Zacieśnianie oryginalnej szpery w BMW

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez P@welll » 23 mar 2009, o 22:31

szczerze watpie ze płytki da rade spiac na 100% a nawet jezeli to mysle ze to predzej kleknie niz te połosie z 330CI, takie moje małe zdanie :grin:
Avatar użytkownika
P@welll
DRIFTER
 
Posty: 401
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 13:40
Lokalizacja: Knurów (slask)

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez BLACHA » 23 mar 2009, o 22:34

małpa777 napisał(a):
Mam dwie kpl. zawiechy z dyframi:
1) ori. M-kowa zawiecha która siedzi w samochodzie. Ma dyfer spienty na 25% i kurewsko grube półosie które seryjnie przenosiły 340KM.
2) kupiłem jeszcze za super dobre pieniądze całą tylną zawiechę od 330Ci razem z moste i półosiami.

Plan był taki żeby wsadzić opcję 2. Zaspawać most i wio ale boje się że nie ogarnie 400KM. Z tąd też moję pytanie: Czy da radę spiąć szperę z 25% na 100%. Wtedy była by opcja 1.


Finałem dzisiejszej rozmowy jest konkluzja, że najlepiej będzie skontaktować się z wcześniej podaną firmą i zapytać czy da rade spiąć na 100% ale...
Prosiłbym cie Małpa jeśli uzyskasz taki info to daj je na forum bo jestem ciekaw i pewnie nie tylko ja takich rzeczy jak:
-czy jest możliwe zaciśnięcie ori dyfra na 100%
-czy taki dyfer będzie bardziej żywotny niż spawany
-czy po takim zaciśnięciu dyfer nie będzie się przegrzewał
-itp związane z eksploatacją

sp. Tak już całkiem od siebie to nie za bardzo widze jak pospawać zblokowany dyfer to primo i wydaje mi się że rozwiązanie typu szpera na 85-90% sprawdzała by się w drifcie przy 400km a eliminowała by mankamenty spawanego dyfra.

Pozdro Małpa i od dziś z niecierpliwością czekam twego projektu tak mnie zaciekawiłeś :wave:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez małpa777 » 23 mar 2009, o 23:23

Okiej jutro dzwonie do szpeców i zobaczymy co powiedzą mądrego.
A dla tych co nie widzieli jeszcze mojej Buni i są bardzo ciekawi jak wyglądała wczoraj i wygląda dzisiaj zamieszczam dwa bardzo skromne zdjęcia:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Re: Zacieśnianie oryginalnej szpery w BMW

Postprzez puz » 24 mar 2009, o 06:19

oj chłopaki chłopaki


szpery płytkowe bmw majace wieksze zaciesnienie posiadaja dodatkowe chłodzenie to po raz jesli szpera jest sprawna lub nowa ( a kupwalem takie w ASO) to nie ma opcji zeby puszczała, zaciesnienie w granicach 40-60% to juz prawdziwych hardcore koło zaczyna przeskaiwac jak w elektro teoretycznie samo zacienie polega na dolozeniu do kosza dodatkowej plytki ciernej lub zmiana grubosci jednej z nich ja sie w to nie babram z racji ze nie mam na to czasu zrobi to kazdy kto ma cos wspolnego z motorsportem ja znam np. Szeszkinmotorsport, Jamiński od rallycross'u no i wspomniany juz Daniel z FW jak i kazdy kto robi auta do offroad'u

rozumiem ze posiadasz dyfer od E46 M3 działa on nieco inaczej niz klasyczna szpera płytkowa albo nie ma jej wcale albo spina 100% dośc czesto spotykanym uszkodzeniem jest to ze złapie i juz nie odpuszcza ale w Twoim przypadku to nic co mogłoby zmartwic


a czy przypadkiem to nie kupiłeś tego auta?

http://www.youtube.com/watch?v=GjBym-a6 ... r_embedded


jak widac nie ma potrzeby zaciesniania czegokolwiek


pozdro
Avatar użytkownika
puz
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 20:58
Lokalizacja: okolice Torunia

Re: Zacieśnianie oryginalnej szpery w BMW

Postprzez małpa777 » 24 mar 2009, o 15:21

Przypadkiem możliwe!!! A Ty przypadkiem nie brałeś z niej silnik???
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Re: Zacieśnianie oryginalnej szpery w BMW

Postprzez Javie » 24 mar 2009, o 18:11

puz napisał(a):rozumiem ze posiadasz dyfer od E46 M3 działa on nieco inaczej niz klasyczna szpera płytkowa albo nie ma jej wcale albo spina 100%

Z tym 100% to chodzi ci o maksymalne spięcie szpery, czy o 100% w ogóle ?
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: Zacieśnianie oryginalnej szpery w BMW

Postprzez BLACHA » 24 mar 2009, o 20:43

puz napisał(a):oj chłopaki chłopaki


szpery płytkowe bmw majace wieksze zaciesnienie posiadaja dodatkowe chłodzenie to po raz jesli szpera jest sprawna lub nowa ( a kupwalem takie w ASO) to nie ma opcji zeby puszczała, zaciesnienie w granicach 40-60% to juz prawdziwych hardcore koło zaczyna przeskaiwac jak w elektro teoretycznie samo zacienie polega na dolozeniu do kosza dodatkowej plytki ciernej lub zmiana grubosci jednej z nich ja sie w to nie babram z racji ze nie mam na to czasu zrobi to kazdy kto ma cos wspolnego z motorsportem ja znam np. Szeszkinmotorsport, Jamiński od rallycross'u no i wspomniany juz Daniel z FW jak i kazdy kto robi auta do offroad'u

rozumiem ze posiadasz dyfer od E46 M3 działa on nieco inaczej niz klasyczna szpera płytkowa albo nie ma jej wcale albo spina 100% dośc czesto spotykanym uszkodzeniem jest to ze złapie i juz nie odpuszcza ale w Twoim przypadku to nic co mogłoby zmartwic
pozdro


Tak więc PUZ z tego co zrozumiałem taka szpera od 60% i więcej już się będzie spisywać w drifcie dobrze? Napisałeś że sam się z tym nie kopiesz ale może masz jakieś info odnośnie porównania takiego "zacieśnionego" dyferka z e-szperą: awaryjność, wytrzymałość i chyba najważniejsze zdolność przenoszenia mocy, MAŁPA mówi o 400km więc jaknajbardziej ma to znaczenie.

Małpa fajne zdjęcia ale ze skromnością nie mają za wiele wspólnego. Lecisz kolego konkretnie po bandzie, gratuluje :rockon:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Zacieśnianie oryginalnej szpery w BMW

Postprzez Hachi » 24 mar 2009, o 22:16

a jaka jest róznica między płytkową szperą 100% a e-szperą skoro i ak obie nic nie przepuszczają, myślałęm że to co się sypie w dyfrze to półosie, tależ+atak, no i ewentualnie te piramidki/satelitki dociskające płytki w szperze ale o takim zjawisku słyszałem tylko w AE jesli o serie chodzi, poza tym wszyscy piszą wszędzie że im więcej spięcia tym lepiej kontroluje się auto, więc chyba najlepiej to zaspawać a nie piepszyć się ze szperami 100% no chyba że ktoś chce mieć słabiej spiętą Pozdro
Avatar użytkownika
Hachi
Touge Drifter
 
Posty: 376
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 18:23
Lokalizacja: KnW-nieopodal Gliwic

Re: Zacieśnianie oryginalnej szpery w BMW

Postprzez puz » 24 mar 2009, o 23:50

małpa777 napisał(a):Przypadkiem możliwe!!! A Ty przypadkiem nie brałeś z niej silnik???


sprzedałem cale auto Bomblowi od którego kupiles kaste. Kupuje auta z Anglii dla silnikow mam stalych odbiorców takich cukierków


co do szpery i zaciesnienia bmw E30

zwykły dyfer 150-300 zł
dyfer z szpera 1000-1500 zł

mysle, ze wiecej argumwntów nie potrzeba, szpera długo takiego traktowania nie wytrzyma. Kolejna sprawa szpera w niektórych przypadkach moze puscic (jedno kolo na asfalcie drugie trawa, piasek)

dyfry BMW sa głupioodporne wiec nei rozumiem w czym problem?
Avatar użytkownika
puz
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 20:58
Lokalizacja: okolice Torunia

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez kante30 » 13 kwi 2009, o 08:30

małpa777 napisał(a):
woytek13 napisał(a):Jak się nie wstydzisz to bajeruj STANa, on coś tam modził z tymi półosiami z ymki, dyframi itp. Może on (a raczej On ) będzie wiedział


No właśnie widzisz trochę się wstydzę. Nie wiem czy taki amator jak ja możę zwracać się z pytaniem do mistrza tak wielkiej rangi o ujawnienie tajemnic technicznych najsłwaniejszego driftcara w Polsce.


Jeszcze Przemysław Jańczak jeździł e46 kiedyś może zapytaj jego.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
kante30
Touge Drifter
 
Posty: 273
Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 21:45
Lokalizacja: Leszno

Poprzednia strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości