Dyfer w Nissanie

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Dyfer w Nissanie

Postprzez Bartdrift » 8 lis 2008, o 20:02

Nie mam pojecia co z tym zrobic. Mimo ze temat przewijal sie juz nie raz, to nadal w sumie sprawa lezy.
Jak wiadomo jednym z najslabszych elementow Nissana jest dyfer. Dotyczy to wszystkich Nissanowych dyfrow, bez najmniejszego wyjatku.
Przetestowalem w tym sezonie juz kazdy: Od s13, s14, s15, R32, r33. Wszelkie przelozenia - Od 3.61 do 4.34 .
Wszystkie te dyfry Å‚Ä…czy jedno - rozwalaja sie. NIe tylko u nas, i nie tylko w niskobudzetowych autach. Ten sam problem maja w Japoni w Australii ,w Ameryce. A jak ktos juz cos wymysli ( z reguly tam gdzie duza kasa) to juz nic nikt nie powie.
Siedze juz nad tym ponad pol roku i nic nie wyczytalem mÄ…drego. Wyglada na to, ze nie ma czegos takiego jak jakies mocniejsze dyfry robione specjalnie do sportu do Nissana. Pisalem do wielu firm i bez powodzenia.

Macie jakies pomysly co mozna z tym zrobic ? Moze by szlo wpasic tam inny dyfer od jakiegos mocnego auta ? Moze jednak jest jakias opcja na wzmocnienie seryjnego ?

U mnie w tym sezonie praktycznie kazde kopniecie w sprzeglo (przy dwutarczowym sprzegle) konczylo sie zniszczeniem dyfra. Jak pomysle co sie bedzie dzialo jak wjedzie V8 to az mnie ciary przechodza...
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez MÅ‚odys13 » 8 lis 2008, o 21:15

Witam.
A nie myślałeś morze o dopasowaniu jakiegoś dyfra od jakiejś mocnej supry
MÅ‚odys13
Król Ronda
 
Posty: 61
Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 13:15

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez woytek13 » 8 lis 2008, o 22:08

Nie wiem, może to głupi pomysł ale... dyfer od terenówki jest wytrzymały. :yeah: Może dałoby się to jakoś wszczepić.

Może być nawet od nissana. No i chyba tylko przedni by się "nadawał" bo cały most tylny to już totalny bezsens.
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez booncol » 8 lis 2008, o 22:24

bartdriftowi raczej chodzilo o sprawdzone rozwiazania, czyli czy moze o czyms nie wie...
bo tak strzelac to mozna dlugo - w sumie kazde auto, ktore seryjnie ma duzo Nm

cos mi sie kiedys obiło o uszy, ze ktos wsadzał, albo mial zamiar wsadzac dyfer wlasnie z Supry MK4 TT - ale pewnie nie obyloby sie bez dorabiania wału, półosi itp - czyli zmieniajac dyfer mamy dwa nowe potencjalne zagrozenia
Avatar użytkownika
booncol
DRIFTER
 
Posty: 368
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 17:54
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez Bartdrift » 8 lis 2008, o 23:20

Kazde rozwiazanie bylo by dobre, oby dzialalo, ale nie moze to byc dyfer ktory bedzie wazyl 10 x tyle ,bo to juz troche traci sens.
Ciekawe tylko czy takie dyfry od supry sa faktyczynie tak wytrzymale. No i jak to cholerstwo wpasowac.
Do tego jeszcze problem przelozen dochodzi. W suprze to moze jezdzic bo skrzynia ma inne przelozenia, ale co z tego bedzie po wlozeniu do Nissana i to jeszcze ze skrzynia Holdena ? :blink:
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez chudy_wlkp » 9 lis 2008, o 01:23

wersja japonska
Przełożenie
bieg I 3,724 3,285 2,804
bieg II 2,246 1,894 1,531
bieg III 1,541 1,275 1,000
bieg IV 1,205 1,000 0,705
bieg V 1,000 0,783 -
bieg VI 0,818 - -
Przełożenie przekładni głównej 3,769 4,272 4,272

wersja amerykanska
Przełożenie
bieg 1 3,285 2,804
bieg 2 1,894 1,531
bieg 3 1,275 1,000
bieg 4 1,000 0,705
bieg 5 0,783 -
wsteczny 3,768 2,393
Przełożenie przekładni głównej 4,272 4,272

wersja japonska (2jz-gte)
Przełożenie
bieg 1 3,827 2,804
bieg 2 2,360 1,531
bieg 3 1,685 1,000
bieg 4 1,312 0,705
bieg 5 1,000 -
bieg 6 0,793 -
wsteczny 3,280 2,393
Przełożenie przekładni głównej 3,266 3,769

wersja ameryjanska (2jz-gte)
bieg 1 3,827 2,804
bieg 2 2,360 1,531
bieg 3 1,685 1,000
bieg 4 1,312 0,705
bieg 5 1,000
bieg 6 0,793
wsteczny 3,280 2,393
Przełożenie przekładni głównej 3,133 3,769

moze to pomoze
porownaj przelozenia z tymi co masz... napisz mi a ja sprawdze w serwisie TOYOTY jakie musi byc oznaczenie skrzyni/dyfra
ale to pod koniec tygodnia dam rade zrobic
Avatar użytkownika
chudy_wlkp
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 22:13
Lokalizacja: Luboń/Poznań

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez Bartdrift » 9 lis 2008, o 01:39

To co podales to przelozenia skrzyni, chyba ze pod pojeciem "przelozenie glowne" kryje sie dyfer.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez chudy_wlkp » 9 lis 2008, o 01:39

Doczytalem tez ze w dyfer ma mechanizm rozmicowy typu Torsen:

Zamierzeniem konstrukcyjnym jest by mechanizm jak najlepiej wykorzystywal naped na wszystkie kola. Dlatego tez rozdziela on moment obrotowy w trakcie normalnej jazdy w stosunku 50/50. Taki podzial pozwala w pelni wykorzystal naped na cztery kola. W razie poslizgu mechanizm moze przekazac nawet 75 % momentu na os, na ktorej ten poslizg nie wystepuje. Caly proces odbywa sie bez ingerencji kierowcy i odbywa sie bardzo szybko. Budowa mechanizmu jest dosc skomplikowana. Wewnatrz znajduje sie ok. 20 kol zebatych

Obrazek

Obrazek

jak to sie bedzie zachowywac podczas latania bokiem to nie mam pojecia albo czy zniesie zaspawanie i co pospawac :scratch:
Avatar użytkownika
chudy_wlkp
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 22:13
Lokalizacja: Luboń/Poznań

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez chudy_wlkp » 9 lis 2008, o 01:41

Bartdrift napisał(a):... chyba ze pod pojeciem "przelozenie glowne" kryje sie dyfer.


tak dokladnie
Avatar użytkownika
chudy_wlkp
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 22:13
Lokalizacja: Luboń/Poznań

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez Bartdrift » 9 lis 2008, o 01:44

No to przelozenia calkiem ok. Tylko pytanie teraz czy to sie da ta bez zadnego probelmu wsadzic do nissana i czy te suprowe dyfry faktycznie takie wytrzymalsze, bo tez bez senu by bylo rzezbic cos z tydzien jak wytrtzymalosc taka sama.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez chudy_wlkp » 9 lis 2008, o 01:50

napewno sa mocniejsze od nissana... mozna jeszcze by pokabinowac i od jakiegos typowego amerykanskiego V8 wsadzic dyfer. One musza byc wytrzymale bo momety obrotowe masakryczne przenosza tylko dopasowac przelozenie i latamy... wiem ladnie brzmi alre moze ma sens...
wiem ze iz wieksze przelozenie to wieksza moc na kolach, wieksze przyspieszenie ale mniejsze Vmax i odwrotnie
Avatar użytkownika
chudy_wlkp
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 22:13
Lokalizacja: Luboń/Poznań

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez Pieczyniak » 9 lis 2008, o 14:04

a jaki będsziesz miał silnik? może jakiś dyfer od muscle car'ów albo vette?
Avatar użytkownika
Pieczyniak
DRIFTER
 
Posty: 301
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:17
Lokalizacja: Ełk/Poznań

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez chudy_wlkp » 9 lis 2008, o 14:13

Bartdrift napisał(a):Wiadomo juz, ze motor ma ,+560 KM i 520 nm ,ale tak jak pisalem, tym razem najpierw hamowanko bedzie ;)


zalezy jaka waluta dysponujecie bo Mustang gt500 shelby ma w serii 500kucy i cos ok 650Nm wiec dyfer nie ma lekko musi wytrzymac :scratch:
Avatar użytkownika
chudy_wlkp
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 22:13
Lokalizacja: Luboń/Poznań

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez Bartdrift » 9 lis 2008, o 16:20

Waluta nie ma jakos tam specjalnego znaczenia bo przeciez nie mowimy o czyms ze zlota zeby moglo kosztowac jakos mega duzo.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Dyfer w Nissanie

Postprzez chudy_wlkp » 9 lis 2008, o 19:49

Fajne podejscie ;)

To dyfer od mustanga albo od corvetty by wytrzymal...
ale teraz powiedz jakie masz zawieszenie na tyle... wychodza polosie z przegubami czy masz most??
Avatar użytkownika
chudy_wlkp
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 22:13
Lokalizacja: Luboń/Poznań

Następna strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości