Problem z chłodnicą oleju - pomocy !!!

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Problem z chłodnicą oleju - pomocy !!!

Postprzez Tarapat » 25 sty 2010, o 09:36

Posiadam BMW z silnikiem m20b25 z seryjną chłodnicą oleju. W sobote pracując nad osłoną miski olejowej zauwarzyłem, że poziom oleju przekracza stan maksymalny (przed nowym rokiem wymieniałem olej więc napewno był stan). Zaniepokoiło mnie to więc spuśiłem olej i zalałem go jeszcze raz. Okazało się, że w bańce zostało mi jakieś 3/4 litra. Nawet po katach stan się utrzymuje, jednak zdziwiła mnie inna rzecz. Do miski olejowej niemogłem się dotknąć, natomiast chłodnica była zimna jak lód. Jeśli dobrze mi się wydaje to obieg do chłodnicy jest otwarty ( znaczy się, że nie posiada żadnych termostatów) więc powinna być chociaż ciepła.

Przepuszczam, że w jakiś tajemniczy sposób mam zatkany obieg do chłodnicy (bystrość godna Szerrloka :grin: ) i tu powstaje moje pytanie, które kieruje do was. Czy spodkaliście się już kiedyś z czymś takim? Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy i od czego zacząć kontrolę? Jakie jest prawdopodobieństwo, że nadmiar oleju pochodzi z chłodnicy?
Avatar użytkownika
Tarapat
Touge Drifter
 
Posty: 300
Dołączył(a): 8 lip 2009, o 01:33
Lokalizacja: Driftówek (Wołomin)

Re: Problem z chłodnicą oleju - pomocy !!!

Postprzez Olaf » 25 sty 2010, o 12:53

Wierzba w swoim m20b25 miał to samo ( z temperaturą nie z poziomem) - przeczyścił przewody do chłodniczki oleju bo były zapchane i jest ok.
Avatar użytkownika
Olaf
DRIFTER
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 18:47
Lokalizacja: Otrębusy

Re: Problem z chłodnicą oleju - pomocy !!!

Postprzez KoÅ‚tun » 25 sty 2010, o 12:54

jeśli nikt nic nie przerabiał to musi być termostat do chłodniczki oleju ;)
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: Problem z chłodnicą oleju - pomocy !!!

Postprzez wierzba » 25 sty 2010, o 14:14

termostat jest w podstawie filtra oleju , zdemontuj chłodnicę oleju i zobacz czy ma przelot , jak nie to benzyna i powietrze pod ciśnieniem i płukanko :D :D :D

Jeśli chodzi o poziom oleju w twoim silniku , to dziwna sprawa , że sam się podniósł :D

u Mnie zegar po płukaniu chłodnicy , na oleju 10 w60 castrola , oczywiście po ostrych katach , pokazywał 90-95 c :D

pozdro
wierzba
WPR Drift Team
 
Posty: 498
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 21:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z chłodnicą oleju - pomocy !!!

Postprzez turbonez » 25 sty 2010, o 15:07

olej nie smierdzi paliwem ? wody Ci nei ubywa ?
turbonez
Touge Drifter
 
Posty: 266
Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 14:28
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Re: Problem z chłodnicą oleju - pomocy !!!

Postprzez Tarapat » 25 sty 2010, o 21:56

Jeśli chodzi o termostat to nie miałem zielonego pojęcia o jego istnieniu - oświeciliście mnie. Jeśli chodzi o olej to pierwsze co sprawdziłem to to czy nie ma jakiegoś dziwnego zapachu, ale nic takiego nie stwierdziłem. Niestety nie będę miał teraz czasu żeby przy tym pogrzebać (praca :glare: ), ale na pewno zastosuje się do porad. Jeśli dojdę do przyczyny na pewno dam znać.
Avatar użytkownika
Tarapat
Touge Drifter
 
Posty: 300
Dołączył(a): 8 lip 2009, o 01:33
Lokalizacja: Driftówek (Wołomin)

Re: Problem z chłodnicą oleju - pomocy !!!

Postprzez Tarapat » 3 lut 2010, o 20:04

Witam dokopałem się do tego termostatu, ale nie wiem jak sprawdzić czy działa. Macie może jakieś pomysły. Chłodnice sprawdziłem płucami, przedmuch jest.
Czy jest możliwość, żeby nawet przy 2 godzinnym lataniu olej nie miał takiej temperatury, żeby było potrzebne otwarcie obiegu chłodnicy. Na razie to mi nie doskwiera, ale nie chce zostać z tym w momencie kiedy rozpocznie się sezon.

P.S. Wiecie przy jakiej temperaturze oleju powinien otworzyć się termostat?
Avatar użytkownika
Tarapat
Touge Drifter
 
Posty: 300
Dołączył(a): 8 lip 2009, o 01:33
Lokalizacja: Driftówek (Wołomin)

Re: Problem z chłodnicą oleju - pomocy !!!

Postprzez kante30 » 3 lut 2010, o 20:24

Włóż termostat do naczynia zalej wodą albo olejem i gotuj. Powinien się otworzyć. Na twoim miejscu odrazu przedmuchał bym chłodnice bo kto wie ile czasu nie ''pracowała'' . :)
Avatar użytkownika
kante30
Touge Drifter
 
Posty: 273
Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 21:45
Lokalizacja: Leszno


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości