Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Ruski » 26 paź 2009, o 17:33

Witam gorąco i serdecznie wszystkich użytkowników tego forum. Jako że jestem tu nowy i jest to mój pierwszy post/temat na tym forum, chciałbym się przedstawić :) Nazywam się Marcin aka Ruski, mieszkam w Lublinie, mam 24 lata itp itd... :) Swoją przygodę z driftem zacząłem jakieś 2-3 lata temu gdy to jeszcze mieszkałem w UK. Nie miałem zbyt wiele czasu na treningi (praca), ale starałem się każdą wolną chwilę poświęcić praktyce moim 200sx'em. Jest to jedyne auto którym latałem bokiem przez jakieś 1.5 roku. Po powrocie na stałe do Polski, musiałem sprzedać auto, jednakże nałóg jakim jest drift, zaczął dawać się we znaki (i nadal daje z coraz większą częstotliwośćią :grin: ) Niestety nie mam auta... Po podliczeniu swojego budżetu... stwierdziłem że jak na razie nie będzie mnie stać w Polsce na utrzymanie i trening dobrym Japońcem... więc postanowiłem zagłębić się w tematy BMW.

Zanim zaleję was mnóstwem pytań, chciałbym zaznaczyć iż czytałem to forum na długoo zanim postanowiłem o cokolwiek zapytać (świadczy o tym chociażby data rejestracji i napisania wlaśnie tego tematu :) ), jednak nie wszystko jest dla mnie jasne... Nie jestem zbyt obeznany w mechanice aut, tym bardziej jeśli chodzi o niemieckie samochody, którymi nigdy nie jeździłem.

Po obejrzeniu wielu filmów na YT i przeczytaniu paru tematów, stwierdziłem że chcę mieć jakieś BMW z motorem 4,0 v8.

Auto które chcę złożyć, mam zamiar zrobić od podstaw... Między innymi, jakiś spaw na podłużnice celem wzmocnienia, blacharka, klatka itp... Nie będzie w nim nic zbędnego... Ma być to auto typowo przystosowane do driftu, czasami może jakiś drag, aczkolwiek nie ukrywam iż czasami będę chciał pojeździć nim na co dzień.

Pierwszym pytaniem, w sumie podstawowym, by mieć podłoże do tego by rozmawiać na ten temat dalej, jest to, w którym modelu BMW będzie się ten silnik sprawował najlepiej... Chodzi mi tu o symetrię auta względem silnika. Słyszałem że np w E30, są duże problemy z trakcją... podobno czasami nawet na 3 biegu potrafi postawić auto bokiem... Niby kwestia zawieszenia + dobrych opon i można to jakoś pogodzić... Ale czy to wystarczy? Nie ukrywajmy że silnik jest dosyć ciężki... Myślałem też o E34 lub E36... Inne modele chyba nie wchodzą w grę (oczywiście można dodać tu E28, które według mnie jest idealnie wyważone, lub parę innych modeli, ale znaleźć takie auto w dobrym stanie graniczy z cudem).

Drugą kwestią jest skrzynia biegów. Rozumiem że 6cio biegówka odpada, bo to auto do driftu. Pozostaje więc jakaś 5cio biegowa... i tu zastanawiam się czy skrzynia od BMW 730 E34 nie jest najlepszym rozwiązaniem... ? Jeśli są jakieś lepsze opcje, to prosiłbym o podanie jakichś przykładów.

Następne moje pytanie będzie na temat dyfru... Z tego co wiem, to im krótszy dyfer, tym lepszy moment obrotowy ale mniejsza prędkość maksymalna? Czy to jest prawda? Jak najlepiej rozwiązać sprawę z dyfrem, biorąc pod uwagę że nie zależy mi tu na prędkości maksymalnej ale właśnie na momencie obrotowym, który jest najważniejszy?

Następne pytanie na temat chłodnicy... Jaka najlepsza by silnik się nie przegrzewał? Z tego co wiem, to jeżdżąc powiedzmy E30 v8 po torze, po kilku okrążeniach trzeba chłodzić auto... Dlatego też chciałbym znaleźć możliwie najlepsze chłodzenie i tu prosiłbym o jakieś konkretne przykłady.

To na razie moje podstawowe pytania... Gdy już otrzymam trochę rad między innymi na temat tego jaki model BMW będzie sprawował się najlepiej, pojawi się wiele więcej pytań :P

Pozdrawiam,
Ruski.
Ruski
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 wrz 2009, o 16:01

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Baluciak » 26 paź 2009, o 17:53

Moze to nie koniecznie o co pytasz ale napewno sie przyda :

http://www.driftforum.nl/forum//index.p ... 128&st=165

Jezeli forumowicze znajda troche czasu to ci odpowiedza bo sporo juz tych co maja v8
Avatar użytkownika
Baluciak
Touge Drifter
 
Posty: 187
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 22:36
Lokalizacja: Płońsk

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Hroop » 26 paź 2009, o 18:34

Hej, co prawda z v8 osobiście do czynienia nie miałem, ale z tego co wiem to do e36 jest go gorzej wrzucić niż do e30. Masą się nie przejmuj bo to aluminiowy blok i waży +- tyle co klasyczne m20b25 (fabryczne 325 e30). Skoro jeździsz to sobie odpowiedz na pytanie czego oczekujesz od auta - e34 będzie na pewno mniej nerwowe niż trójki. Co do chłodzenia to chłodnica od 324td załatwia sprawe, do tego dokładasz wentylator elektryczny i jest cycuś, każdy spec mówi że chłodnicy oleju nie potrzeba w tym setupie, ale ja osobiście bym się pokusił o wskaźniki temp i ciśnienia żeby nie przegiąć nieświadomie (a sam się przekonałem że temp. wody a temp oleju potrafią się dosyć mocno różnić..)
Co do dyfra to musisz poszperać jaki jest dobry pod kątem przełożenia ale to nie jest tak że krótki zwiększa moment, tzn teoretycznie na kołach powinien zwiększyć, mniejsza o czepianie się słówek, chodzi o to że jak założysz za krótki to będziesz musiał co chwile mieszać lewarkiem, ja bym się zastanowił nad dłuższym bo przy takim piecu jak v8 to lepiej mieć dłuższy zakres możliwości wykorzystania pałera ;)
To tak na szybko co mi przyszło do głowy
Pzdr
Tomek
Avatar użytkownika
Hroop
Touge Drifter
 
Posty: 304
Dołączył(a): 18 sty 2009, o 23:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Roman » 26 paź 2009, o 18:50

Słuchaj na 3ce to ja latałem bokiem e30 z silnikiem m50 ;) ale to juz raczej kwestia przelozen itp itd. Zresztą nie wiem czemu sie o to martwisz skoro auto ma być do driftu więc to raczej zaleta ;) Wg. moich upodobań to ja bym wsadzał ten silnik do e30 , mniejsze lzejsze , bardziej nerwowe , ale to jest w niej wg mnie fajne :) Skrzynie w sumie to tutaj sie za bardzo na tych sprzeglach nie znam ale wiem ,że w 5biegowce jest mniejsze sprzegło tym samym mniej odporne. Moj znajomy mial własnie tak ze od początku jak kupił nowkę sprzegło do własnie 5biegowki w v8 4.0 potrafilo sie slizgnac. Ale tutaj to tylko pisze tak o z mojego małego doświadczenia i przydaloby się zebys bardziej sie zagłębił w ten temat. Co do dyfra, do e30 z V proponuje cos okolo 3.15 moze ten 2.9x . to juz trzebabybylo przetestowac i ustawic pod swoje upodobania/

pozdro ;)
Avatar użytkownika
Roman
Touge Drifter
 
Posty: 521
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 05:58
Lokalizacja: BMW Åšwidwin

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Ruski » 27 paź 2009, o 17:07

Baluciak napisał(a):Moze to nie koniecznie o co pytasz ale napewno sie przyda :

http://www.driftforum.nl/forum//index.p ... 128&st=165

Jezeli forumowicze znajda troche czasu to ci odpowiedza bo sporo juz tych co maja v8


Dziękuje bardzo, niestety z niemieckim jest u mnie słabo... :P

Hroop napisał(a):Hej, co prawda z v8 osobiście do czynienia nie miałem, ale z tego co wiem to do e36 jest go gorzej wrzucić niż do e30. Masą się nie przejmuj bo to aluminiowy blok i waży +- tyle co klasyczne m20b25 (fabryczne 325 e30). Skoro jeździsz to sobie odpowiedz na pytanie czego oczekujesz od auta - e34 będzie na pewno mniej nerwowe niż trójki. Co do chłodzenia to chłodnica od 324td załatwia sprawe, do tego dokładasz wentylator elektryczny i jest cycuś, każdy spec mówi że chłodnicy oleju nie potrzeba w tym setupie, ale ja osobiście bym się pokusił o wskaźniki temp i ciśnienia żeby nie przegiąć nieświadomie (a sam się przekonałem że temp. wody a temp oleju potrafią się dosyć mocno różnić..)
Co do dyfra to musisz poszperać jaki jest dobry pod kątem przełożenia ale to nie jest tak że krótki zwiększa moment, tzn teoretycznie na kołach powinien zwiększyć, mniejsza o czepianie się słówek, chodzi o to że jak założysz za krótki to będziesz musiał co chwile mieszać lewarkiem, ja bym się zastanowił nad dłuższym bo przy takim piecu jak v8 to lepiej mieć dłuższy zakres możliwości wykorzystania pałera ;)
To tak na szybko co mi przyszło do głowy
Pzdr
Tomek


Też myślałem cały czas o E30, jednakże nie mogę się zdecydować... Jest wiele plusów, ale jest też pare minusów... Myślę jednak że chyba zostane przy E30, wszystko wyjdzie w praniu... Chlodnica od 324td mówisz? Wystarczy? Co do dyfra, miło by było gdyby ktoś kto jeździ właśnie taką E30 podzielił się swoim doświadczeniem i informacjami co do tego jak najlepiej go zrobić...

Roman napisał(a):Słuchaj na 3ce to ja latałem bokiem e30 z silnikiem m50 ;) ale to juz raczej kwestia przelozen itp itd. Zresztą nie wiem czemu sie o to martwisz skoro auto ma być do driftu więc to raczej zaleta ;) Wg. moich upodobań to ja bym wsadzał ten silnik do e30 , mniejsze lzejsze , bardziej nerwowe , ale to jest w niej wg mnie fajne :) Skrzynie w sumie to tutaj sie za bardzo na tych sprzeglach nie znam ale wiem ,że w 5biegowce jest mniejsze sprzegło tym samym mniej odporne. Moj znajomy mial własnie tak ze od początku jak kupił nowkę sprzegło do własnie 5biegowki w v8 4.0 potrafilo sie slizgnac. Ale tutaj to tylko pisze tak o z mojego małego doświadczenia i przydaloby się zebys bardziej sie zagłębił w ten temat. Co do dyfra, do e30 z V proponuje cos okolo 3.15 moze ten 2.9x . to juz trzebabybylo przetestowac i ustawic pod swoje upodobania/

pozdro ;)


Tak jak napisalem powyzej, zostane chyba przy E30... Do tego znalazlem dzisiaj Skrzynię biegów od 530 E34 w cenie 1200zł... Skrzynia, koło zamachowe i sprzęgło... Sadze iż jest to duża okazja biorąc pod uwagę że normalnie ludzie sprzedają komplet za około 3 tyś zł :)
Ruski
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 wrz 2009, o 16:01

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Olaf » 27 paź 2009, o 17:14

Bierz skrzyniÄ™ za 1200 ajak nie to daj namiary na pw to sam jÄ… Å‚yknÄ™:)
Avatar użytkownika
Olaf
DRIFTER
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 18:47
Lokalizacja: Otrębusy

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Ruski » 27 paź 2009, o 17:23

Myślę że ją wezmę, zastanawiam się tylko czy nie jest uszkodzona skoro tak tanio, ale może facet nie wie co sprzedaje i ile to jest warte :)
Ruski
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 wrz 2009, o 16:01

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Olaf » 27 paź 2009, o 17:29

Nie wiem jak się sprawdza skrzynię jeżeli nie jest na aucie - nie wiem czy to wogóle możliwe może ktoś podpowie?
Avatar użytkownika
Olaf
DRIFTER
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 18:47
Lokalizacja: Otrębusy

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Ruski » 27 paź 2009, o 17:44

Skrzynia niby jest jeszcze w aucie, ale silnik jest padnięty i go nie odpali niestety.
Ruski
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 wrz 2009, o 16:01

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez BLACHA » 28 paź 2009, o 20:43

Ruski napisał(a):Skrzynia niby jest jeszcze w aucie, ale silnik jest padnięty i go nie odpali niestety.


Ja kupiłem za 800zł komplet z rozbitka tj skrzynia + sprzęgło + zamach. Fakt że docisk jest do wymiany a zamach trzeba przerobić ale skrzynia jest super :grin:
z moim ziomem ją rozebraliśmy i nie ma oznak zmęczenia, biegi wchodzą, wał się kręci tak więc da się :thumbsup:
Też kupiłem z rozbitego auta na szrocie a dodatkowo chłopaki nie mieli klucza żeby zamach odkręcić i musiałem im kupić ale było warto :yeah:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Solo » 29 paź 2009, o 11:53

co do mostu to mam 3.45 w e36 v8 i musze powiedziec ze jest zdecydowanie za krotki... Generalnie ruszanie odywa sie z dwojki. Planuje teraz 3.15 ... To moje zdanie...
Avatar użytkownika
Solo
Amator
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 21:14
Lokalizacja: Ustronie Morskie

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Kamikaze » 3 lis 2009, o 18:24

mam karosierie e30 z papierami , oddam za 400zł , karoseria jest w Lublinie.
Kamikaze
Clutch Burner
 
Posty: 39
Dołączył(a): 6 maja 2008, o 21:20

Re: Projekt 4,0 v8 - Mnóstwo pytań.

Postprzez Mazzi » 2 sty 2010, o 17:30

Kamikaze napisał(a):mam karosierie e30 z papierami , oddam za 400zł , karoseria jest w Lublinie.



Mógł byś mi wysłać zdjęcia tej budy na maila arek@supermoto.lublin.pl i czy jest zarejestrowana? :grin:
Mazzi
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 cze 2008, o 18:30


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości