Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez crazy » 8 paź 2014, o 20:57

jezeli piasty nie maja usunietego ackermana to ori drazki wkrecaja sie dosc malo..
ja do tego zestawu zakladam jablko maglownicy z drazkiem od e36 i do tego drazek i koncowka drazka e34
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez majkele30 » 9 paź 2014, o 15:08

Kapsel napisał(a):Panowie starałem się, ale nie dałem rady wyszukać w 100% pewnego rozwiązania mojego problemu. Chodzi o to, jakie drążki i końcówki kierownicze potrzebuje. Czy seryjne z e30 dadzą radę?
Setup:
wahacze e46 na acentrykach
zwrotnice e36
magiel seria e30
Podkładki do magla 4mm
Na razie nie planuję zmieniać maglownicy, dlatego chcę się dowiedzieć co z tymi drążkami.


Ja ostatnio włożyłem podkładki 4mm i od razu magiel z e36 sie zsikał.

Dla potomnych, drążki z e90 3xx są dłuższe niż z e36 o kilka cm, wiec w połączeniu z końcówką z e34 mamy troszkę wiekszy zakres wydłużania wahacza.
majkele30
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 25 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Strzegom

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez majkele30 » 3 lis 2014, o 10:41

Borykałem się z brakiem skrętu na seryjnych wahaczach z e30, w końcu zrobiłem sobie nowe wahacze, cięte wodą z blachy 18mm, nie wyczuwalna różnica w wadze względem serii, dłuższe od serii o 6cm i przystosowane do 5x120, koło idealnie w nadkolu, które wyszły tak:

Obrazek
Obrazek
majkele30
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 25 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Strzegom

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez mac1us » 3 lis 2014, o 20:58

Jak dla mnie to mogą pęknąć przy sworzniu przykręcanym do sanek od strony magla.
Avatar użytkownika
mac1us
Król Ronda
 
Posty: 79
Dołączył(a): 18 lut 2012, o 18:32
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez majkele30 » 4 lis 2014, o 11:21

Nie ma takiej opcji, uwierz mi:)
majkele30
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 25 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Strzegom

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez dzikitadzik » 17 lis 2014, o 23:11

Cześć , mam pytanie odnośnie przespawanego wąsa zwrotnicy e30. Ostatnio kupiłem mcperosy grubą lagę ze przespawanymi wąsami do tego mam acentryczne tuleje wachacza i podkładki pod magiel no i oczywiście magiel poszedł od e36. Czy muszę zmieniać wachacze na e46 lub przespawać ? :confused: . Nie chcę na razie uzyskiwać negatywa. Chciałem trochę polepszyć odbijanie i delikatnie większy skręt czy bd wszystko okay jak zostanie seryjny wahacz to ustawie normalnie zbieżność ? :scratch:
dzikitadzik
Amator
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 lis 2013, o 21:56
Lokalizacja: BLM

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez marian00 » 17 lis 2014, o 23:15

dzikitadzik napisał(a): czy bd wszystko okay jak zostanie seryjny wahacz to ustawie normalnie zbieżność ? :scratch:

A koło nie będzie obcierac o podłużnicę? :grin:
Avatar użytkownika
marian00
Król Ronda
 
Posty: 91
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 17:56
Lokalizacja: Łazy

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez dzikitadzik » 17 lis 2014, o 23:28

marian00 napisał(a):
dzikitadzik napisał(a): czy bd wszystko okay jak zostanie seryjny wahacz to ustawie normalnie zbieżność ? :scratch:

A koło nie będzie obcierac o podłużnicę? :grin:


No jeszcze nie wiem :shock: czekam na drążki, kupiłem od e36 drążki z końcówkami meyle HD wtedy koła zamontuje
Możliwe że może obcierać ?, czy bankowo będzie obcierać ?, czy dłuższy wahacz jest po to by koło nie obcierało o podłużnice ?
dzikitadzik
Amator
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 lis 2013, o 21:56
Lokalizacja: BLM

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez marian00 » 18 lis 2014, o 07:27

dzikitadzik napisał(a):
marian00 napisał(a):
dzikitadzik napisał(a): czy bd wszystko okay jak zostanie seryjny wahacz to ustawie normalnie zbieżność ? :scratch:

A koło nie będzie obcierac o podłużnicę? :grin:


No jeszcze nie wiem :shock: czekam na drążki, kupiłem od e36 drążki z końcówkami meyle HD wtedy koła zamontuje
Możliwe że może obcierać ?, czy bankowo będzie obcierać ?, czy dłuższy wahacz jest po to by koło nie obcierało o podłużnice ?


Dokładnie. Wrzuć wahacze od e46 i powinieneś być zadowolony
Avatar użytkownika
marian00
Król Ronda
 
Posty: 91
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 17:56
Lokalizacja: Łazy

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez e30 owner » 18 lis 2014, o 16:37

Złóż tak jak jest, nie wiadomo czy poprzedni właściciel miał wahacz zwykły czy e46. Jak będzie obcierać wtedy będziesz się martwił.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez dzikitadzik » 18 lis 2014, o 16:58

No właśnie wahacze mam od e30 bo wymieniałem cały komplet sworzni :/
Może się tak zdarzyć że nie będzie obcierało przy wahaczu od e30 ? i co z ustawieniem kół ? czy przespawany wąs skraca lub wydłuża wysuwanie się maglownicy ?
dzikitadzik
Amator
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 lis 2013, o 21:56
Lokalizacja: BLM

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez e30 owner » 18 lis 2014, o 18:45

Przy zwykłych wahaczach normalnie ustawiasz zbieżność i po problemie. Przy wahaczach e46 wydłużasz drążki o tyle ile dłuższy jest wahacz od ori i też ustawiasz zbieżność. Może się zdarzyć że będzie obcierało koło - ale to zależy od tego jakie koło masz i od tego pod jaki wahacz był skracany wąs. Skrócony wąs nic nie zmienia w pracy samej maglownicy. Skrócenie wąsa zmienia (zwiększa) kąt wychyłu koła przypadający na 1cm wysunięcia się listwy magla - tylko tyle.

Więc załóż to co masz i sprawdź. Jak będzie obcierać to wahacz z e46, lub jeśli Ci żal swoich wahaczy, powrót do serii. Ile byś nie pytał o swoje obawy to nikt nie wyczaruje Tobie sprzed monitora że będzie git. Musisz ogarnąć to sam.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez crazy » 18 lis 2014, o 22:07

z tym ze wahacz e46 pogorszy odbijanie kiedy szczegolnie z tak fatalnie skonstruowanymi piastami e30....
no ale pomoze pod wzgledem negatywu i odsuniecia sie od podluznicy...
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez misiek87 » 21 lis 2014, o 08:14

Witam, robię e30 do driftu i napotkałem pewien problem.

Mam zamontowane:
Zwrotnice e36,
magiel e36,
adaptery relokacji drążka kierowniczego 30%,
camber plates 3D,
Gwint mts skręcony na maksa.

Kupiłem wahacze z allegro +8cm oraz przesuwające koło do przodu auta.
Pomimo ustawienia cambera by laga była jak najbardziej pionowo auto leży ostro na glebie.
Mam płytę pod miską olejową i jest ok 2cm nad ziemią.
Koło 16" opona naleśnik.
Czy koło 17-18 cali uratuje mnie w tym przypadku czy czeka mnie szukanie dłuższego amorka?
Szukanie dłuższej sprężyny nie ma sensu gdyż po opuszczeniu auta z lewarka amor siada minimalnie przy tym napięciu sprężyny.

Pytam bo pewnie nie jeden szedł tą drogą i podpowie coś konstruktywnego:) pozdro
misiek87
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 kwi 2014, o 10:12
Lokalizacja: Włocławek

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez majkele30 » 21 lis 2014, o 10:51

misiek87 napisał(a):Kupiłem wahacze z allegro +8cm oraz przesuwające koło do przodu auta.
Pomimo ustawienia cambera by laga była jak najbardziej pionowo auto leży ostro na glebie.
Mam płytę pod miską olejową i jest ok 2cm nad ziemią.
Koło 16" opona naleśnik.
Czy koło 17-18 cali uratuje mnie w tym przypadku czy czeka mnie szukanie dłuższego amorka?
Szukanie dłuższej sprężyny nie ma sensu gdyż po opuszczeniu auta z lewarka amor siada minimalnie przy tym napięciu sprężyny.


Podkręć gwint do góry i po problemie, przecież po to masz gwint, żeby można było regulować wysokość w zależności od potrzeb.

Ja latam na wahaczach +6cm na kole 215/40/16 8j i jest zaj%bi&c*e.
majkele30
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 25 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Strzegom

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości