Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Bmw e30 by P@welll

Postprzez Piotr328 » 17 lis 2008, o 14:31

Bzdury i pierdoły ogolnie rzecz ujmując.

Jezeli koledzy Władzinek i pankracy lubia robic auta na czesciach z ASO to widocznie warto od nich kupowac auta :)
Ponadto wahacz, a tuleja wahacza to dwie rozne czesci, wymienne. Oczywiscie ze sa potrzebne pelne tuleje wahacza od M3, TULEJE WAHACZA.

pankracy napisał(a):bo czy ten negatyw aż tak bardzo Ci jest potrzebny w danej chwili ? pozbieraj kase na d2 i będziesz miał i negatyw i stare koła i wszystko co chcesz.
dramat jak dla mnie, że radzicie chłopakowi złożyć sobie zawieszenie na zlomie...


:banghead:
To najpierw pojezdzij kolego w drifcie z negatywem a pozniej bij piane.
Jak juz mowilem fajnie, ze Ty skladasz auta na nowych ori czesciach, nie kazdego stac na taki gest w strone ASO :lol:

Kolego Wladeczku to powiedz mi jak to jest, ze w mojej M3 95' 3,0l byly tuleje pelne asymetryczne?
Wielce ciekawy ten temat... :rotfl2:
Ale sie tych specow od BMW zejszlo na tym forum :lol:

No offence, tylko smiesznie jest
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Piotr328
DRIFTER
 
Posty: 266
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 20:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Bmw e30 by P@welll

Postprzez Enzo » 17 lis 2008, o 14:40

Piotzre ale widziales zrobiony zawias w e30 5x120 na zwyklych wachaczach z e36?
Avatar użytkownika
Enzo
DRIFTER
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 08:07
Lokalizacja: Nysa

Re: Bmw e30 by P@welll

Postprzez Piotr328 » 17 lis 2008, o 14:44

Enzo napisał(a):Piotzre ale widziales zrobiony zawias w e30 5x120 na zwyklych wachaczach z e36?


zwykle wahacze nie roznia sie niczym od tych w M3. Inna jest tylko tylna tuleja tego wahacza, bo jest pelna i asymetryczna, ale to jest tylko tuleja metalowo-gumowa w ktora wklada sie koniec wahacza zrozumcie to w koncu. Wiem, bo wymienialem u siebie i wahacze i te tuleje.
Avatar użytkownika
Piotr328
DRIFTER
 
Posty: 266
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 20:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Bmw e30 by P@welll

Postprzez SŁOMA » 17 lis 2008, o 15:46

Panowie ja raz wkladalem cale wachacze z e36 i jakos nie pasowaly okazalo sie ze trzeba je przerabiac bo kola dotykaly tylnej sciany blotnikow wiec odpuscilem obecnie w nowym projekcie zapodalem sobie wachacze z e46 m3 i pasuja idealnie no i negatyw jest ladny :D :drift:
Avatar użytkownika
SŁOMA
Drift Team Gliwice
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 20:27
Lokalizacja: GLiwice

Re: Bmw e30 by P@welll

Postprzez wladeczekbmw » 17 lis 2008, o 15:49

wiec tak
1.twoj samochod z 95 roku ?? ile go masz 13 lat ??? jak go kupiles w salonie to nie mam pytan
2.to ze byl zarejestrowany 95roku to nie znaczy ze nie lezal u dealera 2 lata czyz nie tak ?

ja tu widze zwykla nie mimosrodowa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB91&mospid=47448&btnr=31_0242&hg=31&fg=05
wladeczekbmw
Amator
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 23:34

Re: Bmw e30 by P@welll

Postprzez pankracy » 17 lis 2008, o 15:51

wladeczekbmw napisał(a):wiec tak ....
1. wachacze M3
wiec wachacze M3 dziela sie na
-od 3,0l rok produkcji 92-95 wlacznie z wersja nurburing
-od 3,2l rok produkcji 95-99 wlasnie z z3M

Te od 3.0l maja wahacz wygiety kat rozwarcie roznie sie o okolo 1,5cm, tuleja wahacza pelna z dziura na wachacz w srodku
Te od 3,2 maja wachac jak w kazdej e36, tuleja wahacza pelna MIMOŚRODOWA !!!


Piotr - nikt tu nie mówi o tuleji wahacza, którą montuje się do wózka, można ją zamontować do seryjnego zawieszenia e30/e36 i też bedzie działać ok, chodzi o to że wahacz od m3 ma inny kształt,
poniżej porównanie
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01145/05.jpg

zacytuje post z beemka-klub osoby która przekładała zawias na 5-śrub do e30
"
Co do zawiasu od e36, to jest to prosta sprawa, ale..

Wahacze przednie muszą być od E36 M3 3.2, żadne inne nie pasują.
U siebie założyłem m3 e30 wahacze a koło dalej było z tyłu.

Receptura:
- Gwint od e36 - wąska sprężyna,
- Silentbloki od e30 m3 - powoduje wysunięcie wyprzedzeń do przodu,
- wahacz M3 E36 3.2l - powodują dalsze wysunięcie kół do przodu, jak również przy założeniu szerokich kół (8,5") nie trze felga o amortyzator,
- końcówki drążków kierowniczych z dłuższym gwintem, nie pamiętam ale chyba e36,
- trzeba również przerobić górne poduszki, obrócić otwory względem osi - ale nie zawsze.

Dla przykładu, wszystkie powyższe punkty spełnione - prócz wahaczy od m3e36 3.2"
http://itibs.pl/bmw/kolko.jpg

a jak kogoś interesuje tutaj cały wątek na beemka-klub
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18396&postdays=0&postorder=asc&start=50


więc nie teoretyzuje tylko popieram doświadczeniami KOGOŚ KTO TO ROBIŁ
a składanie SPORTOWEGO zawieszenia na gumkach tulejach etc ze szrotu to dla mnie druciarstwo i tyle, sam wiem jaka jest różnica w prowadzeniu mojego auta gdzie wszystko jest już wybite, z autem gdzie te gumki tulejki, sworznie są dobre/nowe
częsci nie trzeba kupywać w aso (nawet o tym nie marze) są tanie zamienniki ceny od 15zł sztuka - komplet do e30 wychodzi w granicy 350pln, więc czy jest to aż tak dużo...?
pankracy
Touge Drifter
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 23:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 by P@welll

Postprzez piechur » 18 lis 2008, o 08:08

wladeczekbmw napisał(a):ja tu widze zwykla nie mimosrodowa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB91&mospid=47448&btnr=31_0242&hg=31&fg=05


To akurat o niczym nie świadczy. Na schemacie dla M3 3,2 też widać "zwykłą" tuleję, mimo ze wiadomo ze jest mimosrodowa: http://bmwfans.info/original/E36/Cou/M3 ... l-31_0242/
piechur
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 wrz 2008, o 23:10

Bmw e30 by P@welll

Postprzez porsche911 » 22 lis 2008, o 00:26

wladeczekbmw napisał(a):wiec tak ....

wiec wachacze M3 dziela sie na
-od 3,0l rok produkcji 92-95 wlacznie z wersja nurburing
-od 3,2l rok produkcji 95-99 wlasnie z z3M

Te od 3.0l maja wahacz wygiety kat rozwarcie roznie sie o okolo 1,5cm, tuleja wahacza pelna z dziura na wachacz w srodku
Te od 3,2 maja wachac jak w kazdej e36, tuleja wahacza pelna MIMOŚRODOWA !!!


to ja juz nie czaje co Ty piszesz..... niby tylko z 3.2 a piszesz ze 3.2 ma takie same wahacze jak kazde inne e36 a różni sie tylko tuleją... więc WTF ?? do tego relaoem.com twierdzi że wahacze sa inne w eM'kach ( do 95 i po 95 ) a te z 3.2 czyli po 95 są tez inne od tych 325i....
Avatar użytkownika
porsche911
Touge Drifter
 
Posty: 107
Dołączył(a): 8 cze 2008, o 08:22
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez porsche911 » 24 lis 2008, o 00:09

Ma ktoś może porównawcze foto wahaczy e36 i e46 ? albo wie dokładnie czym ( wymiary ) się różnią ?
Avatar użytkownika
porsche911
Touge Drifter
 
Posty: 107
Dołączył(a): 8 cze 2008, o 08:22
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez pankracy » 24 lis 2008, o 14:54

a ja chciałbym się dowiedzieć, co zrobić w e30 by uzyskać jakiś ładny negatyw, jestem w trakcie zmiany zawieszenia, więc chciałbym to zrobić na raz. (jakieś inne wahacze czy coś takeigo?)
pankracy
Touge Drifter
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 23:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez TYKA » 25 lis 2008, o 13:57

Witam,.
Male pytanko odnośnie wachaczy tylnich od E36 Compact do E30.. Czy da sie to tak poprostu przełozyc bez zadnych komplikacji i mieć z tyłu w E30 5x120 na tarczy hamulcowej badz bebnach i czy jest jakas róznica ?
Czy sa jakies problemy z tego typu zabiegiem, ewentualnie jakie ??

P.S. Mam nadzieje ze ten temat nie wywoła tak zacietej dyskusji jak problem wachaczy do przodu kilka postów wczesniej.. :mad:
Avatar użytkownika
TYKA
Touge Drifter
 
Posty: 127
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 20:09
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez OZ-Car » 2 gru 2008, o 23:49

tyl jest plug&play
OZ-Car
Amator
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 13:50
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez goralv8 » 10 gru 2008, o 15:35

Jeśli chodzi o sam negatyw to wahacze od e46 zwykłe.
Avatar użytkownika
goralv8
DRIFTER
 
Posty: 399
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 20:26
Lokalizacja: Tarczyn

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez Enzo » 10 gru 2008, o 17:03

goralv8 napisał(a):Jeśli chodzi o sam negatyw to wahacze od e46 zwykłe.


trzeba cos pzrerabiac czy pasuja plug & play?
Avatar użytkownika
Enzo
DRIFTER
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 08:07
Lokalizacja: Nysa

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez puz » 10 gru 2008, o 21:37

ulalalla co tu sie dzieje

na szybko

1. wachacze od M3 3,2 sa inne ( bardziej rozgiete ) niestety kolo w e30 i tak bedzie cofniete na zwyklych jest jeszcze gorzej
2. tuleje w 3,0 sa pełne z przesunieciem w 3,2 zwykle
3. dobry zawias 5x120 ( nie rewelacyjny ) w e30 to okolo 5 tys zł
4. wachacze od E46 ok ale spora rzezba
5. 323i compact nie mial tarcz wentylowanych sa identyczne jak w 318Ti 272 mm lite. wentylowane wystepuja tylko w Mcoupe lub Mroadster z silnikiem S50B32


pozdro puz
Ostatnio edytowano 10 gru 2008, o 21:41 przez puz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
puz
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 20:58
Lokalizacja: okolice Torunia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości