E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez KALI » 9 lip 2011, o 15:53

Też bym obstawiał brak wachy przejedz się z AFR em od razu wyjdzie o co chodzi.
Avatar użytkownika
KALI
rotary team
 
Posty: 410
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:44
Lokalizacja: Złotokłos/Piaseczno

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez badtoys » 10 lip 2011, o 15:07

poszukaj przebicia na przewodach o świec
sprawdź ciśnienie paliwa
wydłub wtryski może któryś pada
powolna droga eliminacji nic innego nie można zrobić
Avatar użytkownika
badtoys
Touge Drifter
 
Posty: 402
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: wrocław

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 18 lip 2011, o 17:21

KALI napisał(a):Też bym obstawiał brak wachy przejedz się z AFR em od razu wyjdzie o co chodzi.


jeśli obstawiasz brak wachy, to problem może tkwić w tym, że narazie nie ma filtra powietrza ( odrazu dodam, że nie jeżdzę tylko fura się cały czas naprawia ) i powietrze odrazu trafia przez przepływkę do kolektora??
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez Darek DTS » 20 lip 2011, o 22:28

Nie ma różnicy czy jest filtr czy nie, filtry są tylko po to żeby filtrować ;)
Wpływ na osiągi silnika ma na pewno długość dolotu , czyli ten kawałek od filtra do przepływki , ale nawet bez dolotu auto powinno się wkręcać prawidłowo.
Zobacz czy na pewno podłączyłeś kostkę do przepływomierza , bo ja raz już takiego babola strzeliłem :grin:
Silnik odpalił , auto jechało ale właśnie chusteczkowato się wkręcał , podpiąłem przewód i gitara.
Avatar użytkownika
Darek DTS
Touge Drifter
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 cze 2010, o 21:44
Lokalizacja: DriftTeamSÅ‚upsk

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez ADAMAT » 21 lip 2011, o 06:13

przez pusty 8 lip 2011, o 10:39

Wczoraj zmierzyłem sondę ( co prawda miernikiem ) i wyszło że sonda pracuje w przedziale 0,3 - 0,46 , ale wynik ten bardzo powoli się zmieniał. Wychodzi na to, że przy takich parametrach sonda jest raczej uszkodzona....?????


-multimetr uniwersalny to troszku za wolny sprzęt do sprawdzania sondy, najlepszy oscyloskop, nawet taki 25 letni

Warunki do sprawdzenia sondy silnik nagrzany obroty podwyższone np między 2 a 3 tyś, im wyższe tym częstotliwość sinusoidy większa,

prawidłowa praca sondy 1V jak sam parametr pokazuje powinna wahać się w przedziale 0-1V, w rzeczywistości pracują od 0,15 do 0,95V
wartość 0,5V jest to wartość przy której lambda = 1 czyli AFR 14,4:1 idealna mieszanka, mieszanka uboga do ok 0,15V, bogata powyżej 0,7V
częstotliwość sinusoidy dla obrotów 3 tyś ok 1Hz

jak się domyślam wykonałeś pomiar na wolnych obrotach, więc twoje wyniki dla tego przypadku pokazują, że sonda przynajmniej dla tego stanu obciążenia pracuje OK. generalnie w silnikach z lat 90 poprzez odpięcie jakiegoś kabla to można tylko sobie sprawdzić, który gar nie pali, jeśli odpinasz np przepływkę i silnik gaśnie i wogle nie chce pracować to znaczy że gdzie indziej leży przyczyna, po odpięciu przepływki silnik powinien zafalować i pracować dalej w trybie awaryjnym, co nie wskazuje na to że ta przepływka jest dobra. Generalnie masz tyle możliwości ile czujników, nie sprawdziłeś podstaw.

-jakie ciśnienie sprężania na garach?
-jakie ciśnienie paliwa?
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 21 lip 2011, o 16:31

ADAMAT napisał(a):
Warunki do sprawdzenia sondy silnik nagrzany obroty podwyższone np między 2 a 3 tyś, im wyższe tym częstotliwość sinusoidy większa,

prawidłowa praca sondy 1V jak sam parametr pokazuje powinna wahać się w przedziale 0-1V, w rzeczywistości pracują od 0,15 do 0,95V
wartość 0,5V jest to wartość przy której lambda = 1 czyli AFR 14,4:1 idealna mieszanka, mieszanka uboga do ok 0,15V, bogata powyżej 0,7V
częstotliwość sinusoidy dla obrotów 3 tyś ok 1Hz

jak się domyślam wykonałeś pomiar na wolnych obrotach,


Pomiar wykonałem na wolnych, podwyższonych i wysokich obrotach. W weekend może powtórze pomiar miernikiem analogowym.
Ciśnienia paliwa ani sprężania nie sprawdziłem bo nie mam narzędzi do tego. Dlatego jeśli teraz pomiar sondy wyjdzie dobrze, to oddaje auto do macherów..


Przepływka napewno jest dobrze podłączona, bo gdy ją odpiąłem silnik zaczął strasznie kuleć, gdy podpiąłem znów było ok :)

Ps. dzięki za podpowiedzi...
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez ADAMAT » 21 lip 2011, o 18:29

sonde możesz sprawdzać, ale jeśli któraś z tych podstawowych wartości nie będzie ok, to sygnał sonda może dawać głupawy, bo sobie sterownik nie może z tym poradzić, i przestawia zapłon w każdą stronę, i czasy wtrysków, ale skoro u ciebie było maks 0,46V czyli mieszankę cały czas zubaża, gdyby nie było sprężania ani ciśnienia paliwa to więcej by go zalewał niż zubażał, mnie tu szukać przyczyny w przepływce lub sondzie.... ale i w czujniku temperatury płynu i powietrza, więc albo fejs diagnostyczny z podglądem parametrów albo miernik i jazda
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 21 lip 2011, o 20:15

Ok,
Dzięki Adamat za podpowiedź. W weekend będę działał coś mam nadzieje , to dam znać jakie efekty...
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 28 lip 2011, o 15:14

KALI napisał(a):Też bym obstawiał brak wachy przejedz się z AFR em od razu wyjdzie o co chodzi.


Noi problem obrotów chyba został rozstrzygnięty... Wczoraj wyjąłem pompę paliwa i zdemontowałem z niej sitko, pompe wsadziłem spowrotem i auto jakby drugie życie dostało. Teraz wkręca się pięknie na obroty.
Tylko jeszcze teraz pytanie, czy ten motor w E30 przy spokojnej jeździe w trasie może palić 14-15 L. / 100km ????? Pytanie kieruje do posiadaczy, gdzyż sam nie wiem czego mam się spodziewać po tym silniku.
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez szuger » 28 lip 2011, o 17:36

a jakie masz przełożenie dyfra, i przy jakiej prędkosci podrużowanie takei spalanie?
szuger
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 15:45

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 28 lip 2011, o 18:20

szuger napisał(a):a jakie masz przełożenie dyfra, i przy jakiej prędkosci podrużowanie takei spalanie?


Dyfer siedzi ori od m20b25 czyli 3.7(coÅ› tam )
Wczoraj jak wracałem to między 90 - 110 km/h
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez michalek206 » 28 lip 2011, o 20:25

mi spala od 14 przy jeździe megaaaa spokojnej ;) potem zaczynają się wiry ;) dyfer 4.1
Avatar użytkownika
michalek206
Touge Drifter
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 maja 2010, o 09:01
Lokalizacja: Kraków

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez kremat0r » 28 lip 2011, o 20:56

U mnie przy dyfrze 4.1, jak jeździłem trochę ostrzej to 25L to norma :D
Trasa prędkość 80-90max 8L!! Miasto powiedzmy że normalna jazda 15L.
Avatar użytkownika
kremat0r
Touge Drifter
 
Posty: 573
Dołączył(a): 4 mar 2009, o 16:20
Lokalizacja: Poznań

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez pusty » 28 lip 2011, o 22:02

No bo własnie nie wiem czy doszukiwać się jeszcze jakichś uszkodzeń czy aż takie spalanie ( nawet w trasie ) to norma ?????
Avatar użytkownika
pusty
Touge Drifter
 
Posty: 667
Dołączył(a): 29 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Ostrów WLKP

Re: E30 m30b35 kijowato wkręca się na obroty

Postprzez michalek206 » 29 lip 2011, o 06:21

m30 to paliwożerne bydle ... i tyle :tease:
Avatar użytkownika
michalek206
Touge Drifter
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 maja 2010, o 09:01
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron