2jz gte a 2jz ge

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

2jz gte a 2jz ge

Postprzez małpa777 » 28 paź 2009, o 00:09

Jak w temacie. Jaka jest różnica?
Avatar użytkownika
małpa777
DRIFTER
 
Posty: 398
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Siedlce

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Smal » 28 paź 2009, o 01:49

turbo i bez turba?
Avatar użytkownika
Smal
SaikoD Member
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 13:45
Lokalizacja: Świdwin/Gdańsk

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Hachi » 28 paź 2009, o 02:15

Model RZ, RZ-S, GZ (2JZ-GTE) SZ, SZ-R (2JZ-GE)

Max Power (kw) 209 @ 5600 (280 hp) 168 @ 6000 (225 hp)

Obroty biegu jalowego 600-700 650-750

Oil Capacity (L) 5.0 5.2

C/R 8,5:1 10:1

Doladowanie dwie turbosprezarki Wolnossak

Skokxsrednica tloka 86x86 86x86

Pojemnosc 2997 2997

wznios zaworow dolot[mm] 7.8 8.3

wznios zaworow wydech[mm] 8.4 8.4

otwarcie dolotu 3 stopnie BTDC- 41 stopni ABDC 3 stopnie BTDC- 52 ABDC

otwarcie wydechu 52 stopnie BBDC- 4 stopnie ATDC 52 stopnie BBDC- 4 stopnie ATDC

pomiar przeplywu powietrza MAP MAP/MAF

TDC-gorny martwy punkt
BDC-dolny martwy punkt

litery przed w/w skrotami

A-po
B-przed

<tak jakby ktos mial porblemy z tlumaczeniem>

czyli na szybko tloki i walki

Pozdro ;) sorrry ze tak w kupie i maloczytelnie ale o tej porze juz nie umiem tego ogarnac
Avatar użytkownika
Hachi
Touge Drifter
 
Posty: 376
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 18:23
Lokalizacja: KnW-nieopodal Gliwic

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Piotr328 » 28 paź 2009, o 15:35

blok, tłoki, głowica, wałki, kolektory. Wał z tego co wiem taki sam.
Idąc dalej, koło zamachowe ( w GTE dwumas ), sprzęgło, skrzynia również inne.
Avatar użytkownika
Piotr328
DRIFTER
 
Posty: 266
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 20:46
Lokalizacja: Poznań

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Javie » 28 paź 2009, o 20:52

A czy blok nie różni sie jedynie obecnością lub nie otworu olejowego do/z turbo ? (nie jestem pewny więc pytam)
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Hachi » 29 paź 2009, o 01:52

dokladnie mi tez tak samo sie wydaje ze blok rozni sie tylko otworem na splyw turbo, poza tym to te same bloki tak mysle choc nie dotykalem silnika nie wiem, ale skoro oznaczenie to samo to bloki tez powinny byc te same.

ze skrzyn to

W58 5 biegow
R154 5 biegow

V160-6 biegow

dwie ostatnie to 2jz gte, a i byl jeszcze automat bodajze 4 biegowy ultra super hiper nadprzestrzenny rozleniwiacz ;)
Avatar użytkownika
Hachi
Touge Drifter
 
Posty: 376
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 18:23
Lokalizacja: KnW-nieopodal Gliwic

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Piotr328 » 29 paź 2009, o 08:57

poza splywem oleju, GTE ma tez natrysk na denka tłoków którego GE nie ma.

Co do skrzyń to r154 raczej zadko byla w 2JZ GTE, prędzej w 1JZ. Najczęściej w 2JZ był getrag.
Avatar użytkownika
Piotr328
DRIFTER
 
Posty: 266
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 20:46
Lokalizacja: Poznań

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Javie » 30 paź 2009, o 17:54

To ja jeszcze jedno pytanie teoretyczne : czy ożenienie bloku 2JZ i głowicy 1JZ (tak zwane 1,5JZ) jest P&P czy to rzeźba ?
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Bartdrift » 30 paź 2009, o 21:39

Podobno wlasnie nie az taka. Sam robilem przymiarki swojego czasu. Potem nawet chcialem kupowac gotowca z jp. W Japonii badzo popularne. Jezdzily takie wynalazki w D1. Np kuroi w swoim s13 ( nie wiem czy nadal)
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez DrifTom » 31 paź 2009, o 09:39

DrifTom
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 08:13
Lokalizacja: Wola Łużańska

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez PiotrekJ » 31 paź 2009, o 13:15

A po co to sie robi?
Avatar użytkownika
PiotrekJ
DRIFTER
 
Posty: 204
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Enzo » 31 paź 2009, o 15:45

pewnie po to zeby auto bylo mocniejsze :grin:
Avatar użytkownika
Enzo
DRIFTER
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 08:07
Lokalizacja: Nysa

Re: 2jz gte a 2jz ge

Postprzez Javie » 31 paź 2009, o 19:45

Bo podobno 1JZ ma czapke zrobioną przez Yamahe i jest znacznie lepsza niż ta w 2JZ.
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości