Zacieśnianie oryginalnej szpery w BMW

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Zacieśnianie oryginalnej szpery w BMW

Postprzez maÅ‚pa777 » 23 mar 2009, o 20:57

Zuchy a powiedzcie mi czy ktoś z was się bawił w zaspawywanie takiego dyfru który miał fabrycznie szperę?

edit: Temat wydzielony z Jak rozpoznać czy ma się szpere?
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez BLACHA » 23 mar 2009, o 21:02

małpa777 napisał(a):Zuchy a powiedzcie mi czy ktoś z was się bawił w zaspawywanie takiego dyfru który miał fabrycznie szperę?


No ja nie bo i po co :confused:
Taki dyferek jeśli nie jest potrzebny można pchnąć za ładne pieniądze i za ułamek jego wartości kupić zwykły z układem planetarnym i zaspawać satelity. Najrozsądniejsze rozwiązanie w/g mnie ale moge się mylić
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez maÅ‚pa777 » 23 mar 2009, o 21:08

BLACHA napisał(a):
małpa777 napisał(a):Zuchy a powiedzcie mi czy ktoś z was się bawił w zaspawywanie takiego dyfru który miał fabrycznie szperę?


No ja nie bo i po co :confused:
Taki dyferek jeśli nie jest potrzebny można pchnąć za ładne pieniądze i za ułamek jego wartości kupić zwykły z układem planetarnym i zaspawać satelity ale jak twoje pytanie ma się do tematu???



Takiś mądry :P to powiedz mi co mam zrobić jak u mnie jest ori zawiecha z ori dyfer M3 i dwa razy grubsze półosie niż w np standardowej 3-litrówce? A w dyfrach M-kowych jest 25% szpera.
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez woytek13 » 23 mar 2009, o 21:19

Jak się nie wstydzisz to bajeruj STANa, on coś tam modził z tymi półosiami z ymki, dyframi itp. Może on (a raczej On ) będzie wiedział
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez maÅ‚pa777 » 23 mar 2009, o 21:28

woytek13 napisał(a):Jak się nie wstydzisz to bajeruj STANa, on coś tam modził z tymi półosiami z ymki, dyframi itp. Może on (a raczej On ) będzie wiedział


No właśnie widzisz trochę się wstydzę. Nie wiem czy taki amator jak ja możę zwracać się z pytaniem do mistrza tak wielkiej rangi o ujawnienie tajemnic technicznych najsłwaniejszego driftcara w Polsce.
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez woytek13 » 23 mar 2009, o 21:30

A jeżeli nie on, to jeszcze Dawid C. latał e46 M3 i seryjna to ona chyba nie była. Ale on nie udziela się aż tak w internecie żeby tu znaleźć z nim kontakt.
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez maÅ‚pa777 » 23 mar 2009, o 21:35

woytek13 napisał(a):A jeżeli nie on, to jeszcze Dawid C. latał e46 M3 i seryjna to ona chyba nie była. Ale on nie udziela się aż tak w internecie żeby tu znaleźć z nim kontakt.



Spoko luzzzik ja to ogarne tylko jeszcze do dyfra nie doszedłem. Myślałem ,że może któryś z "naszych" zuchów coś takiego robił to może by coś poradził.
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez BLACHA » 23 mar 2009, o 21:41

małpa777 napisał(a):
Takiś mądry :P to powiedz mi co mam zrobić jak u mnie jest ori zawiecha z ori dyfer M3 i dwa razy grubsze półosie niż w np standardowej 3-litrówce? A w dyfrach M-kowych jest 25% szpera.


Małpa wyluzuj
Powiem ci że słyszałem o tym jak to bliżej nieprzedstawiające się firmy w bliżej nie określony i bliżej niewyceniony sposób "zacieśniają" szpere wyciskając z niej 85-90%. Mam w swoim e28 szpere płytkową ale otorzełem dyfer, zobaczyłem co jest w środku i zamknołem , nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i nie znam osoby która by się tego podjeła. Przypomina mi się że była mowa o modyfikowanym dyferku przy temacie o e30 z silniczkiem M ale gdzie dokładnie to nie pomoge. Rozumiem że rozwiązanie typu kaaz 2-way odpada. Najłatwiej byłoby zamienić dyfer na zwykły i zaspawać ale to pewnie też odpada.
Pozdro :rockon:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez woytek13 » 23 mar 2009, o 21:45

A jakbyś chciał "zacieśnić" szperę to polecam FW Motorsport w Świdniku. Koszt jakieś 350zł chyba.
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez BLACHA » 23 mar 2009, o 21:48

woytek13 napisał(a):A jakbyś chciał "zacieśnić" szperę to polecam FW Motorsport w Świdniku. Koszt jakieś 350zł chyba.


Skoro wszystko jest grubsze i wytrzymalsze to chyba nie ma sensu spawać, lepiej podkręcić parametry :lollol:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez maÅ‚pa777 » 23 mar 2009, o 21:50

BLACHA :wave: tosz ja wyluzowany jak nigdy. Kupiłem drugą kpl. zawiechę od 330Ci ale jak porównałem grubość półosiek do M-kowych to trochę się zmartwiłem. Zaspawany dyfer od 3-litrówki pewnie by wytrzymał tylko gorsze te nieszczęsne półosie.
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez maÅ‚pa777 » 23 mar 2009, o 21:53

BLACHA napisał(a):
woytek13 napisał(a):A jakbyś chciał "zacieśnić" szperę to polecam FW Motorsport w Świdniku. Koszt jakieś 350zł chyba.




A zblokujÄ… dyfer na 100%??
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez BLACHA » 23 mar 2009, o 21:59

małpa777 napisał(a):BLACHA :wave: tosz ja wyluzowany jak nigdy. Kupiłem drugą kpl. zawiechę od 330Ci ale jak porównałem grubość półosiek do M-kowych to trochę się zmartwiłem. Zaspawany dyfer od 3-litrówki pewnie by wytrzymał tylko gorsze te nieszczęsne półosie.


Zapędziliśmy się troszke z tematem ale może by tak do początku wrócić :scratch:
Masz grube półosie które pasują tylko do dyfra z M-ki... tak to zrozumiałem. Masz jeszcze całą zawieche od 330i e46 Tak???
Zapytałeś na początku czy ktoś spawał zeszperowany ori dyfer więc troche się pogubiłem.
Powiedz co chcesz osiągnąć tj na ile blokada itp

Wyprzedziłeś mnie troche :grin:
Tego nie wiem ale kontakt z firmą rozwieje wątpliwości odnośnie zacieśniania do 100. Generalnie skoro ma być 100 % można by wyjąć mechanizm oparty na płytkach i dać jakąś oś z dobrego metalu ale to tylko moja teoria
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez woytek13 » 23 mar 2009, o 22:02

Czy na 100% to nie mam pojęcia.

-szpera na zamówienie - szpera[most] do dowolnego samochodu marki bmw o dowolnym przełożeniu i spięciu -


http://fwmotorsport.pl/

Dzwoń i pytaj.
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: Jak rozpoznać czy ma się szpere?

Postprzez maÅ‚pa777 » 23 mar 2009, o 22:08

Hallo czy na sali jest Admin. trzeba wyciąć kawałek tematu.

BLACHA napisał(a):
małpa777 napisał(a):BLACHA :wave: tosz ja wyluzowany jak nigdy. Kupiłem drugą kpl. zawiechę od 330Ci ale jak porównałem grubość półosiek do M-kowych to trochę się zmartwiłem. Zaspawany dyfer od 3-litrówki pewnie by wytrzymał tylko gorsze te nieszczęsne półosie.


Zapędziliśmy się troszke z tematem ale może by tak do początku wrócić :scratch:
Masz grube półosie które pasują tylko do dyfra z M-ki... tak to zrozumiałem. Masz jeszcze całą zawieche od 330i e46 Tak???
Zapytałeś na początku czy ktoś spawał zeszperowany ori dyfer więc troche się pogubiłem.
Powiedz co chcesz osiągnąć tj na ile blokada itp


Mam dwie kpl. zawiechy z dyframi:
1) ori. M-kowa zawiecha która siedzi w samochodzie. Ma dyfer spienty na 25% i kurewsko grube półosie które seryjnie przenosiły 340KM.
2) kupiłem jeszcze za super dobre pieniądze całą tylną zawiechę od 330Ci razem z moste i półosiami.

Plan był taki żeby wsadzić opcję 2. Zaspawać most i wio ale boje się że nie ogarnie 400KM. Z tąd też moję pytanie: Czy da radę spiąć szperę z 25% na 100%. Wtedy była by opcja 1.
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Następna strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Heise IT-Markt [Crawler] i 22 gości