Swap low budget e46!

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Swap low budget e46!

Postprzez tlok » 17 wrz 2015, o 07:29

Cześć. Powolutku składam sobie e46 na ulicę, i zastanawiam się jaką drogę obrać żeby jak najniższym kosztem wyciągnąć z niej jak największą moc. Budżet myślę to ok 6-7 tys, z możliwością naciągnięcia do 10. W którą stronę pójść? M60 w tej kasie odpada, każdy silnik s również, na placu boju zostają chyba tylko m54b30 i m50+ stroker? W tej kasie raczej nie ma się co pchać w m50+t, ani kompresor, mam rację? Plan jest żeby osiągnąć coś więcej niż 230km i pozbyć się diesla z pod maski ;) Jakieś pomysły?
tlok
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 sie 2012, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Swap low budget e46!

Postprzez Pietrek.L » 19 wrz 2015, o 08:51

Wydaje mi się, że najlepiej będzie wsadzić m54b30, bo 230KM masz w serii.

Pod nosem masz Adama z BMWexpert Motorsport.
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: Swap low budget e46!

Postprzez tlok » 19 wrz 2015, o 09:55

Fakt, to najprostsze rozwiązanie, ale tanie dłubanie skończy się na ok 250km, później już ciężko ugrać coś niskim kosztem. Mimo wszystko wydaje się to najrozsądniejsza propozycja w tym zakresie cenowym.
tlok
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 sie 2012, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Swap low budget e46!

Postprzez e30 owner » 19 wrz 2015, o 12:37

1 - DÅ‚ubiesz sam?? czy 2 - zlecasz??

1- m50+eaton m90 minimum.
2- M54b30 + "tanie" mody.

I jedno i drugie w okolicy "dyszki" się zmieści. Przy czym kompresor wyjdzie korzystniej i w ogólnym rozrachunku taniej. Pomimo że trzeba będzie trochę więcej wyłożyć waluty, oraz więcej pracy wykonać. Ale żeby kompresor miał sens nie może to być popularny przy m50b25 m62 tylko od m90 w górę. M62 jest za mały do krzesania mocy z 2,5l silnika (mocy doda ale kończy się szybko jego wydajność, za czym idzie stopień podnoszenia mocy), bardziej nadaje się do pojemności do 2litrów.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Swap low budget e46!

Postprzez tlok » 19 wrz 2015, o 17:08

W miarę możliwości dłubię sam, ale wszystkiego też nie dam rady zrobić, lub nie pozwoli mi na to zaplecze.
tlok
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 sie 2012, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Swap low budget e46!

Postprzez saqu » 19 wrz 2015, o 20:56

tlok napisał(a):i pozbyć się diesla z pod maski ;) Jakieś pomysły?



jakiego diesla tam masz? bo jak m57d30 to może lepiej pomyśleć nad tym, żeby jego zdłubać i wykrzesać trochę mocy, na pewno będziesz miał dużo więcej momentu niż w przypadku benzyniaka
saqu
Clutch Burner
 
Posty: 36
Dołączył(a): 27 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Poznań - Stare miasto

Re: Swap low budget e46!

Postprzez tlok » 20 wrz 2015, o 07:53

Tak, m57d30, obecnie 230km i ok 550nm. I w zasadzie dotarłem do końca potencjału silnika, może jeszcze jakaś hybryda i jakieś 10km można ugrać, później kończy się ukł paliwowy, a przetartego szlaku jak w m57n z tego co mi wiadomo nie ma.
tlok
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 sie 2012, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Swap low budget e46!

Postprzez e30 owner » 20 wrz 2015, o 08:33

Wkładając m54b30 gdy ma sie diesla 230KM i 550Nm uważam za strzał w kolano. To tak jakbyś płacił drugi raz za to samo :) Bo m54 mocniejszy nie będzie. Co raz bardziej utwierdzam się w doładowanym m50, lub może jakimś innym silniku, coś z saaba może itp seryjnie w turbo za rozsądne pieniądze.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Swap low budget e46!

Postprzez monev » 20 wrz 2015, o 10:01

Jak ma być "tanie" zwiększanie mocy to tylko silniki z doładowaniem. Może Sr20det? Teraz jest kilka swapów na rynku, ale raczej ciężko będzie się zmieścić w 10k żeby go wsadzić do bmw. Te silniki Saaba to bardzo dobry pomysł. Mocne i stosunkowo tanie.
monev
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 sty 2015, o 13:31
Lokalizacja: Lublin

Re: Swap low budget e46!

Postprzez saqu » 20 wrz 2015, o 10:52

tlok napisał(a):Tak, m57d30, obecnie 230km i ok 550nm.



ja dobrze widzę, to chcesz zamienić to na silnik m54b30 mający 230km i 300nm? Wg. mnie to nie ma totalnie najmniejszego sensu. jak już chcesz zmieniać to na jakąś jednostkę doładowaną, która będzie choć podobny moment generowała.
saqu
Clutch Burner
 
Posty: 36
Dołączył(a): 27 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Poznań - Stare miasto


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Heise IT-Markt [Crawler] i 3 gości