS: Kolektor w aucie bez turbo spawasz/kupujesz pod dana turbine - zmiana turbiny to najczesciej zmiana kolektora lub przespawanie flanszy.
Olej bierzesz z magistarali np z podstawy filtra oleju.
Avatar użytkownika
duchu22
Touge Drifter
 
Posty: 284
Dołączył(a): 30 maja 2010, o 08:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Uturbianie

Postprzez Kamyk » 3 sie 2011, o 22:19

Linki do tego forum ktore masz na mysli nie dzialaja na driftforum ;)

Co do pytan autora tematu, polecam ksiazke Maximum Boost autor: Corky Bell .
Jezeli interesuje Ciebie ten temat to naprawde warto ja przeczytac , znajdziesz w niej odpowiedzi na nastepne pytania ktore bedziesz Sobie zadawal , bo te w pierwszym poscie to dopiero poczatek .
Kamyk
Touge Drifter
 
Posty: 186
Dołączył(a): 9 sty 2008, o 21:16
Lokalizacja: Jemappes (Belgia)

Re: Uturbianie

Postprzez 111mishi111 » 4 sie 2011, o 07:39