Problem z chłodzeniem m20b25?!

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez szmidto » 26 sty 2010, o 22:07

Witam.

Mam delikatny problem, kupilem sobie e30 z mysla o drifcie :) a ze jestem poczatkujacy to z silnikiem m20b25. Przed pierwszymi mrozami z Moimi dobrymi kolegami wymienilismy wode na plyn zimowy i tutaj zaczely sie pierwsze problemy poniewaz nie moglismy odpowietrzyc dobrze ukladu chlodzenia i silnik przez prawie caly tydzien nie mial normalnej temp. W koncu poradzilismy sie jak to zrobic zeby silnik sie nie grzal :( i trzeba bylo dmuchac w zbiorniczek wyrownawczy i wtedy odpowietrzac po paru probach i 25 l przelanego plynu :banghead: w koncu sie udalo lecz po okolo 3 tyg gdy probowalem zaliczac pierwsze boki :lol: temperatura zaczela lekko sie podnosic lecz uznalem ze jest to normalne bo przy ostrej jezdzie moze sie grzec. A gdy jezdzilem dosc normalnie to musialem trzymac oko 2 tys obrotow bo wtedy dzialalo wisko czy jak to sie pisze jeszcze dobrze sie nie znam tak ale prosze o zbedne komentarze ewentualnie poprawcie mnie jak sie myle i temperatura wtedy spadala ostatnio nie dokrecilem dobrze korka od zbiorniczka i wywalilo Mi prawie caly plyn dzis wlalem 5 l i staralem sie odpowietrzyc uklad lecz jeden przewod jest tylko przy termostacie cieply a dalej jest zimnny i miekki i tutaj rodzi sie moje pytanie czy moze byc to wina pompy wody jak smial zaryzykowac stwierdzeniem Moj kolega czy moze uklad jest zapchany czy cos w tym stylu?? Po ostatnim odpowietrzeniu przez 3 tyg bylo wszystko ok a pozniej po probach jazdy bokiem temp zaczela lekko skakac i nie wiem czy wymienac cos w ukladzie chlodzenia czy placic znow za plyn 25 zl i probowac odpowietrzac Dodam ze mam chlodnice od m30b35 i jest dobra dodam tez ze gdy kupilem e30 byla zalana woda i w drodze powrotnej nie grzala sie nawet jak mialem 1.5 tys obrotow i nawet jak mialem 5 tys


Jezeli cos jest nie zrozumiale to poprawcie Mnie a nie nasmiewajcie sie :)
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, o 16:00 przez szmidto, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
szmidto
Król Ronda
 
Posty: 62
Dołączył(a): 25 sie 2009, o 00:37
Lokalizacja: Włodawa

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez SŁOMA » 27 sty 2010, o 14:25

Po pierwsze sprawdz czy Visco ci klei czyli na rozgrzanym silniku zobacz czy zatrzymasz wiatrak palem , jesli zatrzymasz wiatrak to mozesz wymienic Visco , druga sprawa zobacz w jakim stanie masz termostat moze nie byl wymieniany juz dawno i jest zapieczony i nie otwiera sie z tego wlasnie powodu masz tylko jeden przewod cieply a drugi zimny jesli , co do pompy zazwyczaj jak padnie to cieknie i puszcza plyn na blok silnika ale z tego co wyczytalem nie masz ubytkow wiec powinna byc ok sprawdz to wszystko i daj znac co i jak pozdro. :rockon:
Avatar użytkownika
SŁOMA
Drift Team Gliwice
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 20:27
Lokalizacja: GLiwice

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez szmidto » 27 sty 2010, o 14:41

Witam.

Co do sprawdzania czy wiatrak sie zatrzyma to wczesniej Moj kolega zapomnial o wiatraku i chcial sprwadzic czy chlodnica jest ciepla i wsadzil reke gdzie wiatrak ale nie wiem czy sie zarzymal wiem tylko ze palce go bolaly :P a termostat wymienilem na nowy stary niby tez sie otwieral ale uznalismy ze za slabo i kupilem nowy fakt jest taki ze jak dmucham w zbiorniczek i odpowietrzam to temperatura pokazuje ze jest troche mniej niz polowa a jak przestane to po woli rosnie i musze trzymac min 2 tys obrotow zeby znow spadla a jak nadusze ten przewod od termostatu co idzie do gornego otworu w chlodnicy do z odpowietrznika ucieka sama para chyba ze za duzo plynu MI ucieklo po przez nie zakrecenie korka od zbiorniczka i trzeba wlac nastepne 5 l dzis bede probowal tego co mowisz SLOMA :) i wleje kolejne 5 l plynu i jeszcze jest taki dziwny myk ze przewody ktore ida do nagrzewnicy sa zdaj sie cieple ten gorny jest mocno cieply a dolny troche slabiej ale jak jest z temp wszystko ok to cieple powietrze leci do samochodu przez dmuchawe a jak zaczyna sie podnosic i trzymam 2 tys obrotow to temp spada i zaczyna wiac zimne do srodka dopiero jak stane i wkrece troche na obroty to znow zaczyna leciec cieple
Nie wiem juz o co chodzi :/
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, o 14:06 przez szmidto, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
szmidto
Król Ronda
 
Posty: 62
Dołączył(a): 25 sie 2009, o 00:37
Lokalizacja: Włodawa

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez wierzba » 27 sty 2010, o 14:42

Ja bym zaczął od termostatu ( nie jest drogi , a będziesz pewien że się otwiera i zamyka :D ) , z tego co piszesz to pompę wody bym wykluczył , Tak Jak Słoma napisał , przeważnie ciekną ( to nie VW , że kółko napędzające obieg płynu jest plastikowe i potrafi pęknąć ) , potem dobrze odpowietrz układ i powinno być git :D :D
Przy dobrym pałowaniu i tak tylko dodatkowy wiatraczek pomoże :D :D :D :D

pozdro
wierzba
WPR Drift Team
 
Posty: 498
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 21:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez wierzba » 27 sty 2010, o 14:48

z tego co teraz napisałeś , wnioskuje , że jest zapowietrzony ,. a odpowietrzasz na chodzącym silniku czy na zgaszonym ???????????

pozdro
wierzba
WPR Drift Team
 
Posty: 498
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 21:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez szmidto » 27 sty 2010, o 14:59

Odpowitrzam na odpalonym jak temperatura zbliza sie ku polowie najgorsze ze wczoraj jak odpowietrzalem to wlalem cale 5 l plynu i raczej nic sie nie poprawilo moze jednak jest za malo ale przed nowym rokiem przelalismy prawie 25 l z czego troche ucieklo przez pierdoly ale to i tak za duzo gdy zmienilismy chlodnice to do tego przewodu co jest zimnny co prawda sami do niego wlewalismy plyn zeby sie zapelnil bo ten przewod jest od m30b35 i jest ciut dluzszy niz od starej chlodnicy z m20b25 i co za tym idzie jest troche do gory e30 stala co prawda nie odpalana prawie 6 dni na mrozie i moze termostat przymarzl czy cos? Moze dzis wleje znow 5 l plynu i zobacze co sie bedzie dzialo :)
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, o 14:06 przez szmidto, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
szmidto
Król Ronda
 
Posty: 62
Dołączył(a): 25 sie 2009, o 00:37
Lokalizacja: Włodawa

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez wierzba » 27 sty 2010, o 15:07

Ja zawsze zalewam na zimnym i zgaszonym silniku , wlewam płyn do zbiorniczka wyrównawczego , dmuchając w zbiorniczek , jednocześnie luzuje odpowietrznik , gdy przestaje dmuchać zakręcam odpowietrznik , i tak dotąd aż płyn poleci przez odpowietrznik i w zbiorniczku będzie stan .
Może tak spróbuj , nie wlewaj zimnego płynu na rozgrzanym silniku :banghead:

pozdro
wierzba
WPR Drift Team
 
Posty: 498
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 21:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez szmidto » 27 sty 2010, o 15:15

Wlasnie jak odpowietrzam do na odpalonym i dmucham w zbiorniczek i zdajsie ciagle leci plyn cieply pary raczej samej nie doswiadczylem jak odpowietrzam a jak temp sie podnosci to czasem gasze silnik i patrze stan plynu w zbiorniczku jak malo to dolewam a pozniej odpalam i dalej odpowietrzam ale z odpowietrznika leci tzn tryska plyn cieply. Moze dzis sprobuje tak jak mowisz zeby na zgaszonym silniku wlac plynu tyle ile wejdzie a pozniej odpowietrzac jak bedzie zbiorniczek pelny.

pozdrawiam, postaram sie zrobic tak jak mowisz i pozniej dam znac co i jak ;)

a i jeszcze cos czyli co mam wlewac plyn i odpowietrzac na zimnym silniku?? Bo raczej sie wlewa i odpowietrza na wolnych obrotach ale moge sie mylic wiec jct powiedzcie jak to zrobic bo juz sie gubie :P jedni robia tak a drudzy tak :D
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, o 14:08 przez szmidto, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
szmidto
Król Ronda
 
Posty: 62
Dołączył(a): 25 sie 2009, o 00:37
Lokalizacja: Włodawa

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez wierzba » 27 sty 2010, o 16:39

zgadza się , jedni robią tak , a drudzy inaczej , Ja zawsze odpowietrzałem tym sposobem i musiało być dobrze :D :D
tak jak pisałem , ja wlewam płyn i odpowietrzam na zimnym silniku


pozdro
wierzba
WPR Drift Team
 
Posty: 498
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 21:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez ADAMAT » 27 sty 2010, o 17:09

jeśli nie możesz mimo długich wysiłków odpowietrzyć auta i masz problemy z chłodzeniem mimo działającego wisko no i dobrego termostatu to są dwie możliwość:

1. walnięty korek zbiorniczka odpowietrzającego, ma on w sobie membrankę która upusza określone nadciśnienie w układzie i wpusza powietrze do układu przy określonym podciśnieniu,

2. mniej optymistyczna wersja to walnięta uszczelka pod głowicą i ciśnienie sprężania idzie w układ chłodzący, dlatego się przegrzewa no i kipi ze zbiorniczka przy normalnej temperaturze pracy, dla potwierdzenia wystarczy sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym podczas pracy gromadzi się CO2, są takie testerki szanujący się mechanik powinien takim czymś dysponować
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez szmidto » 27 sty 2010, o 17:19

A czy nie jest tak ze jak uszczelka jest lipna to plynu ubywa i gromadzi sie w oleju i ten olej sie podnosi na miarce? I widac w oleju ze jest roznica ale u Siebie tego nie zauwazylem :) W sumie spokoj mialem przez 3 tygodnie a pozniej zaczela temp troche skakac i slyszalem ze te silniki troche trzeba odpowietrzac po jakims czasie zeby wogole jakie kolwiek powietrze z ukladu wygonic ale ja az tak sie nie znam :/ bede probowal jeszcze odpowietrzyc na zimnym silniku jak mowil kolega wyzej :) jak to nie zda rezultatu to bede kombinowal z jakims mechanikiem :twardziel:
Avatar użytkownika
szmidto
Król Ronda
 
Posty: 62
Dołączył(a): 25 sie 2009, o 00:37
Lokalizacja: Włodawa

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez marcine30 » 27 sty 2010, o 17:55

Jak byś miał wodę w oleju to zaraz byś poznał na bagnecie miałbyś biała maź (masło) Zajedź lepiej do mechanika jak się na tym nie znasz bo na płyn nie narobisz :grin: A jeśli bedziesz potrzebował wentylator elektryczny to pisz na pw mam 2 zbędne.
Avatar użytkownika
marcine30
Touge Drifter
 
Posty: 168
Dołączył(a): 30 wrz 2009, o 12:54
Lokalizacja: Śląsk

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez Kołtun » 27 sty 2010, o 18:09

kolego a skąd jesteś ?? , może ktoś by podjechał i pomógł ;)
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez ADAMAT » 27 sty 2010, o 19:36

szmidto wariant z płynem do oleju jest jedną z kolejnych możliwości awarii uszczelki
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: Problem z chłodzeniem m20b25?!

Postprzez Bartezz » 27 sty 2010, o 20:12

tez mialem taki problem z m50,cos tam sie niby odpowietrzal,niby nie,okazalo sie ze wirnik od pompy wody urwal sie :banghead:
Avatar użytkownika
Bartezz
Touge Drifter
 
Posty: 460
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Częstochowa

Następna strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości