rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez TTuner » 31 sty 2012, o 23:04

Oba silniki są naprawdę super ale jak wiadomo JZ w większości jeździły w automacie więc silnik jest mniej skatowany a rb w manualu po czym można wnioskować ze poprzednicy nie musieli dbać o ten piec :P Silniki są rozwojowe i fajnie skonstruowane a co najważniejsze jest do nic dostępna masa różnych części, co do ceny już się zaczynają schody bo dobry 1 jz można za ok 5 tyś wyrwać a rb co najmniej 2 razy drożej więc może dlatego "czas RB wygasa" ;/ do tego dochodzi masa innych kosztów w zależności o przeznaczenia i mocy docelowej silnika...
Jakiekolwiek sprzeczki na ten temat za wiele nie dadzą bo każdy zostanie przy swoim a niestety idealnego silnika nie ma :/
TTuner
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:41
Lokalizacja: Solnica

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez Ban0ff » 31 sty 2012, o 23:18

za 5 tys mozna spokojnie sciagnac RBka z UK, silnik, skrzynia, osprzet i jeszcze pare gratisow.
za 1JZta trzeba dac 3.5-4k ale jest to sam silnik bez skrzyni, zamachu, sprzegla, i tutaj sie zaczynaja schody w temacie swapow tych silnikow.
Sa rozne drogi, jeden kupi r154 + dzwon, zamach, sprzeglo ale to sa dosc wysokie koszty, pewnie 2x przekrocza wartosc samego silnika :D drugi cos wyrzezbi na skrzyni z bmw lub innych w duzo mniejszej kwocie.
Ale przy tym trzeba sie troche narobic.
Avatar użytkownika
Ban0ff
Touge Drifter
 
Posty: 399
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 17:50
Lokalizacja: Jarosław

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez hades » 1 lut 2012, o 00:41

jarek s13.5 napisał(a):A ile maksymalnie takie 2jz-ge po dodaniu turbo wytrzyma bez zakucia? :confused:


Spokojnie 500+ tylko najlepiej wymienic tloki na GTE dla obnizenia stopnia sprezania.
hades
Touge Drifter
 
Posty: 170
Dołączył(a): 7 mar 2011, o 23:57
Lokalizacja: Zakopane

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez piotras155 » 1 lut 2012, o 15:57

hades napisał(a):
jarek s13.5 napisał(a):A ile maksymalnie takie 2jz-ge po dodaniu turbo wytrzyma bez zakucia? :confused:


Spokojnie 500+ tylko najlepiej wymienic tloki na GTE dla obnizenia stopnia sprezania.


albo odprężyć na uszczelce pod głowica :)
Avatar użytkownika
piotras155
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 16:15
Lokalizacja: Poznań

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez hades » 1 lut 2012, o 18:30

Jak by ktos potrzebowal, to mam plik excela do wyliczenia kompresji JZ'tow. pm jesli ktos potrzebuje :)
hades
Touge Drifter
 
Posty: 170
Dołączył(a): 7 mar 2011, o 23:57
Lokalizacja: Zakopane

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez BrN » 2 lut 2012, o 21:08

Prekursorem w drifcie jak dobrze mi sie zdaje jest JACEK Sobczak i jego s14 gdzie bylo pozniej u Przygo a teraz jest u Steve Carzastego ;) Wiec nie ma co gadac ze jak Troll to wszyscy... Fakt JZ jest bardziej idioto odporny 450 kuca bez zakucia i jedziem a z RB trzeba juz troche wiecej zainwestowac... PatrzÄ…c na silniki lexa 2jz ge sa mega tanie do 3 tysi to sadze ze niedlugo beemkarze nawet przesiada sie na taki silnik :grin: bo jest tanszy chociaz za to zawsze jak jz to jaka skrzynia albo jaki adapter aby podpiac skrzynie z bmw czy do nysy :cray: Chociaz rb to jest jednak jeden z legendarnych silnikow... :rockon:
BrN
Touge Drifter
 
Posty: 409
Dołączył(a): 31 paź 2009, o 12:35
Lokalizacja: Swarzędz

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez Ban0ff » 3 lut 2012, o 09:36

GE jest dobry jak sie od razu grubo w nim modzi, np zakucie, duza suszara, wtryski, standalone itd.
Jak sie ktos zadowoli na poczatek 300KM to lepiej wziac kompletny 1JZ, pozniej jak sie znudzi mozna grubiej pomodzic :)
Avatar użytkownika
Ban0ff
Touge Drifter
 
Posty: 399
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 17:50
Lokalizacja: Jarosław

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez kikac » 8 lut 2012, o 08:46

wg mnie jeszcze jeden argument przemawia za JZ - umieszczenie kolektora wydechowego z prawej strony. Nie komplikuje swapa do budy europejskiej bo sprężarka nie zachacza o drążek kierownicy czy serwo.
Avatar użytkownika
kikac
Touge Drifter
 
Posty: 272
Dołączył(a): 1 cze 2010, o 19:19
Lokalizacja: warszawa

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez Ban0ff » 8 lut 2012, o 15:43

kikac napisał(a):wg mnie jeszcze jeden argument przemawia za JZ - umieszczenie kolektora wydechowego z prawej strony. Nie komplikuje swapa do budy europejskiej bo sprężarka nie zachacza o drążek kierownicy czy serwo.

To prawda, u mnie w RB bylo dosyc ciasno i holset lekko przytopil pokrywke zbiorniczka plynu hamulcowego :D

Obrazek
Avatar użytkownika
Ban0ff
Touge Drifter
 
Posty: 399
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 17:50
Lokalizacja: Jarosław

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez piotras155 » 8 lut 2012, o 19:49

Ban0ff napisał(a):GE jest dobry jak sie od razu grubo w nim modzi, np zakucie, duza suszara, wtryski, standalone itd.
Jak sie ktos zadowoli na poczatek 300KM to lepiej wziac kompletny 1JZ, pozniej jak sie znudzi mozna grubiej pomodzic :)


tak tylko poco kupować ge skoro mówisz o zakuwaniu to lepiej odrazu kopić 2jz co nie :grin:
Avatar użytkownika
piotras155
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 16:15
Lokalizacja: Poznań

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez Ban0ff » 8 lut 2012, o 20:08

to teraz blysnales :D

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem

BrN napisał(a):Prekursorem w drifcie jak dobrze mi sie zdaje jest JACEK Sobczak i jego s14 gdzie bylo pozniej u Przygo a teraz jest u Steve Carzastego ;) Wiec nie ma co gadac ze jak Troll to wszyscy... Fakt JZ jest bardziej idioto odporny 450 kuca bez zakucia i jedziem a z RB trzeba juz troche wiecej zainwestowac... Patrząc na silniki lexa 2jz ge sa mega tanie do 3 tysi to sadze ze niedlugo beemkarze nawet przesiada sie na taki silnik :grin: bo jest tanszy chociaz za to zawsze jak jz to jaka skrzynia albo jaki adapter aby podpiac skrzynie z bmw czy do nysy :cray: Chociaz rb to jest jednak jeden z legendarnych silnikow... :rockon:


Ban0ff napisał(a):GE jest dobry jak sie od razu grubo w nim modzi, np zakucie, duza suszara, wtryski, standalone itd.
Jak sie ktos zadowoli na poczatek 300KM to lepiej wziac kompletny 1JZ, pozniej jak sie znudzi mozna grubiej pomodzic :)
Avatar użytkownika
Ban0ff
Touge Drifter
 
Posty: 399
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 17:50
Lokalizacja: Jarosław

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez Binio » 8 lut 2012, o 20:59

Piotras , a po co wkładać UZ i go uturbiać skoro mozna było odrazu wsadzić... np 2jz gte (nie mogłem skojarzyć zadnej v8 uturbionej sensownej :D)

Rozchodzi sie o kasę i dostepność ;)
Avatar użytkownika
Binio
Touge Drifter
 
Posty: 401
Dołączył(a): 26 kwi 2010, o 10:32
Lokalizacja: Lodz

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez piotras155 » 9 lut 2012, o 08:51

aa no spoko ja tak zrobiłem bo lobię eksperymentować :D i kocham dźwięk V8 ale też ukochany dźwięk sprężarki uwielbiam wiec trzeba było jakoś pogodzić, na razie szukam jakiegoś mocnego sprzęgła i od lancera evo w normalnej w miarę cenie znalazłem do 880Nm tylko muszę się dowiedzieć czy da się przerobić mój zamach pod docisk lancera bo ma bardzo podobny do ca
Avatar użytkownika
piotras155
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 16:15
Lokalizacja: Poznań

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez uBaW » 14 lut 2012, o 22:33

piotras155 napisał(a):
Ban0ff napisał(a):GE jest dobry jak sie od razu grubo w nim modzi, np zakucie, duza suszara, wtryski, standalone itd.
Jak sie ktos zadowoli na poczatek 300KM to lepiej wziac kompletny 1JZ, pozniej jak sie znudzi mozna grubiej pomodzic :)


tak tylko poco kupować ge skoro mówisz o zakuwaniu to lepiej odrazu kopić 2jz co nie :grin:



zarówno 2jz-ge jak 2jzgte jest seryjnie silnikiem kutym.....jesli szukac róznic to poza sprezaniem,wolnossak nie ma natrysku oleju na denka tloków np.
Avatar użytkownika
uBaW
Touge Drifter
 
Posty: 495
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 22:01
Lokalizacja: OTWOCK

Re: rb25det vs 2jz-gte/ge, 1jz-gte

Postprzez Kozik007 » 15 lut 2012, o 07:42

a ja czytałem że wersja vvti sie rużni od nie vvti czymś więcej, ale nie do końca pamiętam czym musiał bym poszukać
Avatar użytkownika
Kozik007
Touge Drifter
 
Posty: 149
Dołączył(a): 26 sty 2010, o 14:30
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Początkujący

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości