Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez Tarapat » 13 maja 2012, o 04:58

Dawaj BLACHA dawaj. Liczę na Ciebie. Ja też jakiś czas temu chciałem ugryźć temat, ale stanąłem w tym samym miejscu co ty teraz.
Avatar użytkownika
Tarapat
Touge Drifter
 
Posty: 300
Dołączył(a): 8 lip 2009, o 01:33
Lokalizacja: Driftówek (Wołomin)

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez rom089 » 13 maja 2012, o 09:45

a czy jak damy własnie piaste z e36 do wahacza z e30 ktora wejdzie głebiej w łozysko o te 9 mm do tego dystans miedzy piaste a tarcze hamulcowa aby zamontowac zaciski do tego szpilki zamiast śrub aby wszystko sie trzymału kupy....

To moje pytanie jest takie czy jak wsadze piaste głebiej o te 9 mm to nie bedzie mi haczyć o szczeki hamulca recznego ???
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez BLACHA » 13 maja 2012, o 12:14

rom089 napisał(a):a czy jak damy własnie piaste z e36 do wahacza z e30 ktora wejdzie głebiej w łozysko o te 9 mm do tego dystans miedzy piaste a tarcze hamulcowa aby zamontowac zaciski do tego szpilki zamiast śrub aby wszystko sie trzymału kupy....

To moje pytanie jest takie czy jak wsadze piaste głebiej o te 9 mm to nie bedzie mi haczyć o szczeki hamulca recznego ???



Ciężko powiedzieć, rozmawiamy teoretycznie, jak odbiore wahacze jutro i je rozbioreto od razu zmierze ile miejsca jest do elementów hamulca ręcznego (czy zmieści ci się te 9mm ;) ) i od razu porównam z piasty z e36 i e30, jeśli da się jakoś nieskąplikowanie dorobić pierścień (dystans) pomiędzy łożysko i piaste i starczy gwintu na półosi żeby to skręcić sensownie do kupy to będziemy w domu. Tak więc ewentualne sugestie mile widziane a ja niebawem przechodze do praktyki :grin:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez motoszajbus » 13 maja 2012, o 20:35

Blacha, przelicz teraz koszt tych wszystkich kombinacji wahacze na tarcze 4x100 piasty tarcze 5x120 lozyska,ewentualne dystanse i spawanie i czy nadal myslisz ze wyjdzie ci taniej niz ori bez rzezbienia. Teraz wahacze od compacta kupisz za 400-500 zl, ostatnio za 400 kupilem z przesylka i czujnikami abs, ktore jeszcze sie odsprzeda. Mysle ze ten zabieg ma sens wowczas wtedy gdy nie chcesz poszerzac auta o te 2.5 cm wahaczami od compacta ponad serie, a w przeciwnym razie trzeba zrozumiec ze po prostu niektorych kosztow nie da sie przeskoczyc nie liczac wkladu pracy wlasne
Avatar użytkownika
motoszajbus
Touge Drifter
 
Posty: 167
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 10:20
Lokalizacja: Radom

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez BLACHA » 13 maja 2012, o 21:08

motoszajbus napisał(a):Blacha, przelicz teraz koszt tych wszystkich kombinacji wahacze na tarcze 4x100 piasty tarcze 5x120 lozyska,ewentualne dystanse i spawanie i czy nadal myslisz ze wyjdzie ci taniej niz ori bez rzezbienia. Teraz wahacze od compacta kupisz za 400-500 zl, ostatnio za 400 kupilem z przesylka i czujnikami abs, ktore jeszcze sie odsprzeda. Mysle ze ten zabieg ma sens wowczas wtedy gdy nie chcesz poszerzac auta o te 2.5 cm wahaczami od compacta ponad serie, a w przeciwnym razie trzeba zrozumiec ze po prostu niektorych kosztow nie da sie przeskoczyc nie liczac wkladu pracy wlasne


Za bardzo to wszystko upraszczasz. Piasty mam, tarcze zostaj z 4x100 z nawierconymi otworamina 5x120, jeśli nawet dam nowe łożyska to wyjdzie mnie to taniej niż zakup wahaczy z compacta w których nawiasem mówiąc może się okazać że będziesz musiał wymienić łożyska, zajechane tarcze, klocki lub cylinderki więc ja przynajmniej mam pewność co montuje do auta, niezbędny wydatek chyba że ktoś ci sprzeda stan igłe za 400zł z gwarancją że nie musisz palcem dotykać ;) . Tarcza zostaje więc zaciski i klocki też, jeśli nie będę chciał dużych tarcz to nie będzie spawania i modzenia. Koszt zakupu wahaczy:


duchu22 napisał(a):BLACHA - jak chcesz to mam wahacze z piastami do e30 na tarczach - oddam po cenie zlomu.


No a co do mojego wkładu to lubie jak się coś dzieje :lollol:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez motoszajbus » 13 maja 2012, o 21:28

no wahacze sa troche warte na tarczy od e30 zawsze w odsprzedazy, kupilem wlasnie w zeszlym tygodniu wahacze compacta za 400 tylko zakladac nic nie robic...
ale sam tez bede musial podlozyc piaste 5x120 do wahacza e30 ale tylko dlatego bo nie chce zeby mi kolo wyszlo na zewnatrz, to bede mogl zmiescic o cal wiekszy rancik na tyle
ja bede to skladal na zaciskach m3 e36, wiem ze sie da...
ale na razie nie bede sie madrzyl dopoki nie zloze :glare:
Avatar użytkownika
motoszajbus
Touge Drifter
 
Posty: 167
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 10:20
Lokalizacja: Radom

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez BLACHA » 17 maja 2012, o 12:01

Witam wszystkich serdecznie.

Dzięki uprzejmości Ducha który mi sprzedał wahacze na tarcze do e30 w cenie złomu mam pacjętów do badań, chce ogarnąć temat i podzielić się moimi doświadczeniami jakby ktoś potrzebował.
Jak powiedziałem na wstępie mam wahacze na tarcze do e30 które zaraz po przywiezieniu od razu rozebrałem, wybiłem łożyska i pozdejmowałem piasty, szczęśliwie okazało się że mój dobry znajomy ma dla mnie wahacze na bębnach do compacta i zaoferował mi je jako dawców piast, dziś je rozebrałem i mogę porównać piasty z e30 i e36 compact:
Obrazek

Jak bardzo dobrze widać piasty z compacta czyli te po prawej są mocniej odsadzone od łożyska o dokładnie 20mm, długość czopu na łożysko 35mm i jego średnica 39mm to samo co w e30

Obrazek

Tak więc lekka lipa ale że mi się dziś troche nudziło poszperałem w zestawach hamulcowych co mi zalegają po porzednich moich autach i wynalazlem tylne tarcze i zaciski od e34/e28 i okazujesię że po wprasowaniu piasty z compacta do wahacza e30 + tarcza i zacisk z e34 mam gotowy zestaw i wręc monsrualną ilość miejsca na adapter, rozwiązanie tylko do driftu bo nie ma opcji żeby zrobić ręczny, niebawem foto :lollol:

Czy ma ktoś luzem piaste z e36 (nie compacta) żeby ją zwymiarować? Chodzi o odległość od płaszczyzny przylegania tarczy hamulcowej do początku i końca czupu na które przychodzi łożysko.

Pozdrawiam


Foto wydumki wahacza e30 5x120

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez klx_driftah » 18 maja 2012, o 01:53

Blacha... tworzysz historię :grin: przełomowe odkrycie :thumbsup:
Avatar użytkownika
klx_driftah
Touge Drifter
 
Posty: 672
Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 11:56
Lokalizacja: Hindenburg

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez rom089 » 19 maja 2012, o 02:52

dzis patrzalem i ma piaste z e46 i jest srednica łozyska inna ale to sie da stoczyc i wieloklin raczej jest ten sam... nie przygladalem sie a piasta jest bardziej jak z serii e36 czyli wciagnieta do środka ;)) o okolo 1 cm a

A co myslicie o tym aby naspawać na ori piaste z e30 kołnierz i nawiercic nowe otwory na 5 x 120 ? i pozniej wszystko przetoczyć ??

miejsca jest prawie dosc w piascie tylko jest rant ze stożka i o ten rant by to mozna zaspawać:) i nawiercic otwory :)
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez Tarapat » 29 maja 2012, o 13:27

Zamiast spawać i toczyć wolę wydumkę Blachy. Wydaj mi się mieć ręce i nogi, a do tego trochę miejsca pod adaptery
Avatar użytkownika
Tarapat
Touge Drifter
 
Posty: 300
Dołączył(a): 8 lip 2009, o 01:33
Lokalizacja: Driftówek (Wołomin)

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez rom089 » 29 maja 2012, o 17:18

ale brak recznego na linke... mysle ze jak spawaja gnÄ… robia od podstaw wahacze to i taka opcja by zdala egazmin.. bede to rozkminial do tego komplet szpilek wcisnietych w nowe otwory i bedzie gralo wszystko... jestem przekonany fotki bedÄ… na pewno sami ocenicie..

rozstaw osi zostaje seryjny mamy reczny a w tarczy jest tyle miejsca zeby wywiercic nowe otwory i troche wieksza srednice piasty
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez BLACHA » 5 cze 2012, o 14:06

Witam

Mała aktualizacja tematu który zwolnił ale systematycznie do celu.
Jak pokazałem wcześniej piasty z compacta mocono wysuwają koła na zewnątrz, po chwili poszukiwań mam piasty z e36 i pierwsze pomiary mówią że łożysko w wahaczach trzeba by zmienić bo e30 ma 39mm średnicy wewnętrznej a e36 41mm dodatkowo mi wyszło że różnica pomiędzy płaszczyznami do których przylega tarcza wynosi 12mm. W najbliższym czasie musze poskładać wszystko do kupy w wahaczu i sprawdzić czy wystarczy gwintu na półosi żeby ją przykręcić po zastosowaniu dystansu pod piaste o te rzeczone 12mm.
Poniżej zdjęcia poglądowe

e36 po lewej, e30 po prawej
Obrazek
e36
Obrazek
e30
Obrazek
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez Grzesi(E30)k » 5 cze 2012, o 15:34

Kiedyś prowadziłem luźną rozmowę z człowiekiem który już taki mod ma u siebie. Wahacze E30 + piasta zwykłe E36, tarcze ma chyba dobrane z E39 ,a zacisk to jakiś tam custom (w sumie nie pamiętam już, dawno to było gadane). Ofc zapomnij o ręcznym no i piasta wchodzi głębiej.

Blacha nie wiem czemu tobie łożyska nie zgadzają się. Jak teraz patrzę to dla E30 325i i E36 328i łożysko w tylne koło jest takie samo czyli 42X75X37


Ktoś tam powie że można wsadzić szersze koło.Może i ugrasz coś jak masz koło z niskim ET ale jest jedna rzecz do przeskoczenia...jak masz z tyłu konkretny amor pokroju grubego Bila albo Koni Sport z metalowymi osłonami to koło przy dużej glebie będzie haczyć o osłonę amora ;]




ps.co zyskujemy robieniem 5x120 poza lansem na dodatkowÄ… dziurkÄ™?

Dodam też że nawet przy standardowej konwersji na wahaczach z compacta i przodzie z E36 i po podsumowaniu kosztów za taką kasę można zrobić konkretny hamulec w E30 bez kombinacji ze zmienianiem rozstawu (chyba że ktoś zaopatruje się na pobliskim złomie jak ja i kupuje takie bzdety po 2.50 za/kg :D...ale niektórych rzeczy nie przeskoczysz). Zawias też można złożyć konkretny (tylko niech mi ktoś nie wyskakuje ze kupi tat za 800zł do E36 i ma kozaka... :banghead: )
Avatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 30 lip 2009, o 22:50
Lokalizacja: B-stok

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez BLACHA » 5 cze 2012, o 16:50

Z tymi łożyskami w tylnych wahaczach e30 na tarcze to dziwna sprawa bo wyjełem dwie piasty z rozstawem na 4x100 i mają one różną średnice czopu na łożysko... nie wiem jeszcze z kąd rozbierzność bo się nie zagłębiałem.
Co do konwersii na 5x120 to ( I TO MOCNO PODKREÅšLE ):
robie u sibie konwersje na 5x120 bo mam kompletny zawias gwint z e36 po poprzednim aucie (wyszło mnie darmo), mam bardzo dużo kół z tym rozstawem do mojego driftowozu, mam gięte wahacze przednie do konwersii (taka pozostałość po poprzednim projekcie) i chce to wszystko poskładać i jeździć na codzień, gdyby to miał być driftowóz konwersje tanim kosztem na tył opisałem pare postów wcześniej, jeśli się okaże że jest duży problem z pogodzeniem konwersii i ori hamulca ręcznego to zastosuje wcześniejszą wydumke :grin:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

Postprzez Grzesi(E30)k » 6 cze 2012, o 09:49

Już wszystko wiem :D

tył na bębnie - łożysko 39X72X37

tył na tarczy - łożysko 42X75X37


Nawet piasty figurują jako inne części katalogowe
Avatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 30 lip 2009, o 22:50
Lokalizacja: B-stok

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości