produkowany w dwóch wersjach
Silnik BMW M30B35
M30 B30M [edytuj]
Ilość cylindrów 6
Średnica cylindrów 89 mm
Skok tłoka 80 mm
Pojemność 2986 cm3
Stopień sprężania z katalizatorem 9,0:1
Stopień sprężania bez katalizatora 9,2:1
Moc maksymalna z katalizatorem 135 kW przy 5800 obr/min
Moc maksymalna bez katalizatora 145 kW przy 5800 obr/min
Obroty maksymalne 6000 obr/min (chwilowe 6400 obr/min)
Maksymalny moment obrotowy z katalizatorem 260 Nm przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy bez katalizatora 275 Nm przy 4000 obr/min
M30 B35M [edytuj]
Ilość cylindrów 6
Średnica cylindrów 92 mm
Skok tłoka 86 mm
Pojemność 3430 cm3
Stopień sprężania z katalizatorem 9,0:1
Stopień sprężania bez katalizatora 9,2:1
Moc maksymalna z katalizatorem 155 kW przy 5700 obr/min
Moc maksymalna bez katalizatora 162 kW przy 5700 obr/min
Obroty maksymalne 6000 obr/min (chwilowe 6200 obr/min)
Maksymalny moment obrotowy z katalizatorem 305 Nm przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy bez katalizatora 315 Nm przy 4000 obr/min
wystarczyło WIkipedie wstukać ale jak łatwo tez wyszukać fajnie jest mieć kupić lub mieć M30b35 a w nim wałek z b30 jest on ostrzejszy gdzieś wyczytałem aha już w wersjach 2.8 3.0 i 3.3 litra wałek jest wystopniowany na 274 stopnie a w 3.5 seryjny ma 264 stopnie tutaj odnośnik
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 59271.html