Witam gorąco i serdecznie wszystkich użytkowników tego forum. Jako że jestem tu nowy i jest to mój pierwszy post/temat na tym forum, chciałbym się przedstawić Nazywam się Marcin aka Ruski, mieszkam w Lublinie, mam 24 lata itp itd... Swoją przygodę z driftem zacząłem jakieś 2-3 lata temu gdy to jeszcze mieszkałem w UK. Nie miałem zbyt wiele czasu na treningi (praca), ale starałem się każdą wolną chwilę poświęcić praktyce moim 200sx'em. Jest to jedyne auto którym latałem bokiem przez jakieś 1.5 roku. Po powrocie na stałe do Polski, musiałem sprzedać auto, jednakże nałóg jakim jest drift, zaczął dawać się we znaki (i nadal daje z coraz większą częstotliwośćią ) Niestety nie mam auta... Po podliczeniu swojego budżetu... stwierdziłem że jak na razie nie będzie mnie stać w Polsce na utrzymanie i trening dobrym Japońcem... więc postanowiłem zagłębić się w tematy BMW.
Zanim zaleję was mnóstwem pytań, chciałbym zaznaczyć iż czytałem to forum na długoo zanim postanowiłem o cokolwiek zapytać (świadczy o tym chociażby data rejestracji i napisania wlaśnie tego tematu ), jednak nie wszystko jest dla mnie jasne... Nie jestem zbyt obeznany w mechanice aut, tym bardziej jeśli chodzi o niemieckie samochody, którymi nigdy nie jeździłem.
Po obejrzeniu wielu filmów na YT i przeczytaniu paru tematów, stwierdziłem że chcę mieć jakieś BMW z motorem 4,0 v8.
Auto które chcę złożyć, mam zamiar zrobić od podstaw... Między innymi, jakiś spaw na podłużnice celem wzmocnienia, blacharka, klatka itp... Nie będzie w nim nic zbędnego... Ma być to auto typowo przystosowane do driftu, czasami może jakiś drag, aczkolwiek nie ukrywam iż czasami będę chciał pojeździć nim na co dzień.
Pierwszym pytaniem, w sumie podstawowym, by mieć podłoże do tego by rozmawiać na ten temat dalej, jest to, w którym modelu BMW będzie się ten silnik sprawował najlepiej... Chodzi mi tu o symetrię auta względem silnika. Słyszałem że np w E30, są duże problemy z trakcją... podobno czasami nawet na 3 biegu potrafi postawić auto bokiem... Niby kwestia zawieszenia + dobrych opon i można to jakoś pogodzić... Ale czy to wystarczy? Nie ukrywajmy że silnik jest dosyć ciężki... Myślałem też o E34 lub E36... Inne modele chyba nie wchodzą w grę (oczywiście można dodać tu E28, które według mnie jest idealnie wyważone, lub parę innych modeli, ale znaleźć takie auto w dobrym stanie graniczy z cudem).
Drugą kwestią jest skrzynia biegów. Rozumiem że 6cio biegówka odpada, bo to auto do driftu. Pozostaje więc jakaś 5cio biegowa... i tu zastanawiam się czy skrzynia od BMW 730 E34 nie jest najlepszym rozwiązaniem... ? Jeśli są jakieś lepsze opcje, to prosiłbym o podanie jakichś przykładów.
Następne moje pytanie będzie na temat dyfru... Z tego co wiem, to im krótszy dyfer, tym lepszy moment obrotowy ale mniejsza prędkość maksymalna? Czy to jest prawda? Jak najlepiej rozwiązać sprawę z dyfrem, biorąc pod uwagę że nie zależy mi tu na prędkości maksymalnej ale właśnie na momencie obrotowym, który jest najważniejszy?
Następne pytanie na temat chłodnicy... Jaka najlepsza by silnik się nie przegrzewał? Z tego co wiem, to jeżdżąc powiedzmy E30 v8 po torze, po kilku okrążeniach trzeba chłodzić auto... Dlatego też chciałbym znaleźć możliwie najlepsze chłodzenie i tu prosiłbym o jakieś konkretne przykłady.
To na razie moje podstawowe pytania... Gdy już otrzymam trochę rad między innymi na temat tego jaki model BMW będzie sprawował się najlepiej, pojawi się wiele więcej pytań
Pozdrawiam,
Ruski.