E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 22 cze 2011, o 23:13

Witam,
Wrzuciłem M30B35 do e30,
Problem jest tego typu, że bardzo chusteczkowo wkręca się na obroty, słychać że silnik nie pracuje równo, tak jakby na którymś garze nie pracował i czuć, że jest bardzo słaby. Podczas jazdy trzeba długo czekać ( noga w podłodze ) żeby obroty doszły do odcinki, ale dźwięk nie jest typowy tak jak dla silników BMW R6 ( bardziej przypomina to silnik z golfa VR6). Wykręciłem wszystkie świece, okazało się że wyglądają dobrze, żadna nie jest mokra ani zalana... Z 2 świec pokolei ściągałem przewody zapłonowe i praca silnika się nie zmieniła ( wsłuchując się w dźwięk ). W czym może tkwić problem ??
- Sonda uszkodzona?? Jakie powinna mieć napięcia??
- wytarty palec rozdzielacza napięcia??
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez duchu22 » 22 cze 2011, o 23:58

Nie powinno sciagc sie kabli ze swiec ani z rozdzielacza na pracujacym silniku - grozi kopniakiem albo przebiciem przewodu.
U mnie jak nie mial mocy i slabo sie wkrecal ale NIE PRZERYWAL okazalo sie ze 1 wtryskiwacz sie odpiol - brak drucika zabezpieczajacego.
Jak przerywa to zaplon - kopolka palec, kable, swiece albo przeplywka. Jak przerywa i/lub potrafi zgasnac przy hamowaniu to nieszczelnosc w ssacym.

Problem wystapil odrazu po swampie ? Z czego jest komputer/osprzet ?

Sonde mierzysz oscyloskopem a nie miernikiem, bo miernik usrednia napiecie a sonda daje sygnal o zmiennym napieciu (w uproszczeniu). Sonde poprostu odepnij od wtyczki + reset kompa czyli rozlacznie aku.

Odepnij przeplywke na odpalonym silniku, jak nie bedzie roznicy w pracy przeplywka siedzi.

Predzej niz palec padnie kopolka - polecam kupic komplet i miec z glowy - 150/200 pln.

Warto by bylo sprawdzic kompresje, moze zawory albo pierscionki nie trzymaja ?

Pompa paliwa ?
Avatar użytkownika
duchu22
Touge Drifter
 
Posty: 284
Dołączył(a): 30 maja 2010, o 08:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 23 cze 2011, o 10:30

Tak, odrazu po swapie nie równo chodzi..
Zobaczę jeszcze dzisiaj z tą przepływką i kable jeszcze raz posprawdzam.
Pompa paliwa jest od m20b25 , czyli powinna dawać rade.
Pokombinuje jeszcze i dam znać czy coś się zmieniło...
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez DoktorKazdaDiagnoza » 23 cze 2011, o 11:04

Mialewm podobny problem, u mnie okazalo sie ze to czujnik polozenia wału, który z reszta w m30 klękał mi 3krotnie. Sprawdziłbym tez ciśnienie w ukladzie paliwowym, pompa może podawac ale cisnienie moze byc zbyt słabe (podjechana pompka). Pompa moze byc i z 1.6, nie ma to znaczenia dla e30
DoktorKazdaDiagnoza
Touge Drifter
 
Posty: 563
Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 22:09
Lokalizacja: BMW Åšwidwin DT

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 23 cze 2011, o 16:30

Sprawdziłem przed chwilą:
- odpiąłem wtyczkę od przepływki, wtedy motor zaczął kuleć. Nie reagował na dodanie gazu ( tzn. wygladało to tak jakby chciał zgasnąć )
czyli wychodzi że przepływka jest dobra.
- odpiąłem kostkę od sondy lambda i żadnej różnicy w pracy silnika nie zauważyłem. Trzeba jakoś sprawdzić sondę, bądź podpiąć jakąś inną dobrą sondę.
wydaje mi się że tu tkwi problem.....

Ps. Dodam, że oryginalne przewody wychodzące od sondy, były za krótkie, żeby je tylko poprzez wtyczkę połączyć z wiązką silnika. Musiałem poprzedłużać kable. Zrobiłem to poprzez takie aluminiowe złączki do kabli wraz z rurką termokurczliwą. Teraz się zastanawiam, czy sposób wykonania jest trafny??? Może przez to są jakieś zakłamania i silnik pracuje nie właściwie.....
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez rtuber » 23 cze 2011, o 18:56

u mnie gdy padła sonda też przerywał, jak by nie chodził na wszystkie gary ( ale nie działo się tak za każdym razem, czasami na zimnym potrafił normalnie chodzić ). Wymiana na nową rozwiązała sytuację.
Avatar użytkownika
rtuber
BadBoy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 13:19
Lokalizacja: Legnica

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez michalek206 » 25 cze 2011, o 11:08

U mnie po swapie z m30 na m30 ;) miałem idento problemy i okazło się że to przepływka .... z tym że pęknięty przewód i dochodziłem do tego z miesiąc bo na zewnątrz nic nie było widać....Jeżeli zmieniałeś tudzież przedłużałeś kable od sondy nie stosowałbym tych szybkozłączek tylko po prostu zlutował i termokurcza i jesteś pewny...sondę mniej więcej w sumie mógłbyś sprawdzić tak że wkłuwasz się w czarny przewód i powinno pokazywać ok 500mV
Avatar użytkownika
michalek206
Touge Drifter
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 maja 2010, o 09:01
Lokalizacja: Kraków

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 26 cze 2011, o 00:36

U mnie przepływka jest na 100 % sprawna, bo jak odepnę wtyczkę, to wtedy wogóle silnik nie chce pracować.
michalek206 napisał(a):sondę mniej więcej w sumie mógłbyś sprawdzić tak że wkłuwasz się w czarny przewód i powinno pokazywać ok 500mV

Sprawdzenie takie powinno się odbywać na zgaszonym silniku, na zapłonie, czy odpalonym silniku???
Sprawdzamy tylko czarny kabel??
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez michalek206 » 26 cze 2011, o 15:30

zapalasz silnik , bierzesz np nożyk techniczny , lekko nacinasz kabelek i miernikiem przykładasz do nożyka i już :) aha !! zapomniałbym , silnik musi być ciepły a dokładnie to sonda , bo ona na początku póki jest zimna wogule nie daje sygnału , dopiero jak się nagrzeje ...dlatego ja bym na Twoim miejscu zresetował kompa i odpalił auto i jeżeli będzie chodził dalej kijowo to raczej nie sonda bo ona daje sygnał jak osiągnie chyba coś około 300 stopni.

Napisałem Ci to tak troszkę na chłopski rozum , rozumiem że mierzyłeś wszystkie czujniki itp ?? gdzieś tu na forum kiedyś czytałem ile powinny mieć wszystkie czujniczki itp znajdź sobie to i przestukaj po czujnikach , nóż coś znajdziesz te silniki są w miarę proste i zazwyczaj jak się dzieje tak jak u Ciebie to jakaś jest pierdoła

AHA przyszło mi jeszcze jedno do głowy , często się też zdarza że jak silnik zapala i tak chodzi jak opisujesz to jest ścięty klin na kole pasowym ...
Avatar użytkownika
michalek206
Touge Drifter
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 maja 2010, o 09:01
Lokalizacja: Kraków

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 27 cze 2011, o 06:56

Dzięki za porady. Poczytałem troche w necie jak się sondę sprawdza. Generalnie na zimnym motorze jakbym czuł lepsze parametry auta, ale jak przejadę kawałek odrazu strzela, pierdzi i wogóle nie jedzie. Dlatego ta sonda coś mi się nie podoba. Aha i ja mam sondę 4przewodową, czyli jest z grzałką i długo nie trzeba czekać żeby się nagrzała.....

Ps. Podczas pracy silnik, gdy odepnę wtyczkę od sondy, nie da się zauważyć żadnej różnicy w pracy silnika. Czy różnica w pracy silnika powinna być od razu zauważalna?? Jakieś falowanie obrotów czy coś takiego??
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez michalek206 » 27 cze 2011, o 18:29

tak czy siak napisz jak już dojdziesz co było ;)
Avatar użytkownika
michalek206
Touge Drifter
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 maja 2010, o 09:01
Lokalizacja: Kraków

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 27 cze 2011, o 18:38

heh bardzo bym chciał mieć już to za sobą...
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 8 lip 2011, o 09:39

Wczoraj zmierzyłem sondę ( co prawda miernikiem ) i wyszło że sonda pracuje w przedziale 0,3 - 0,46 , ale wynik ten bardzo powoli się zmieniał. Wychodzi na to, że przy takich parametrach sonda jest raczej uszkodzona....?????
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez Darek DTS » 8 lip 2011, o 23:00

Co Wy tak się czepiliście tej sondy , ja rok swoją e30 z M30B35 latałem bez sondy i było git jesli chodzi o prace silnika , było tylko większe spalanie.
Teraz sondę mam i na zimnym silniku mam tak jak Ty a na ciepłym ok , moja też ma przedłużone przewody bo pochodzi od e30 325i
"Pusty" , najlepiej odepnij jÄ… i przejedz siÄ™ ;)
Miałem tez problem że nie wkręcał mi się tak jak powinien i nie ciągnął powyżej 5tyś , okazało się że było mocno zabrudzone sitko pompy paliwa.
U kolegi z kolei była luźna lub zabrudzona masa silnika z budą.
Avatar użytkownika
Darek DTS
Touge Drifter
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 cze 2010, o 21:44
Lokalizacja: DriftTeamSÅ‚upsk

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 9 lip 2011, o 15:13

No już wcześniej pisałem, że podczas pracy silnika jak odepnę sonde, to nie ma żadnej różnicy w pracy silnika, obroty nie zafalują itp... Masa jest dobrze skręcona. Spalanie to mam teraz około 20-25 L.
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Następna strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości