Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez nfs » 12 gru 2013, o 20:59

Witam,

wymieniłem w mojej beemce e30 zaspawany dyfer (mała głowa) na drugi tez zaspawany. od tego czasu zaczeły się problemy.

auto po gwałtownym wcisnieciu gazu w trakcie jazdy rzuca w prawo a po odpuszczeniu rzuca w lewo. jadac ze stałą prędkoscią jest ok. natomiast przy ruszaniu (nawet spokojnym) czuć jakby któreś koło przeskakiwało i dopiero ruszał.

pierwsze podejrzenia to uwalona półoś przy wymianie dyfra ale to nie to (oba koła są napędzane i przeskakują przy jeździe na max skrecie po parkingu jak na spawany dyfer przystało).

jakieś pomysły co to może być? coś się wysrało z satelitami w dyfrze? półosie? coś jeszcze innego? :help:
Avatar użytkownika
nfs
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:33
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez max325 » 12 gru 2013, o 21:23

Rozmiary opon sa takie same??? Tuleje tylnej belki???
Avatar użytkownika
max325
Touge Drifter
 
Posty: 385
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 14:31
Lokalizacja: częstochowa

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez nfs » 13 gru 2013, o 12:58

opony takie same. przed wymiana dyfra były TE SAME i nie było problemu. tuleje belki są poli i były ok przed wymianą dyfra.
Avatar użytkownika
nfs
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:33
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez Hachi » 13 gru 2013, o 13:27

Sprawdz czy napęd jest przenoszony na obie pół osie, możesz mieć zużytu wieloklin na prawej flanszy w dyfrze kręci tylko lewe koło.
Avatar użytkownika
Hachi
Touge Drifter
 
Posty: 376
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 18:23
Lokalizacja: KnW-nieopodal Gliwic

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez nfs » 13 gru 2013, o 13:37

obydwa koła się krecą bo:

1.szura obydwoma kołami smażąc na postoju
2.przy max skrecie i wolnej jezdzie słychac jak koła przeskakują (efekt szpery 100%)
3.po podlewarowaniu auta z lewej a potem prawej strony nie da się obrócić kołem (lewym a potem prawym)
Avatar użytkownika
nfs
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:33
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez MatYou » 13 gru 2013, o 18:20

Może wcześniej dostała jakiegoś mocniejszego sztrzała, jakiś krawężnik czy coś :P
Dopiero jak zblokowałeś dyfer problem wyszedł na jaw.
Pierw sprawdź opony, rozmiar, profil, najlepiej przymierz inne koła.
Avatar użytkownika
MatYou
Król Ronda
 
Posty: 97
Dołączył(a): 12 sty 2011, o 23:05
Lokalizacja: Ruda Śląska - Wirek

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez Misior » 14 gru 2013, o 12:15

MatYou napisał(a):Pierw sprawdź opony, rozmiar, profil, najlepiej przymierz inne koła.

Umiesz czytać?
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez e30 owner » 14 gru 2013, o 16:28

Poducha w uchu nowego dyfra dobra?? W wahaczach gumy też dobre?? Wygląda jakby przestawiało cały "wózek" z tyłu. A jak odpuszczasz gaz, i wciśniesz sprzęgło to problem znika, a jak z powrotem puścisz sprzęgło nadal hamując silnikiem znów rzuca w lewo?? Jak dla mnie uwalone są gdzieś poduchy w zawiasie. Lub walnięty "nowy" dyfer i blokuje jedną półoś, ale to by cały czas ściągało w jedną stronę, nie ważne czy przy dodaniu czy odpuszczeniu gazu i po wysprzęgłeniu też by ściągało w jedną stronę ...
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez nfs » 18 gru 2013, o 21:29

Jeszcze raz:

jedyne co zostało wymienione to dyfer. WSZYSTKO poza nim przed wymianą (1h wcześniej) było ok. poprzedni dyfer TEŻ był zaspawany.

co mi przychodzi do głowy to coś (tylko co?) z dyfrem albo z półosiami (trafił je szlak?).

przypomniało mi się, że lewa półoś weszła na wieloklin ale do połowy a potem bardzo niechętnie wchodziła z pomocą młotka i finalnie staneła jakieś 8mm przed końcem.
Avatar użytkownika
nfs
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:33
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez e30 owner » 18 gru 2013, o 21:45

Łożysko mogło strzelić od walenia młotkiem, wieloklin na półosi mógł się skręcić wcześniej, wsadzałeś go w innej pozycji i nie chciał się zazębić przez co nie chciał wejść lub piasta. Wyjmij półoś zobacz co z nią. Ale skoro nakrętka nie mogła jej dociągnąć i młotek nie dał rady to dobrze nie jest, półoś zawsze ładnie wskakuje sama zazwyczaj, czasem trzeba delikatnie puknąć czy podważyć żeby wyszła (chyba że jakiś idiota wcześniej smarem potraktował i się zapiekło), ale wskakuje sama jeśli jest czysto. Lub przegub strzelił od młotka.

A!! i jeszcze może być tak, że nie wsunięta do końca półoś pręży na łożysko dyfra, lub dopycha flanszę na obudowę dyfra i stąd takie objawy.

Nie ważne co, ważne że musisz rozebrać i tak czy inaczej wszystko i poprawnie złożyć. Dopiero wtedy zweryfikujesz poprawnie stan części.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez nfs » 19 gru 2013, o 17:01

miałem na mysli wieloklin od strony dyfra :grin:

półosie wyjmowalismy z dyfra bez rozpinania ich przy kołach.

efekt rzucania pojawia sie najbardziej w takiej sytuacji:

jadac bez gazu (auto schodzi z obrotów) dodaje mocno gazu. wtedy szarpie w prawo. potem puszczam gaz. wtedy szarpie w lewo. jadac normalnie, prosto czy w zakretach nic nie rzuca.
Avatar użytkownika
nfs
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:33
Lokalizacja: Pruszków

Re: Problem z tylnym zawieszeniem/dyfrem e30

Postprzez e30 owner » 19 gru 2013, o 20:28

To coś się może w dyfrze wysypało, że zablokowało półoś. Jak możesz to załóż inny dyfer na podmianę, lub stary, lub rozbierz i złóż jeszcze raz ten.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości