E34 - swap z M20B20>M52B28 +zawieszenie

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

E34 - swap z M20B20>M52B28 +zawieszenie

Postprzez Ryufo7 » 9 sty 2018, o 20:12

Witam serdecznie.

Jako iż jestem nowym na forum jak i zielony w sprawach tuningu a także driftingu i nie znalazłem podobnego tematu, który odpowiedział by mi na moje wszystkie wątpliwości tak więc postanowiłem stworzyć temat z myślą, ze jednak ktoś mi pomoże.


Tak więc....
W Grudniu zakupiłem seriooo zdrowe jeśli chodzi o budę E34 sedan z silnikiem M20B20.
Powiem tak... samochód stał na placu ponad 8 miesięcy i jest parę mankamentów które postaram się jakoś w miarę uporządkować by dało się to jakoś przeczytać.

-Ogólnie autko w pełnym oryginale serio nawet przewody świec, termostat, chłodnica, środek kompletny, w zapasie również ori alu - ogólnie super. Wyposażenie z grubsza przód w elektryce, klima, grzane fotele itd.Środek jest taki hmm kremowo siwawy bez najmniejszego przetarcie(wyprany jeszcze w Danii)

-Silnik... już gdy jechałem je oglądać wiedziałem, że to nie będzie ideał już mniejsza ze stanem... stał ponad 8miesięcy na placu(to musiało zapunktować u niego na minus)
tak było, ogólnie odpala na strzała i nie ma z niczym problemu tylko zwyczajnie dzwonił i nierówno pracował + CHOLERNIEEEEEEE zamulony.
Nierówna praca - wymieniłem świece + kopułkę z palcem - jest lepiej
Wymontowałem cały układ dolotowy łącznie z kolektorem(straszny nagar) - lekka poprawa z dynamiką
dzwonienie - stawiam na zawory lecz nie ma na to teraz czasu(auto nie służy mi do codziennej jazdy)

Wracałem tym autem 25km do domu i szczerzę mówiąc bałem sie jechać więcej niż 60km/h - nie szło go utrzymać + wszystko strasznie zamulone (więcej tym autem wgl. nie jeździłem!!!!)
Troszkę sprawdziłem te autko przed zakupem i w 2010r miał juz nakręcone 408tyś km (na blacie obecnie 180 :D)

Zawieszenie - wg. mnie conajmniej 50% kwalifikuje się do wymiany a reszta do jakiejś może domowej metamorfozy odmulenia :P

Napisałem to wszystko byście wiedzieli na czym stoimy i z czym mamy doczynienia.
Czego ja od was oczekuje? Już tłumaczę.

Chciał bym ogarnąć te auto na lato do polatania, tak jak mówiłem to nie jest moje auto do poruszania się na co dzień.. zwyczajnie kupiłem sobie zabawkę a, że jestem początkowym jak ja to nazywam"dłubaczem pod maską" celowo nie szukałem ideału tylko autka w którym będę mógł sobie grzebać i jednocześnie uczyć się mechaniki samochodowej + chciałem mieć satysfakcje, ze to to to i tamto zrobiłem sam i wszystko śmiga.

Wydaje mi się, ze chyba nie ma sensu remontować tego silnika - dla mnie jest to za słaby silnik do takiej budy - Zdaje sobie sprawę z tego, ze przejechałem tym samochodem tylko 20km od sprzedawcy do domu i teraz stoi + w kiepskim stanie był i dalej jest ten silnik to możę ma połowę tych koni które mieć powinien "MOŻE". Lecz posiadam delikatne porównanie hmm kumpel mechanik ma e34 TD i TDS;a to jest 115/143konie - jeździ w maire ale tylko ten tds haha ;p

Wiem, ze w moim E34 tak szczerze mówiąc spoko jest tylko buda tak więc od pewnego czasu myślę nad wywaleniem wszystkiego, zrobieniem budy w 100% i wpakować mu M52B28 z E39/E46(chyba też miały) takie 190km+- już by fajnie jeździło
Dodatkowo chciał bym od razu zmienić calutkie zawieszenie bo tak jak wspominałem wcześniej jest tragiczne pod każdym względem
także... ogarnięcie budy w 100%, swap na M52B28, nowe zawieszenie + obniżyć autko, zostawić w czystej benzynie.

Teraz czas na konkretniejsze pytania:
chyba najważniejsze... silnik. Domyślam się przepaść między M52 a M20 jest dość spora dlatego proszę mnie nie hejtować za głupie pytania
Powiedzmy, ze M52B28 mam juz zakupiony i odpoczywa w garażu, co dalej? Czy skrzynia może zostać od M20B20? osprzęt silnika od M20? Nie wiem nic bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi w miare zrozumiałe dla mnie co mnie czeka w swapie z M20B20 na M52B28. Proszę uwzględnić to, że chciał bym zmienić również zawieszenie i obniżyć autko - również nie mam pojęcia co kupić, od czego zacząć, czego szukać, na co patrzeć - TOTALNE ZERO
Przy sporo pracach pomagał by mi kolega ze szkoły, który ma swój warsztat lecz nie chce tam tylko stać z pustą głową i truć, chce wiedzieć jak najwięcej i tyle ile będe w stanie robić samodzielnie.

Dodam tylko, ze ja NIE CHCE budować auta tylko i wyłącznie pod drift. To ma być fajna szybka, sprawna, rzucająca się w oko zabawka do różnego rodzaju wypadów ze znajomymi i od czasu do czasu sobie pojeździć.

Temat napisany na szybko, jeszcze raz prosił bym o nie hejtowanie bo być może jeżeli chce takie auto to trafiłem na zle forum - nie wiem, zapewne sie dowiem.
Z góry dziękuje wszystkim użytkownikom którzy się wypowiedzą pozytywnie bądź negatywnie, jeszcze raz dzięki pozdrawiam Kamil.
Ryufo7
Amator
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 sty 2018, o 19:20
Lokalizacja: Wloclawek

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości