Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez strus555 » 23 mar 2009, o 17:53

Ostatnio zauważyłem, że w moim E30 przy ruszaniu z piskiem opon zostają dwa ślady tylko jeden jest zawsze dłuższy. No i nasuwa się pytanie czy to oznacza, że mogę mieć szpere 25%? Oponki miały jeszcze dużo bieżnika.
strus555
Touge Drifter
 
Posty: 269
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 22:20
Lokalizacja: Lublin/Krasnystaw

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez kremat0r » 23 mar 2009, o 18:22

Najłatwiej tabliczka na dyfrze. Jak będzie literka "S" przed przełożeniem to szpera :)
Avatar użytkownika
kremat0r
Touge Drifter
 
Posty: 573
Dołączył(a): 4 mar 2009, o 16:20
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez Pat-325 » 23 mar 2009, o 18:28

podnies jedno kolo i sprobuj zakrecic kolem.. jesli sie nie uda to masz szpere ;)
jesli swobodnie bedziesz krecil to szpery brak.

tabliczka nie zawsze jest na dyfrze.. a jesli jest to nie zawsze mozna ja odczytac ;)
Pat-325
Touge Drifter
 
Posty: 472
Dołączył(a): 5 lip 2008, o 11:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez BLACHA » 23 mar 2009, o 18:49

Jeśli chce ci się pobawić zdejmij dekiel w dyferku (dobry pretekst do wymiany oleju :thumbsup: ) a po zdjęciu zobacz czy masz kosz z płytkami w środku (szpera) czy normalny układ planetarny :D

Pozdro :wave:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez Smal » 2 maja 2009, o 22:31

Nie chce zakladac tematu nowego wiec moglby ktos napisac dokladnie jak sie liczy przelozenie dyfra w e30? bo tabliczka z przelozeniem jest nie do odczytania i chcialem wiedziec jak to zrobic dokladnie.Pozdro
Avatar użytkownika
Smal
SaikoD Member
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 13:45
Lokalizacja: Świdwin/Gdańsk

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez Bartdrift » 2 maja 2009, o 22:36

Rozkrecasz dyf i liczysz zeby na obu kolach. Potem dzielisz jedno przez drugie.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez Olaf » 2 maja 2009, o 23:01

Można też policzyć ile razy trzeba przekręcić wałem żeby koło zrobiło 1 obrót.
Avatar użytkownika
Olaf
DRIFTER
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 18:47
Lokalizacja: Otrębusy

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez TCS » 5 maja 2009, o 19:59

Pat-325 napisał(a):podnies jedno kolo i sprobuj zakrecic kolem.. jesli sie nie uda to masz szpere ;)
jesli swobodnie bedziesz krecil to szpery brak.
Nie do końca się z tym zgodzę.

Jeśli jest szpera fabryczna 25% to po podniesieniu jednego koła ręką da sie kołem pokręcić ale jest wyczuwalny opór (jakby było hamowane). Jeśli szpery nie ma to można kręcić bez oporu.

Moim zdaniem jest jednak prostszy sposób:
1. Stań autem tak by jedno koło stało na piachu a drugie na asfalcie (suchym)
2. Rusz pełnym ogniem.

EFEKT:
Jeśli jest ślad tylko koło na piachu -> SZPERY BRAK
Jeśli jest ślad na piachu i jednocześnie został ślad na asfalcie -> SZPERA JEST.
TCS
DRIFTCLUB.pl
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 16:35
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez KajaK » 10 maja 2009, o 23:35

TCS napisał(a):
Pat-325 napisał(a):podnies jedno kolo i sprobuj zakrecic kolem.. jesli sie nie uda to masz szpere ;)
jesli swobodnie bedziesz krecil to szpery brak.
Nie do końca się z tym zgodzę.

Jeśli jest szpera fabryczna 25% to po podniesieniu jednego koła ręką da sie kołem pokręcić ale jest wyczuwalny opór (jakby było hamowane). Jeśli szpery nie ma to można kręcić bez oporu.

Moim zdaniem jest jednak prostszy sposób:
1. Stań autem tak by jedno koło stało na piachu a drugie na asfalcie (suchym)
2. Rusz pełnym ogniem.

EFEKT:
Jeśli jest ślad tylko koło na piachu -> SZPERY BRAK
Jeśli jest ślad na piachu i jednocześnie został ślad na asfalcie -> SZPERA JEST.


Dobry sposób ja tak zawsze sprawdzam :) Tylko np w toyotach czasami szpera w jedną łapie a w drugą już nie i taki test piachu najlepiej zrobić w dwie strony to przy okazji jeżeli szpera jest to dowiemy sie czy łapie oba koła :)
Generalnie jak już sie polata trochę autami z i bez to po pierwszym "baczku" czuć czy jest czy nie ma :)
Avatar użytkownika
KajaK
DRIFTER
 
Posty: 79
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 20:34


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron