e30 owner napisał(a):
EDIT: a jeszcze robiąc jakieś adaptery zwiększające skręt do zwrotnicy, warto zrobić je najgrubsze, czy też jak najwyższe (zależy jak się spojrzy ) jak się da, zmienimy w pozytywnym sensie Roll center. Co zmniejszy nam przechyły nadwozia w zakręcie. A gdyby zrobić roll center taki jak w fabryce tylko z odwrotną wartością (tylko że to lekko mówiąc nie możliwe raczej) to karoseria w zakręcie nawet bez stabilizatora będzie się pochylać do wewnątrz zakrętu, a nie do zewnątrz Co więcej, po obniżeniu nadwozia, nie ważne o ile, Roll center się pogorsza. i gdyby zostawić sztywność zawieszenia jak w serii, tylko obniżyć masę to karoseria będzie się bardziej wychylała niż w serii, pomimo że obniżony został środek ciężkości pojazdu.
EDIT 2: oczywiście wszystko powyższe tyczy się każdego samochodu, czy to e30 czy to sky r35, czy polonez, lub jakiś inny civic. Kwestia znalezienia "odpowiednich wymiarów".
jankes napisał(a):e30 owner napisał(a):
EDIT: a jeszcze robiąc jakieś adaptery zwiększające skręt do zwrotnicy, warto zrobić je najgrubsze, czy też jak najwyższe (zależy jak się spojrzy ) jak się da, zmienimy w pozytywnym sensie Roll center. Co zmniejszy nam przechyły nadwozia w zakręcie. A gdyby zrobić roll center taki jak w fabryce tylko z odwrotną wartością (tylko że to lekko mówiąc nie możliwe raczej) to karoseria w zakręcie nawet bez stabilizatora będzie się pochylać do wewnątrz zakrętu, a nie do zewnątrz Co więcej, po obniżeniu nadwozia, nie ważne o ile, Roll center się pogorsza. i gdyby zostawić sztywność zawieszenia jak w serii, tylko obniżyć masę to karoseria będzie się bardziej wychylała niż w serii, pomimo że obniżony został środek ciężkości pojazdu.
EDIT 2: oczywiście wszystko powyższe tyczy się każdego samochodu, czy to e30 czy to sky r35, czy polonez, lub jakiś inny civic. Kwestia znalezienia "odpowiednich wymiarów".
wszystko fajnie ale chyba piszesz o czyms innym, roll center to chyba inna sprawa, tego nie zmienisz adaptorem do zwrotnicy, z tego jak ja to rozumiem to piszesz o tzw zjawisku bump steer ktore bardzo sie zwieksza z obnizonym autema a obnizenie swoznia zwrotnicy poprawia ten parametr (drazek od magla bardziej poziomo do ziemi sie ulozy)
pozdro
Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości