E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez Jajnik » 23 lis 2010, o 19:14

ttomek napisał(a):druga sprawa powiększenie skrętu poprzez podkłądki ?? totalnie nie łapie po co i jak to ma działać ponieważ:
jak wsadze podkładki 4mm w mabiel to koła się zrobią na maksa rozbieżne- rozpychając je od środka prawe idzie w prawo lewe w lewo, a pewnie jak pojazde na zbieżność to to co osiągnąłem podkładkami zniwelują mi wkręcajac głębiej końcówkędrążka żeby zrobic poprawną zbieżność.


Tommy napisał(a):z podkładkami chodzi o to by ominać oryginalne ograniczniki magla - skrócisz drążki kierownicze, ale zakres pracy magla się zwiększy o np. 0,5 obrotu kierownicy w każdą stronę.


Jezeli dobrze zrozumialem Tommy'ego

Wrzucam podkladki miedzy magiel a koncowke drazka, dajmy na to 4mm na strone.
Po zamontowaniu podkladek mam rozbierznosc i samochod sie zle prowadzi.
Robie zbierznosc, czyli teoretycznie wracam do punktu wyjscia,
ale mimo skrecenia na drazkach tych 4mm na strone mam wiekszy skret.

Nie kminie tego :banghead: dla mnie po zalozeniu podkladek i zrobieniu zbierznosci wychodzi sie na 0 :help:
Avatar użytkownika
Jajnik
DRIFTER
 
Posty: 1107
Dołączył(a): 19 lis 2009, o 20:46
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez waski » 23 lis 2010, o 19:48

podkładka daje to ze listwa w maglu sie przesówa o te pare mm bardziej w jedną i drugą strone:)
jedynie nie wolno przesadzić bo jak się za daleko przesunie to rozszczelni go
Avatar użytkownika
waski
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 31 mar 2010, o 18:17
Lokalizacja: bedzin

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez BLACHA » 23 lis 2010, o 19:50

Hi hi no nie do końca załapałeś Jajnik o co kaman w tym. Chodzi o to że drążek kierowniczy a konkretnie częśc wkręcana w magiel ma większą średnice niż wejście do magla co tworzy swego rodzaju ogranicznik, powiedzmy że magiel jeszcze by się schował kawałek ale drążek go ogranicza i po to daje się podkładki, muszą one mieć mniejszą średnice niż drążek tak żeby wchodziłey do magla.
Już łapiesz?? Nie uzyskasz tym skrętu jak w wózku widłowym ale jest troche lepiej.

Pozdro
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez Jajnik » 23 lis 2010, o 20:35

BLACHA napisał(a):Hi hi no nie do końca załapałeś Jajnik o co kaman w tym. Chodzi o to że drążek kierowniczy a konkretnie częśc wkręcana w magiel ma większą średnice niż wejście do magla co tworzy swego rodzaju ogranicznik, powiedzmy że magiel jeszcze by się schował kawałek ale drążek go ogranicza i po to daje się podkładki, muszą one mieć mniejszą średnice niż drążek tak żeby wchodziłey do magla.
Już łapiesz?? Nie uzyskasz tym skrętu jak w wózku widłowym ale jest troche lepiej.

Pozdro



Odrazu lepiej :) :uklon:
Juz rozumiem.
I jak wyczytuje z tematu to wlasnie bezpieczne jest te 4mm na strone?

Dzięki i pozdro
Avatar użytkownika
Jajnik
DRIFTER
 
Posty: 1107
Dołączył(a): 19 lis 2009, o 20:46
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez Greg555 » 13 gru 2010, o 18:12

fryzjer napisał(a):
Bambus napisał(a):A ktoś wie cos dokładniej na temat tego wynalazku?

http://www.allegro.pl/item850425587_szy ... drift.html

tutaj masz to samo za mniej niż połowę. ten model to shit, jeśli już to zobacz havy duty. do tego złączki
ogólnie to musisz wyciąć fragment kolumny kierowniczej o długości tego ustrojstwa i w to miejsce wstawić quickner'a. rozważam montaż havy duty, ale potem to już tylko na tor i to lawetką.



nic tym mniejszym nie dolega. Ja go mam w S14 i w rajdowce
Kumpel kupil S14 bude od Enjuku racing i tez to miala.
Foust w toyocie tez to uzywa

Polecam 1.5:1 bo 2:1 jest za szybki

Nie ma puszczania i lapania kieraka
Da sie jezdzic na ulicy z tym 1.5:1

Grzesiek
Greg555
Clutch Burner
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11 gru 2010, o 19:21
Lokalizacja: Chicago

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez Greg555 » 13 gru 2010, o 18:22

ADAMAT napisał(a):nie jestem drifterem ale moje odczucie jest takie że nia ma co jak Inur pisze przesadzać z przełożeniem kiery, tym bardziej że w drifcie wymaga się precyzji od steru, przełożenie wpłynie na pewno na to iż kiera zrobi się nerwowa, a skoro na przekładce ster sam odbija zgodnie z torem po którym lecą koła i w końcówce poprawiacie to nie ma sensu nic kombinować



To z tym chyba jest jak kto lubi

Nie to ze sie chwale ale ja jezdzilem troche w rajdach Subaru.
Przez to nie moglem sie przyzwyczaic do tego puszczania i lapania kieraka

Po zamontowaniu tego quickenera to sie odnalazlem. Srednia spinuf spadla o 100%

Ale
KIlku kumpli jezdzilo moim wozem (Semi \Pro, jeden mial licencie driftowa, ogolnie nie pionki)
Jedni to kochali a inni nienawidzili.
Trzeba sprobowac samemu i tyle

GD
Greg555
Clutch Burner
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11 gru 2010, o 19:21
Lokalizacja: Chicago

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez Jajnik » 20 gru 2010, o 20:53

Może trochę głupie pytanie, ale...

Czy wąs zwrotnicy od drążka kierowniczego podczas driftu dostaje na tyle mocno po dupie, że może puścić spaw?
Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem, że puściło miejsce spawu?

I nie pytam tu o spaw typu, że np ja sam bym pospawał w domu (nie mam pojęcia o spawaniu)
tylko przez zawodowego spawacza.
Avatar użytkownika
Jajnik
DRIFTER
 
Posty: 1107
Dołączył(a): 19 lis 2009, o 20:46
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez BLACHA » 20 gru 2010, o 23:15

"Zawodowy" spawacz powie ci że materiał z którego jest zwrotnica jest ujowy do spawania i że możesz się spodziewać wszystkiego, dlatego trzeba być hardcorem żeby z tak przerobioną zwrotnicą po mieście jeździć (mowa o bmw, nie wiem jaki materiał jest w innych markach). A czy się urwało u kogoś? chyba nikt się nie lubi chwalić unfalem :lol:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez Jajnik » 21 gru 2010, o 00:22

Co do samego materiału się nie wypowiadał konkretnie, ale rzucił okiem i powiedział, ze da radę.
Ogarnął temat, wiedział co to za część i na wstępie mi powiedział,
że jak ma być robiona robota, to będzie potrzebował mojego oświadczenia :)
Odnośnie materiału to właśnie już słyszałem parę opinii, że nie jest on zbyt wdzięczny do spawania.
Avatar użytkownika
Jajnik
DRIFTER
 
Posty: 1107
Dołączył(a): 19 lis 2009, o 20:46
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez Mestwin_Krol » 21 gru 2010, o 08:58

zwrotnice są robione ze staliwa zazwyczaj. ogólnie to to jest przeróbka na twoją odpowiedzialność i gość ma racje że chce oświadczenie. Materiał nie jest najwdzięczniejszy do spawania ale nie ma też tragedii, ale bardzie chodzi o ingerencję w fabryczne rozwiązanie
Avatar użytkownika
Mestwin_Krol
Touge Drifter
 
Posty: 196
Dołączył(a): 9 lis 2009, o 23:38
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez duchu22 » 21 gru 2010, o 18:55

Jajnik napisał(a):Może trochę głupie pytanie, ale...

Czy wąs zwrotnicy od drążka kierowniczego podczas driftu dostaje na tyle mocno po dupie, że może puścić spaw?
Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem, że puściło miejsce spawu?

I nie pytam tu o spaw typu, że np ja sam bym pospawał w domu (nie mam pojęcia o spawaniu)
tylko przez zawodowego spawacza.


Jak bedzie dobrze pospawane to nie peknie, druga sprawa ze musi byc z obu stron idealnie co do milimetra we wszystkich plaszczyznach bo beda jaja przy skrecaniu, kolejny problem jak bedzie za bardzo skrocone to kola beda latac/trzepac ew blokowac sie przy max skrecie. Przydalo by sie poswiecic jedna zwrotnice i pokombinowac na aucie.
Avatar użytkownika
duchu22
Touge Drifter
 
Posty: 284
Dołączył(a): 30 maja 2010, o 08:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez Jajnik » 21 gru 2010, o 19:21

duchu22 napisał(a): Przydalo by sie poswiecic jedna zwrotnice i pokombinowac na aucie.


Taki mam plan właśnie.
Kupiłem zapasowy kpl zwrotnic, które zrobię i założę na samochód, jak będzie ok, to zostaną, jak będzie coś nie tak, to spowrotem zamiana na ori.


duchu22 napisał(a):druga sprawa ze musi być z obu stron idealnie co do milimetra we wszystkich plaszczyznach bo beda jaja przy skrecaniu,


A konkretniej? Co się wtedy może dziać?
Wg mnie przy zbieżności na 0, podczas wychylania może się tworzyć zbieżność bądź rozbieżność, czy coś poważniejszego?
Avatar użytkownika
Jajnik
DRIFTER
 
Posty: 1107
Dołączył(a): 19 lis 2009, o 20:46
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez czarny is » 21 gru 2010, o 20:11

Ale przeciez robiąc takie mody zmieniamy kąty układu trapezowego i wedlug teori auto powinno sie gozej prowadzic w zakrecie bo koło zewnetrzne lub wewnetrzne może być skrecone zabardzo lub zasłabo wzgledem drugiego co moze powodowac usilizg jednego z kol
czarny is
Touge Drifter
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:12
Lokalizacja: Szczytno

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez BLACHA » 21 gru 2010, o 22:34

czarny is napisał(a):Ale przeciez robiąc takie mody zmieniamy kąty układu trapezowego i wedlug teori auto powinno sie gozej prowadzic w zakrecie bo koło zewnetrzne lub wewnetrzne może być skrecone zabardzo lub zasłabo wzgledem drugiego co moze powodowac usilizg jednego z kol


Tak dokładnie i powoduje, tego co podczas driftu jest wewnątrz i ma minimalny styk z powierzchnią :wave: dlatego nawet nowe opony na przodzie auta po kilku treningach/zawodach nadają się do chwilowego użytkowania z tyłu auta :drift:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: E36 Jak Zwiekszyć Promień Skrętu .......

Postprzez kante30 » 21 gru 2010, o 23:03

Po tym modzie dziwnie się normalnie pokonuje zakręt. Normalnie znaczy nie bokiem. Ale to też przez zmniejszenie liczby obrotów kierownicą od lewej do prawej bo to też przecież się zmniejsza po tej przeróbce :scratch:
Avatar użytkownika
kante30
Touge Drifter
 
Posty: 273
Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 21:45
Lokalizacja: Leszno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości