Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez pokerstars » 19 sty 2015, o 12:45

Zostawię to tutaj może komuś się przyda
Avatar użytkownika
pokerstars
Touge Drifter
 
Posty: 392
Dołączył(a): 23 sie 2010, o 18:47
Lokalizacja: Dublin/Słupsk

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez emikyton » 20 sty 2015, o 17:07

Szybkie pytanie - E30 - w przypadku obniżenia samochodu KWSZ się zmienia?
Avatar użytkownika
emikyton
Touge Drifter
 
Posty: 546
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:10
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez przem » 20 sty 2015, o 17:48

Tak
Avatar użytkownika
przem
Touge Drifter
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 14:07
Lokalizacja: Pruszków/Żyrardów

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez marian00 » 17 maja 2015, o 17:14

Przeczytałem znaczną częśc tego tamatu ale niestety nie znalazłem nigdzie jasnej i klarownej odpowiedzi jak ustawic geometrie w e36.
Tak więc silnik v8 wahacze e46, tuleje acentryczne gwint Tatesco, upalam oczywiście używki. Wahaczy regulowanych z tyłu nie mam i nie chce miec ale postaram się ustawic tylne koła jak najbardziej w pion. Niestety nie wiem co dalej czy tył zbieżnie czy rozbieżnie, to samo przód. Pomoże ktoś? Wiem, że ustawia się różnie ale może jednak ktoś podrzuci?
Avatar użytkownika
marian00
Król Ronda
 
Posty: 91
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 17:56
Lokalizacja: Łazy

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez Nikikin » 18 maja 2015, o 08:07

Temat niżej w tym dziale i masz wszystko:
viewtopic.php?f=125&t=21544
Avatar użytkownika
Nikikin
Touge Drifter
 
Posty: 406
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 15:31
Lokalizacja: Kielce

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez emikyton » 21 maja 2015, o 21:16

Szybkie pytanie - ile trzeba cm wypchać koło do przodu na zwrotnicy od E36 w E30?
Avatar użytkownika
emikyton
Touge Drifter
 
Posty: 546
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:10
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez e30 owner » 22 maja 2015, o 20:44

3cm
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez Adam115 » 2 lip 2015, o 18:15

Witam, mam małe pytanko zakupiłem fasolki do regulacji kątów pochylenia koła w e30/36 compact i teraz przechodząc do sedna jak je prawidłowo wspawać to znaczy do czego np. krawędź fasolki ma być prostopadła czy równoległa? prosiłbym o jakieś zdjęcia z opisem najlepiej. Szukałem różnych wątków ale nic pewnego nie znalazłem a nie chcę spie... zepsuć :P Dzięki z góry za pomoc ;)
Adam115
Amator
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 sty 2014, o 19:37
Lokalizacja: Białystok

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez Petercali » 1 gru 2015, o 13:36

stosowal ktos cos takiego?
http://allegro.pl/regulator-wahacza-prz ... 42842.html
Do e30 po konwersji 5x120 na zwrotnicach e36 chce zastowowac wahacze e46,i zastanawiam sie czy rozwiaze to problem ustawienia kola na srodku
Petercali
Clutch Burner
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2011, o 01:05
Lokalizacja: Piotrkow tryb

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez e30 owner » 1 gru 2015, o 17:06

Jeśli uniball wkręcony do końca przysunie wahacz o 3 centymetry do podłużnicy jest szansa że ustawi koło centralnie. Zwrotnica e36 cofa koło o 25mm wahacz z e46 przysuwa koło o kolejne 5mm. Jedno ramię wahacza ma długość 300mm około drugie około 360mm więc żeby koło było centralnie trzpień wchodzący w uniball musi być tak między 2 a 3cm bliżej podłużnicy niż ori.

Na acentrycznej tulei gumowej przy fabrycznym zawieszeniu cały czas brakuje centymetra czy półtora by koło było centralnie, a acentryk przesuwa trzpień jakoś centymetr czy dwa w stronę podłużnicy.

EDIT: I pamiętaj jeszcze o jednym, takie wyprzedzenie wahacza zwiększy sporo KWSZ, E30 i tak ma duży KWSZ (e30 8 czy 9 stopni e36 5 - 6 stopni jeśli dobrze pamiętam) ale tutaj dojdą ze 3 stopnie pewnie, co będzie rzutować na koło w skręcie - dojdzie trochę pozytywu i szybciej koło będzie przechodzić w pozytyw. Niby szerszy wahacz to zniweluje, ale weź to pod uwagę.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez 3barr » 1 gru 2015, o 21:07

Pytanie mam niedawno zanabylem geometriee bawiłem sie nia na osobowkach a co do driftowozow jaki powinien byc najlepszy kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy..
Avatar użytkownika
3barr
Clutch Burner
 
Posty: 31
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 10:59
Lokalizacja: Lubin

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez nfs » 1 gru 2015, o 22:00

3barr napisał(a):Pytanie mam niedawno zanabylem geometriee bawiłem sie nia na osobowkach a co do driftowozow jaki powinien byc najlepszy kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy..


http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=125&t=21544
Avatar użytkownika
nfs
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:33
Lokalizacja: Pruszków

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez e30 owner » 1 gru 2015, o 22:51

3barr napisał(a):Pytanie mam niedawno zanabylem geometriee bawiłem sie nia na osobowkach a co do driftowozow jaki powinien byc najlepszy kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy..


NFS dał dobry artykuł.

Od siebie napiszę tyle, że, KWSZ zależy od kilku czynników i nie ma tu uniwersalnej zasady która podejdzie do każdego samochodu. Tzn, ogólnie są stosowane dwie skrajne szkoły:
-KWSZ jak największy
-KWSZ jak najmniejszy

Co wybierzesz zależy od Twoich preferencji, czy preferencji kierowcy, a od technicznego punktu widzenia zależy głównie od konstrukcji zwrotnicy czy też całego zawieszenia. Ja przerobiłem obie "szkoły". I jedna i druga ma swoje plusy i minusy.

Przy dużym KWSZ plusem jest to że masz dużą stabilność przy prędkościach 200+, tylko kto lata bokiem przy prędkościach 200+ :D. Zwiększa się promień odpowiedzialny za prostowanie kół .... i tyle z plusów, reszta to same minusy (duże zmiany w geometrii przy skręcie kół i wymuszony duży negatyw przy kołach na wprost).

Przy małym KWSZ już jest odwrotnie, plusów jest więcej niż minusów i sytuacja wychodzi jak lustrzane odbicie powyższego. Czyli kosztem stabilności w dużych prędkościach, dostajesz mniejsze zmiany w geometrii w funkcji skrętu. Tylko aby zastosować mały KWSZ musisz przerobić zwrotnicę, zrobić ją od nowa, lub zrobić odpowiedni adapter i pod to wszystko oczywiście i wahacz.

Jeszcze z KWSZ sprawa wygląda tak, kiedyś pisałem że najlepszy jest jak jest najbliżej 0 ... młody byłem i głupi, teraz jestem trochę starszy i trochę pogrzebałem różnych wynalazków mocniej niż kiedyś i deczko zmądrzałem (ale do mądrego to mi jeszcze brak spooooro). Otóż KWSZ zawsze jakiś musi być zachowany, bo coś musi znosić siły działające na oponę w zakręcie między innymi. No i sama konstrukcja zawieszenia (nawet jak ktoś zrobi "niebiańskie" zwrotnice CNC) wymuszają jakiś KWSZ. Na wielkość KWSZ ma wpływ odległość sworznia zwrotnicy od osi koła.

A tak dla przykładu, lub jako dobry "TIP" dla posiadaczy e30 coś podpowiem, bo to jest wyjątek i mega dobra rzecz dla posiadaczy e30. Robiąc konwersję w e30 na 5 śrub koło się cofa o 25mm, tyle wynosi różnica w odległości wąsa sworznia zwrotnicy od osi koła pomiędzy zwrotnicami z e36/e46 a ori e30. Tyle samo sworzeń do przodu wypycha zestaw wisefaba do e30 pod ori zawias. Więc stosując ori zwrotnicę z e36+adapter skrętu z allegro i przedłużając odpowiednio wahacz ( i wypychając go do przodu o 25mm) oraz robiąc górną relokację, w małych pieniądzach uzyskać można efekt przybliżony mocno do WF. I dochodzi też sprawa tego typu wtedy że odpada problem z cofaniem magla przy dużych skrętach.

Z tego co wiem, przy innych samochodach takiego prezentu się nie dostanie.

A na maszynce do geometrii to możesz sobie ustawiać, tylko jak nie wiesz co w zawieszeniu odpowiada za co, i jak zmiana jednej wartości wpływa na drugą, jak to się zmienia dynamicznie wszystko, to traktuj to jako pomoc, nie wykładnik. Bo maszyna do geometrii wszystkiego w zawieszeniu nie pokazuje co jest w drifcie właśnie kluczowe :). No chyba że pokazuje kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, promień zataczania, czy promień prostujący koła to pokazuje wszystko chyba ;)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez Koziol3030 » 4 gru 2015, o 16:03

własnie przeczytałem ostatni post. i moje pytanie wahacz dłuższy o 6 cm negatyw spory koła ustawione w nadkolu na zawiasie e36 i adaptery. kiera nie odbija przy duzych skretach. jak to ogarnac dla domowego mechanika. slyszalem o cofnieciu maglownicy w tył auta. ( magiel narazie bez wspomagania ale wspomaganie czeka) czy to cos pomoze albo czy bedzie gorzej. lezeli nie pomoze to co zrobic
Koziol3030
Amator
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 paź 2015, o 09:10
Lokalizacja: WWa

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez nfs » 4 gru 2015, o 17:30

magiel do tyłu. drążki Ci sie osiuja z maglem przy mocnym skrecie.
Avatar użytkownika
nfs
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:33
Lokalizacja: Pruszków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron