Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Postprzez dobro&zÅ‚o » 24 mar 2011, o 11:12

Nabyłem most 4,10 od e32 3,0 m30 automat i przy próbie założenia do 535i okazało się, że pasuje na mocowania i do półosi ale flansza do wału napędowego jest innej średnicy i trochę krótsza. Co więcej nakrętka mocująca flanszę ma gwint o innej średnicy więc pewnie i wieloklin nie będzie pasował. Może ktoś ma jakieś doświadczenie i może się nim podzielić. Myślę albo o wymianie flanszy w moście albo o wymianie przegubu na wale.
Avatar użytkownika
dobro&zło
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Postprzez ADAMAT » 24 mar 2011, o 21:22

jeśli "brakuje ci wału" możesz dorobić adapter miedzy twój wał a nowy dyfer, śruby klasa 10.9 i będzie :thumbsup:
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Postprzez dobro&zÅ‚o » 24 mar 2011, o 22:14

Moja flansza ma śruby na średnicy 86 mm a ta z mostu 4,10 na średnicy 80 mm. Przegób na końcu wału nie da się zamienić bo ma inny wieloklin. Cały wał jest innej długości i inaczej mocowany do skrzyni (automat) więc wymiana odpada. Pozostaje Albo wymiana flanszy w dyferencjale albo jakaś przjściówka. A miało być P&P. :banghead:
Avatar użytkownika
dobro&zło
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Postprzez Olaf » 24 mar 2011, o 22:15

Miałem to samo. Wyciągasz flansze w obu mostach, zespawujesz na chwilę i nawiercasz otwory takie jakie powinny być, rozcinasz i problem otworów już załatwiony. Jeżeli chodzi o za krótki wał to ostatni przegub da się naciągnąć i skręcić śrubami do dyfra. U mnie po jakimś czasie ostatni przegub wypadł z wieloklina i straciłem napęd ale potem Wierzba przyspawał ten przegub - nie wsuwając go do końca i w ten sposub wydłużył wal o te 2-3 cm więc lepiej to zrobić od razu.
Pozdro
Avatar użytkownika
Olaf
DRIFTER
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 18:47
Lokalizacja: Otrębusy

Re: Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Postprzez dobro&zÅ‚o » 24 mar 2011, o 22:20

Olaf rozumiem że tych flansz w dyfrach zamienić się nie da? Chodzi mi o rozmiar wieloklina.
Avatar użytkownika
dobro&zło
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Postprzez Olaf » 24 mar 2011, o 22:28

Ja akurat miałem problem z dyfrem ze szperą e34 3,64 a dyfrem e34 3,91 i wielokliny były inne i nie dało się zamienić
Avatar użytkownika
Olaf
DRIFTER
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 18:47
Lokalizacja: Otrębusy

Re: Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Postprzez duchu22 » 25 mar 2011, o 21:02

Wal w e34 jest 2 czesciowy - nie da rady dopasowac polowy walu ? Kazda polowka walu jest wywazona wiec tu nie ma problemu.
Avatar użytkownika
duchu22
Touge Drifter
 
Posty: 284
Dołączył(a): 30 maja 2010, o 08:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Postprzez dobro&zÅ‚o » 25 mar 2011, o 21:18

duchu22 napisał(a):Wal w e34 jest 2 czesciowy - nie da rady dopasowac polowy walu ? Kazda polowka walu jest wywazona wiec tu nie ma problemu.

Musiał bym mieć wał do tego mostu by zmierzyć i sprawdzić czy jest to wykonalne. Ten most występował tylko w e32.

Narazie najlepszy wydaje mi się pomysł dorobienia stalowego dystansu odpowiedniej grubości przykręconego do przegubu na końcu wału. W nim nagwintowane otwory na średnicy pasującej do flanszy dyfra. Jednocześnie zmieni średnicę otworów i zwiększy długość wału. Będzie to rozwiązanie najbezpieczniejsze i w pełni odwracalne.
Avatar użytkownika
dobro&zło
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: Most 4,10 e32 do e34 535i problem z założeniem

Postprzez dobro&zÅ‚o » 10 maja 2011, o 10:44

Może ktoś wie jaki gruby dystans należy tam dorobić? 20-30mm? Inaczej mówiąc o ile dyfer z automata jest krótszy od manuala? Mam wprawdzie oba ale w różnych miejscach, sam jestem jeszcze w innym a właśnie chciałem zamówić wykonanie tej flanszy i założyć w końcu 4,10. Morze ktoś jest w stanie pomóc.

EDIT

Pomiar wykonany. Most z manuala jest krótszy od automata o 35 mm i taki dystans dorabiam.
Avatar użytkownika
dobro&zło
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:47
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości