Przeróbka piasty e34

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez michalm » 29 paź 2014, o 17:59

Hmmm a nie było prościej dokładnie sobie pomierzyć wpisać w wyszukiwarkę polosie.pl i zamówić nowe półosie ? Jak dla mnie cięcie odlewów i przerabianie to trochę slaby temat rozumiem takie rozwiązania na chwile ale nie na stale
Avatar użytkownika
michalm
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 13:34
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 29 paź 2014, o 18:51

Przeczytaj pierwsze kilka postów i dowiesz się o co chodziło.
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Domino » 28 lut 2017, o 10:11

Odgrzebie temat, jest jakiś gotowy schemat włożenia półosi od e34 do e30? Jakie łożyska ? Co przerabiamy? Jest tu ktoś pomocny czy już sami biznesmeni?
Avatar użytkownika
Domino
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 30 gru 2009, o 12:18
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Chycu » 1 mar 2017, o 17:38

Adapter od Swagierów?
Chycu
Król Ronda
 
Posty: 98
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 17:38
Lokalizacja: Zakopane

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Domino » 1 mar 2017, o 21:39

No faktycznie pomocne info, adapter +pół osie to nawet 1000 zł a zestaw z e34 to z modami nie połowa tej ceny, skoro są umiejętności i chęci to po co przepłacać.
Avatar użytkownika
Domino
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 30 gru 2009, o 12:18
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez e30 owner » 15 kwi 2017, o 13:13

Potrzebujesz łożysko o wymiarach
Zewn/wewn/szer
72/37/37 - dla wahacza na bębnie od e30/e36 compact i compact 318ti
75/37/37 - dla wahacza na tarczy od e30/e36 compact 323ti

To jest pod piastę od 520i e34, podobno wszystkie e34 mają te same piasty prócz 530i robionego w latach 88-95 i 530i touring z lat 91-96. Pod te piasty trzeba łożysko o średnicy wewnętrznej 42mm.

Szerokość łożyska z e34 to 42mm a e30 e36 i e46 wszystkich typów (tylko m3 nie sprawdzałem) to 37mm więc 5mm węższe od e34 530i i 8mm węższe od 520i (tam jest szerokość 45mm). Więc dystans trzeba dotoczyć.

Wszystkie dane są dostępne na REALOEM i według danych z tej bazy opracowałem co podsyłam. Nie wiem tylko jak z hamulcem - jaki zacisk i jaka tarcza siądzie.

Ogólnie łozysko jakie potrzebujesz jest montowane w FIAT Barchetta, Bravo Brava na przedniej osi itd.
Polecam tą stronę do wyszukiwania łożysk. http://www.rufus.pl/search?controller=s ... rch=Szukaj

Jak ogarniesz temat, mam nadzieję że podeślesz efekty :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 15 kwi 2017, o 13:49

Jak robiłem prototyp to zostawiłem tarcze i zacieki z e30, jedynie trzeba było w tarczy otwory 5x120 nawiercić .
Można oczywiście dać większe +adaptery
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez e30 owner » 15 kwi 2017, o 18:26

A cha dużo to pomaga :) Dzięki Blacha za podpowiedź :)

Muszę porównać głębokość osadzenia tarczy e34 vs e30 jak będzie to samo mniej wiecej to wyjdzie bajka. Zawias na 800Nm na drag slicku za jakieś 1000 - 1300pln na gotowo :D.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Domino » 18 kwi 2017, o 18:56

Poszliśmy na łatwizne flansza wewnętrzna z e34 + przegłub ten z frezem od półosi e30 , tokarka i spawanie, z m60 daje rade, fot. nie umiem wrzucać.
Avatar użytkownika
Domino
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 30 gru 2009, o 12:18
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 18 kwi 2017, o 19:14

Domino napisał(a):Poszliśmy na łatwizne flansza wewnętrzna z e34 + przegłub ten z frezem od półosi e30 , tokarka i spawanie, z m60 daje rade, fot. nie umiem wrzucać.


Ubiegłeś mnie o kilka dni, u mnie do e36 compact :thumbsup:
A zdjęcie musisz zmniejszyć rozdzielczość, albo daj sam link
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Poprzednia strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości