Parę pytań co do "dolotu"...

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Re: Parę pytań co do "dolotu"...

Postprzez Misior » 4 sty 2011, o 16:50

Gąbkowe filtry mają taka przewage ze nie trzeba ich nasączac olejkiem co wplywa na zywotnosc przeplywki.
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Parę pytań co do "dolotu"...

Postprzez 111mishi111 » 4 sty 2011, o 19:09

Franio napisał(a):
4. Orurowanie dolotowe z PCV - pomysł głupi sam w sobie.


odpowiedź głupia sama w sobie...



Franio napisał(a):Ostatnie.
Po pierwsze przepustowości czegokolwiek nie podaje się w procentach tylko w jednostce objętości na jednostkę czasu w danych warunkach. Po drugie od kiedy bawełna ma ziarnistość?


Po pierwsze dane wziążeł z magazynu GT, wydanie 02(110) a za wyniki testu odpowiedzialna jest maszyna SuperFlow Corporation SF-1020. Wynik podany jest w % ponieważ jest to stosunek przepływu przez obudowe bez filtra i przepływu z zamontowanym filtrem co fachowo nazwano sprawnością przepływu powietrza.


Ciesze sie że kazda odpowiedź w tym temacie cos wnosi do rozmowy. Chciałbym Cie jednak Francio prosić, jesli byś mógł podaj źródła do tych : "kupa literatury, wzorów teorii, programów symulacyjnych". O ile wzory jakies znalazłem, tak chyba reszty źle szukam. (naprawde z żadnym komercyjnym materiałem na ten temat sie nie spotkałem)

Jeszcze na chwile odwołam się do twojej wypowiedzi. Napisałeś że większa powierzchnia filtra stanowi o dobrej jakości oczyszczania. Czy to dlatego częśc filtrów HKS na kształt półkolisty?

Noi prosze o wypowiedź na temat strumiennicy zaadaprowanej do dolotu ! Będe wdzieczny
Avatar użytkownika
111mishi111
Clutch Burner
 
Posty: 26
Dołączył(a): 18 lis 2010, o 09:39
Lokalizacja: Busko-Zdroj

Re: Parę pytań co do "dolotu"...

Postprzez Franio » 4 sty 2011, o 20:27

111mishi111 napisał(a):
Franio napisał(a):Ostatnie.
Po pierwsze przepustowości czegokolwiek nie podaje się w procentach tylko w jednostce objętości na jednostkę czasu w danych warunkach. Po drugie od kiedy bawełna ma ziarnistość?

Wynik podany jest w % ponieważ jest to stosunek przepływu przez obudowe bez filtra i przepływu z zamontowanym filtrem co fachowo nazwano sprawnością przepływu powietrza.

No i teraz wszystko jasne. Niestety podanie samych procentów bez tej informacji niewiele wnosiło. Tak czy siak uczepię się "fachowości" redaktora, ponieważ słowo sprawność nie ma w tym przypadku prawa bytu.
111mishi111 napisał(a):Ciesze sie że kazda odpowiedź w tym temacie cos wnosi do rozmowy. Chciałbym Cie jednak Francio prosić, jesli byś mógł podaj źródła do tych : "kupa literatury, wzorów teorii, programów symulacyjnych". O ile wzory jakies znalazłem, tak chyba reszty źle szukam. (naprawde z żadnym komercyjnym materiałem na ten temat sie nie spotkałem)

Literatura:
Najlepsze w tej kwestii będzie: "Doładowanie silników" z WKŁ, Corky Bell - "Maxiumum Boost", trochę jest też w "Zasilanie i sterowanie silników" WKŁ i w "Teoria silników tłokowych" - również WKŁ.
Co do programów to zobacz np. temat o silniku SR który składa TOMSON, bodaj auto Terego.
111mishi111 napisał(a):Jeszcze na chwile odwołam się do twojej wypowiedzi. Napisałeś że większa powierzchnia filtra stanowi o dobrej jakości oczyszczania. Czy to dlatego częśc filtrów HKS na kształt półkolisty?

Myślę że tak, ale pewnie w grę wchodzi także design. Filtry są tak zrobione i tak to wygląda w skali mikro, że im wolniej czynnik przepływa przez filtr, tym lepiej jest oczyszczany. No więc jeśli powiemy: Q=v*F a zależy nam na względnie małej wartości v to trzeba zwiększyć F.
111mishi111 napisał(a):Noi prosze o wypowiedź na temat strumiennicy zaadaprowanej do dolotu ! Będe wdzieczny

[/quote]
Taki wirnik po pierwsze nie ma prawa zwiększać prędkości strugi bo potrzebował by do tego energii z zewnątrz. Jeśli nie mam racji to chłopaki na Allegro sprzedają perpetuum mobile. Co więcej taki wirnik na drodze strugi raz, odbiera jej energię na rozpędzenie się, dwa generuje potężny współczynnik strat lokalnych (cyferki dokładnie nie pamiętam ale jak Ci bardzo zależy to poszukam w notatkach). Co do tego że "ujednolica przepływ" - nie prawda. Jeżeli chcemy aby przepływ był laminarny, albo raczej mniej turbulentny w tym przypadku należy raczej zadbać o dobre warunki przepływu i dobre warunki termodynamiczne.

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 mar 2012, o 00:49 przez Franio, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Franio
Król Ronda
 
Posty: 65
Dołączył(a): 28 cze 2009, o 20:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Parę pytań co do "dolotu"...

Postprzez 111mishi111 » 4 sty 2011, o 21:10

Franio napisał(a):
Taki wirnik po pierwsze nie ma prawa zwiększać prędkości strugi bo potrzebowała by do tego energii z zewnątrz. Jeśli nie mam racji to chłopaki na Allegro sprzedają perpetuum mobile. Co więcej taki wirnik na drodze strugi raz, odbiera jej energię na rozpędzenie się, dwa generuje potężny współczynnik strat lokalnych (cyferki dokładnie nie pamiętam ale jak Ci bardzo zależy to poszukam w notatkach). Co do tego że "ujednolica przepływ" - nie prawda. Jeżeli chcemy aby przepływ był laminarny, albo raczej mniej turbulentny w tym przypadku należy raczej zadbać o dobre warunki przepływu i dobre warunki termodynamiczne.

pozdrawiam


Franio źle mnie zrozumiałeś. Kwestia turbinki jest rozwazona na tyle dokładnie że darowałem sobie już nawet empiryzm w tej kwestii, mimo że byłem do tej pory bardzo zdeterminowany. Jednak nie o turbinke mi chodzi. Nie czytałes chyba wszystkiego bo pisałem o tym wczesniej już troszke dokładniej. Chodzi o to że znalazłem gdzieś strumienice, cos jak ta wydechowa ale wyglądała inaczej. Środka nie widziałęm więc nie wiem czy łuskowa czy jakas inna. Jednak była przeznaczona do poj. od 0.7 do 1.1 l. A to tylko poddało mi pomysł. Poprostu zastanawiam sie co by było gdyby zaadaptowac strumienice wydechowa do dolotu. Kwestię wymiarów pomińmy. Zajmijmy się ewentualna przydatnością. Tutaj strat tak jak na wirniku we wczesniejszym wynalazku juz by nie było. Powiem Ci że fizycznie i matematycznie dziela nas lata świetlne, ale miałem kiedys w rękach stumiennice wydechowa i zrobiłem bardzo banalną rzecz. Poprostu w nia dmuchnąłem. Predkości nigdy nie zmierzyłem, ale po przyłożeniu reki z drugiej strony naprawde dało sie odczuc różnicę.Strumiennica powodowała by ze ruch stawał by się turbulentny, co jest więc problemem , bo zaprzecza temu co napisałeś.Ale czekam na odp.


a tak gratis, wrzucam screena z materiału Touge Showdown - Touge GP 300 Part 1 Preliminary - Best Motoring International , z kanału GT Channel.I tak mnie wsumie zastanawia czemu kanał za filtem w stronę silnika ma taki dziwnny wybrzuszony kształt?

Obrazek
Avatar użytkownika
111mishi111
Clutch Burner
 
Posty: 26
Dołączył(a): 18 lis 2010, o 09:39
Lokalizacja: Busko-Zdroj

Re: Parę pytań co do "dolotu"...

Postprzez Misior » 4 sty 2011, o 21:28

111mishi111 napisał(a): miałem kiedys w rękach stumiennice wydechowa i zrobiłem bardzo banalną rzecz. Poprostu w nia dmuchnąłem. Predkości nigdy nie zmierzyłem, ale po przyłożeniu reki z drugiej strony naprawde dało sie odczuc różnicę.Strumiennica powodowała by ze ruch stawał by się turbulentny, co jest więc problemem , bo zaprzecza temu co napisałeś.


chyba nie mowisz powaznie? :shock:
Bez urazy ale to tak samo fachowe zmierzenie przyrostu jak dupohamownia.
Ostatnio edytowano 6 sty 2011, o 14:06 przez Misior, łącznie edytowano 1 raz
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Parę pytań co do "dolotu"...

Postprzez 111mishi111 » 4 sty 2011, o 21:46

Misior napisał(a):
111mishi111 napisał(a):
Franio napisał(a): miałem kiedys w rękach stumiennice wydechowa i zrobiłem bardzo banalną rzecz. Poprostu w nia dmuchnąłem. Predkości nigdy nie zmierzyłem, ale po przyłożeniu reki z drugiej strony naprawde dało sie odczuc różnicę.Strumiennica powodowała by ze ruch stawał by się turbulentny, co jest więc problemem , bo zaprzecza temu co napisałeś.


chyba nie mowisz powaznie? :shock:
Bez urazy ale to tak samo fachowe zmierzenie przyrostu jak dupohamownia.



przeciez wyraźnie napisałem że nigdy to nie zostało zmierzone, kwietie przytoczyłem dla potwierdzenia wiary w działanie.
Avatar użytkownika
111mishi111
Clutch Burner
 
Posty: 26
Dołączył(a): 18 lis 2010, o 09:39
Lokalizacja: Busko-Zdroj

Re: Parę pytań co do "dolotu"...

Postprzez Franio » 4 sty 2011, o 21:48

Misior napisał(a):
111mishi111 napisał(a):
Franio napisał(a): miałem kiedys w rękach stumiennice wydechowa i zrobiłem bardzo banalną rzecz. Poprostu w nia dmuchnąłem. Predkości nigdy nie zmierzyłem, ale po przyłożeniu reki z drugiej strony naprawde dało sie odczuc różnicę.Strumiennica powodowała by ze ruch stawał by się turbulentny, co jest więc problemem , bo zaprzecza temu co napisałeś.


chyba nie mowisz powaznie? :shock:
Bez urazy ale to tak samo fachowe zmierzenie przyrostu jak dupohamownia.

Coś się cytaty nie zgadzają bo ja tego nie napisałem.

111mishi111 napisał(a): Zajmijmy się ewentualna przydatnością. Tutaj strat tak jak na wirniku we wczesniejszym wynalazku juz by nie było. Powiem Ci że fizycznie i matematycznie dziela nas lata świetlne, ale miałem kiedys w rękach stumiennice wydechowa i zrobiłem bardzo banalną rzecz. Poprostu w nia dmuchnąłem. Predkości nigdy nie zmierzyłem, ale po przyłożeniu reki z drugiej strony naprawde dało sie odczuc różnicę.Strumiennica powodowała by ze ruch stawał by się turbulentny, co jest więc problemem , bo zaprzecza temu co napisałeś.Ale czekam na odp.

Nie wiem czy się dobrze rozumiemy. Turbulentny to znaczy burzliwy a laminarny znaczy uwarstwiony czyli "ładny". Nie byłoby strat mechanicznych ale straty miejscowe jak najbardziej. Sprawdziłem i przy takiej siatce współczynnik strat lokalnych wynosi 0.4 (siatka 20% powierzchni przekroju rury), poza tym straty tarcia wzrastają o kilkaset procent. Jakby to policzyć to stracimy więcej niż może (!) zyskamy.

Problemy o których tutaj rozmawiamy to jest czysto teoretyczna dyskusja i w zasadzie niezbyt sensowna. Ludzie którzy robią takie gadżety to zwykli naciągacze. Poważni ludzie dawno temu ten temat przerobili, powiedzieli "nie" i nikt tego już nie rozgrzebuje.

edit. Dodam tak na końcu, choć powinienem był to napisać tłustą czcionką na początku dyskusji, że sprawa o której rozmawiamy w praktyce nie jest problemem. Głównym więc powodem bezcelowości stosowania wymienionych przez Ciebie wynalazków jest po prostu to, że nie są potrzebne. Mam nadzieję ze moje argumenty Cię w tym utwierdziły.

pzdr
Ostatnio edytowano 17 sty 2011, o 01:08 przez Franio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Franio
Król Ronda
 
Posty: 65
Dołączył(a): 28 cze 2009, o 20:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Parę pytań co do "dolotu"...

Postprzez 111mishi111 » 4 sty 2011, o 22:48

niewiedza zmusza do błędów, wiedza do ograniczeń...
Avatar użytkownika
111mishi111
Clutch Burner
 
Posty: 26
Dołączył(a): 18 lis 2010, o 09:39
Lokalizacja: Busko-Zdroj

Re: Parę pytań co do "dolotu"...

Postprzez Misior » 6 sty 2011, o 14:05

Franio napisał(a):Coś się cytaty nie zgadzają bo ja tego nie napisałem.

racja - sorki nie usunałem jednego tag'u.
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Poprzednia strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron