Taśma termoizolacyjna

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Taśma termoizolacyjna

Postprzez Enzo » 20 lip 2009, o 09:07

Jak wydech sie nagrzeje i p[soadze pasazera obok kierowcy, to tam gdzie idzie tunel potrafia sie pasazerowi buty przytopic :grin:

Czy myslicie, ze taka tasma dala by rade?
http://allegro.pl/item682169132_tasma_t ... m_new.html

Do jakiej temp, moze sie nagzrac tak iwydech, czy 800 stopni jest wystarczajace?
Avatar użytkownika
Enzo
DRIFTER
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 08:07
Lokalizacja: Nysa

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez woytek13 » 20 lip 2009, o 09:12

Patrząc po EGT silników doładowanych gdzie spaliny osiągają ok 850-900stopni i to jeszcze jest ok. W N/A wydaje mi się, że powinno być chłodniej oraz jako że jest to temp spalin a nie rury wydechowej to powinno ci wystarczyć w zupełności. Tym bardziej że nie będziesz kręcił kolektora tylko wydech gdzie jest już sporo chłodniej.
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez Enzo » 20 lip 2009, o 09:18

woytek13 napisał(a):Patrząc po EGT silników doładowanych gdzie spaliny osiągają ok 850-900stopni i to jeszcze jest ok. W N/A wydaje mi się, że powinno być chłodniej oraz jako że jest to temp spalin a nie rury wydechowej to powinno ci wystarczyć w zupełności. Tym bardziej że nie będziesz kręcił kolektora tylko wydech gdzie jest już sporo chłodniej.


No ale juz od kolektora bym sobie pociagnal, aby profi wygladalo :grin:
Avatar użytkownika
Enzo
DRIFTER
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 08:07
Lokalizacja: Nysa

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez Junior Drift » 20 lip 2009, o 10:27

mam ten sam problem :rotfl2: Daj znać jak już coś wymyślisz :uklon:
Avatar użytkownika
Junior Drift
DRIFTER
 
Posty: 558
Dołączył(a): 3 lut 2009, o 13:42
Lokalizacja: Wlkp

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez Bartdrift » 20 lip 2009, o 10:47

Na DW jest taka okleina. Mam ja w obu autach i super sie sprawuje. Polecam.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez Javie » 20 lip 2009, o 13:48

woytek13 napisał(a):Patrząc po EGT silników doładowanych gdzie spaliny osiągają ok 850-900stopni i to jeszcze jest ok. W N/A wydaje mi się, że powinno być chłodniej oraz jako że jest to temp spalin a nie rury wydechowej to powinno ci wystarczyć w zupełności. Tym bardziej że nie będziesz kręcił kolektora tylko wydech gdzie jest już sporo chłodniej.

Wydaje mi sie, że jak zaizolujesz to wydech będzie sie bardziej nagrzewał, bo nie będzie miał możliwości oddawania ciepła na zewnątrz. Może sie myle, ale tak na zdrowy rozum by wyglądało.

A owinięcie będzie miało sporo plusów ;)
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez Bartezz » 20 lip 2009, o 18:53

to nielepiej wydobyc z jakiegos wraka ze zlomu maty termoizolacyjne znajdujacych sie na skrzynia lub wydehcem i oblozyc troche spod auta?
Avatar użytkownika
Bartezz
Touge Drifter
 
Posty: 460
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez SŁOMA » 20 lip 2009, o 22:49

Enzo smialo mozesz kupic ta tasme wlasnie z tego sklepu ja kupowalem i sprawuje sie doskonale :D mam zamiar kupic jeszcze jedna taka :drift:
Avatar użytkownika
SŁOMA
Drift Team Gliwice
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 20:27
Lokalizacja: GLiwice

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez Hachi » 21 lip 2009, o 07:11

Co do grzania sie wydechu to nie tak, bo im wyzsza TEMP spalin tym wieksza ich energia Kinetyczna czyli szybciej wylatuja przez to podnosi sie sprawnosc silnika, owija to najlepsze rozwiazanie po to sie owija wydechy w Turbodoladowanych silnikach zeby Turbina bardziej efektywniej w N/A niema to az takiego wielkiego wplywu jak w TURBO specach jednakze grosz do grosza i bedzie kokosza haha. Pozdro
Avatar użytkownika
Hachi
Touge Drifter
 
Posty: 376
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 18:23
Lokalizacja: KnW-nieopodal Gliwic

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez Bartezz » 22 lip 2009, o 20:05

czym szybciej wylatuja spaliny tym gorzej jesli masz silnik bez turba.przeciez silnik zasysa czesc spalin do ponownego suwu pracy.
jesli masz turbo sytaucja sie zmienia- duzy, wolny przelot
Avatar użytkownika
Bartezz
Touge Drifter
 
Posty: 460
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez choody » 22 lip 2009, o 21:07

Javie napisał(a):
woytek13 napisał(a):Patrząc po EGT silników doładowanych gdzie spaliny osiągają ok 850-900stopni i to jeszcze jest ok. W N/A wydaje mi się, że powinno być chłodniej oraz jako że jest to temp spalin a nie rury wydechowej to powinno ci wystarczyć w zupełności. Tym bardziej że nie będziesz kręcił kolektora tylko wydech gdzie jest już sporo chłodniej.

Wydaje mi sie, że jak zaizolujesz to wydech będzie sie bardziej nagrzewał, bo nie będzie miał możliwości oddawania ciepła na zewnątrz. Może sie myle, ale tak na zdrowy rozum by wyglądało.

A owinięcie będzie miało sporo plusów ;)


wydech będzie się bardziej nagrzewał to racja (nie sprawdzone prze ze mnie ale logika tak mówi) ale po napływie spalin nagrzewających wydech napłyną chłodniejsze spaliny które odbiorą to ciepło (dzięki temu zwiększy się ich ciśnienie i prędkość) więc tragedii nie ma.

Bartezz - tym lepiej że spaliny szybko uciekają - silnik nie powinien w ogóle zasysać spalin ponieważ to zmniejsza napełnienie komory świeżą mieszanką a co za tym idzie zmniejsza moc (pomijając fakt że zwiększa ryzyko zaistnienia spalania detonacyjnego).

Ogólnie cykl powinien wyglądać tak że cylinder o poj.załóżmy 100cm^3 stara się wciągnąć 100cm^3 mieszanki (wtedy mamy idealne napełnienie i w teorii 100% możliwej mocy) ,w momencie gdy w cylindrze pozostaje 20cm^3 spalin do komory trafia 80cm^3 mieszanki i mamy 80% możliwej do uzyskania mocy - tak to wygląda w wieeeeelkim uproszczeniu.
Ostatnio edytowano 22 lip 2009, o 21:13 przez choody, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez michu872 » 22 lip 2009, o 21:11

Bartezz napisał(a):przeciez silnik zasysa czesc spalin do ponownego suwu pracy.


jak dobrze pamiętam to cofanie się spalin jest niekorzystne dla silnika...
być może tobie chodzi o to, że podczas fazy współ otwarcia zaworów następuje zassanie powietrza do komory spalania...
michu872
Król Ronda
 
Posty: 95
Dołączył(a): 26 mar 2008, o 07:47
Lokalizacja: Gniezno

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez choody » 22 lip 2009, o 21:23

michu872 napisał(a):
Bartezz napisał(a):przeciez silnik zasysa czesc spalin do ponownego suwu pracy.


jak dobrze pamiętam to cofanie się spalin jest niekorzystne dla silnika...
być może tobie chodzi o to, że podczas fazy współ otwarcia zaworów następuje zassanie powietrza do komory spalania...


Nie bartezz dobrze mówi że silnik zasysa troche spalin a to dla tego że zawór wydechowy jest jeszcze otwarty podczas początku suwu ssania.A faza współotwarcia zaworów jest dla tego że energia uciekających spalin (a raczej nagła zmiana ciśnień) jest w stanie zassać trochę mieszanki - taki trik na poprawę napełnienia.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez Bartezz » 23 lip 2009, o 07:01

czyli lepiej dac mate termoizalyjna niz owijac wydech...
Avatar użytkownika
Bartezz
Touge Drifter
 
Posty: 460
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Taśma termoizolacyjna

Postprzez choody » 23 lip 2009, o 17:07

ja bym owijał kolektory (ze względu na temp w komorze) a podłogę okleił matą ,nawet taką z poloneza jeśli jest tańsza niż jakaś z metra cięta.

pozdrowionka
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Następna strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron