m30b35 trzyma wysokie obroty na biegu jałowym

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

m30b35 trzyma wysokie obroty na biegu jałowym

Postprzez piniu252 » 20 lip 2015, o 21:56

A wiec pojawił mi sie kolejny problem było wszystko ok jak ostatnio wyjechalem i na cieplym silnikuauto wgl nie trzymało wolnych obrotowjak puscilem gaz to silnik gasną na drugi dzien odpalam na zimnym i na biegu jałowym trzyma odrazu od 2 do 2,5 tys obrotow (faluje w tym przedziale) i nie wiem czego to przyczyna :/ krokowiec podmieniłem drugi ostanio i to samo miałem jakis drugi nie wiem czy byl dobry w sumie czujnik temperatury od kompa tez podmienilem i to samo wiec gdzie moze lezec przyczyna przepływke jak odpialem silnik zszedł troszke z obrotów i zacza kulawo pracowac moze to czujnik polozenia wału ? dodam ze silnik opornie odpala ale podczas jazdy ma moc m30 jest oczywiscie w samej benzynie i nigdy nie jezdził na gazie.
piniu252
Amator
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 11:39
Lokalizacja: włocławek

Re: m30b35 trzyma wysokie obroty na biegu jałowym

Postprzez e30 owner » 25 lip 2015, o 22:30

Poszukaj nieszczelności w dolocie. W 90% przypadków to wina dziurki gdzieś w dolocie.

Czyli odpal silnik, zdejmij obudowę filtra, i zatykaj co raz bardziej dolot, powinieneś słyszeć co raz głośniejszy świst. zlokalizuj go, napraw i powinno być git.

Spójrz też na pracę przepływki, czy się nie zacina klapa, pomierz jej wartości napięć, na samej przepływce i na czujniku temperatury dolotu itd.

Jeśli chodzi o czujnik wału, zanim nakupujesz drugich i się nawymieniasz warto podjechać do elektronika i niech zmierzy parametry którego masz. Może się okazać że jest sprawny. Podobnie z przepływką itd.

Ja wiem że dziś dobrego mechanika ciężko znaleźć, który ma pojęcie większe niż podpiąć pod diagnostykę, czy wymienić klocki, a jak się nie da podpiąć pod diagnostykę to znaczy że się nie da zrobić , i zaczyna się wyliczanka co trzeba wymieniać po kolei, a nóż się trafi co się zepsuło :) Ale są inne sposoby :) Są tabele oporności czujników itd. Tylko trzeba wiedzieć jak pomierzyć i trzeba mieć czas na pomiary i porównania z tabelami.

Kiedyś po regeneracji przepływki, klientowi powiedziałem że musi pojechać na analizator spalin na OSKP i musi ustawić napięcie sprężyny żeby przepływka pokazywała odpowiednie wartości. Na drugi dzień zadzwonił do mnie z informacją że mechanik powiedział mu że musi wymienić sondę kable zapłonowe świece itd bo silnik przerywa i przelewa. Zignorował zalecenie by zmierzyć przepływkę i ustawić napięcie klapy. Pojechałem i przed całym warsztatem w 30 minut ustawiłem odpowiedni AFR i wszelkie problemy zniknęły. To nie są nowe samochody, więc ich obsługa wymaga "trochę" więcej niż podpięcie testera i strzelania na ślepo co może być a co nie.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: m30b35 trzyma wysokie obroty na biegu jałowym

Postprzez piniu252 » 26 lip 2015, o 15:16

racja m30 to stara i prosta konstrukcja silnika ale ma swoje bolączki zastanawiam sie czy wina nie lezy po czujniku przepustnicy musze podmienic od kumpla bo przepływomierz jest raczej dobry po odłaczeniu przepływki silnik spada z obrotow i kuleje jak podłacze to znowu wkreca sie do 1,5 tys lub po dodaniu gazu 2tys i tak trzyma wolne obroty.Fakt ze obecnie mam padnieta sonde ale jak odpalam auto jak juz wczesniej mowiłem auto opornie odpala i czuc benzyna bardzo z wydechu tak jak by poprostu za bogata mieszanke dostawał wiem ze wina moze byc sondy ale jesli chodzi o te obroty przypuszczam ze to ten czujnik zreszta musze podmienic dopiero bede wiedział co do dolotu musze zamowic nowe gumy z aso :)
piniu252
Amator
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 11:39
Lokalizacja: włocławek

Re: m30b35 trzyma wysokie obroty na biegu jałowym

Postprzez piniu252 » 26 lip 2015, o 18:27

a wiec zdjałem filtr i gdy bardziej zatykalem przepływke silnik schodzil z obrotow i chciał zgasnąć klapka przepływomierza sie nie zacina sprawdzialem przepływka jest ok na 100 %
piniu252
Amator
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 11:39
Lokalizacja: włocławek


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości