Javie napisał(a):woytek13 napisał(a):Patrząc po EGT silników doładowanych gdzie spaliny osiągają ok 850-900stopni i to jeszcze jest ok. W N/A wydaje mi się, że powinno być chłodniej oraz jako że jest to temp spalin a nie rury wydechowej to powinno ci wystarczyć w zupełności. Tym bardziej że nie będziesz kręcił kolektora tylko wydech gdzie jest już sporo chłodniej.
Wydaje mi sie, że jak zaizolujesz to wydech będzie sie bardziej nagrzewał, bo nie będzie miał możliwości oddawania ciepła na zewnątrz. Może sie myle, ale tak na zdrowy rozum by wyglądało.
A owinięcie będzie miało sporo plusów
wydech będzie się bardziej nagrzewał to racja (nie sprawdzone prze ze mnie ale logika tak mówi) ale po napływie spalin nagrzewających wydech napłyną chłodniejsze spaliny które odbiorą to ciepło (dzięki temu zwiększy się ich ciśnienie i prędkość) więc tragedii nie ma.
Bartezz - tym lepiej że spaliny szybko uciekają - silnik nie powinien w ogóle zasysać spalin ponieważ to zmniejsza napełnienie komory świeżą mieszanką a co za tym idzie zmniejsza moc (pomijając fakt że zwiększa ryzyko zaistnienia spalania detonacyjnego).
Ogólnie cykl powinien wyglądać tak że cylinder o poj.załóżmy 100cm^3 stara się wciągnąć 100cm^3 mieszanki (wtedy mamy idealne napełnienie i w teorii 100% możliwej mocy) ,w momencie gdy w cylindrze pozostaje 20cm^3 spalin do komory trafia 80cm^3 mieszanki i mamy 80% możliwej do uzyskania mocy - tak to wygląda w wieeeeelkim uproszczeniu.
Ostatnio edytowano 22 lip 2009, o 21:13 przez
choody, łącznie edytowano 1 raz