Przeróbka piasty e34

Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 3 paź 2014, o 06:37

Witam
Bardzo chciałem przerobić piasty z e34 celem zamontowania ich wraz z półosią do innego modelu BMW, żeby tego dokonać trzeba "skrócić" element nr 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=33_0168&hg=33&fg=40 jeśli chodzi o długość półosi, zawiozłem elementy do tokarza który po szybkich oględzinach zgodził się na mój pomysł czyli obcięcia z zatoczeniem żeby się nie uciekło względem osi i spawanie... niestety wczoraj odebrałem telefon że element jest żeliwny i jego spawanie jest nie dość że problematyczny to jeszcze nie da "głowy" za jego wytrzymałość.
Czy ktoś się orientuje czy to na pewno jest żeliwo i ewentualnie jak będzie z jego wytrzymałością po spawaniu elektrodą do żeliwa.
Wiem że to na pewno da się zrobić, tu foto takiej przeróbki w bardzo mocnym e30 Obrazek
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Misior » 3 paź 2014, o 09:25

A po co chcesz skracać ten element? Ja założyłem w ten sposób bez przeróbki do wahaczy z e30. Trzeba tylko dorobić dystans bo e30 ma węższe łożysko.
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez mtey » 3 paź 2014, o 10:03

Blacha na moje to tak samo jakbys spawal wahacze przednie czy adaptery na zaciski , wg mojego spawacza latwiej ale gorzej jest elektroda , a migiem trudniej ale lepiej. Ja mam migiem i jest ok zacisk sie nie urwal wahacz nie pekl
Avatar użytkownika
mtey
Touge Drifter
 
Posty: 259
Dołączył(a): 7 sie 2010, o 15:10
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 3 paź 2014, o 12:47

Misior napisał(a):A po co chcesz skracać ten element? Ja założyłem w ten sposób bez przeróbki do wahaczy z e30. Trzeba tylko dorobić dystans bo e30 ma węższe łożysko.


W tym rzecz ze chce mocniejsze pezeguby . jak juz ładnych parę lat letam na zawodach i treningach tak nigdy nie ukrecilem półosi za to zamordowalem masę przegubów i pomysł padł na półosie z e34 tds czyli mocne i tanie. Co do spawania tego elementu to ja wiem ze wahacze ze staliwa można spawac... Kilka pospawalem w swoim życiu ale tokarz który mi przeracia te piasty twierdzi ze jest to żeliwo i ze migiem się nie da. Szukam potwierdzenia tej informacji ewentualnie sugestii co z tym dalej zrobić
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Misior » 3 paź 2014, o 13:12

Ale pryeguby też wtedy dajesz większe.
Nie wiem czy się zrozumielismy. Ja mam u siebie zabieraki i flansze tak jak na zdjęciu a nie półoś przechodzącą przez piastę tak jak oryginalnie w e30. Do tego mam dyfer 210 i największe przeguby.
Ze schematu który podałeś mam u siebie wykorzystane elementy 1 i 5 bez żadnych przeróbek. U siebie mam z 735 podobno najmocniejsze.
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 3 paź 2014, o 14:26

Misior napisał(a):Ale pryeguby też wtedy dajesz większe.
Nie wiem czy się zrozumielismy. Ja mam u siebie zabieraki i flansze tak jak na zdjęciu a nie półoś przechodzącą przez piastę tak jak oryginalnie w e30. Do tego mam dyfer 210 i największe przeguby.
Ze schematu który podałeś mam u siebie wykorzystane elementy 1 i 5 bez żadnych przeróbek. U siebie mam z 735 podobno najmocniejsze.


No to się rozumiemy tylko że ja mam te elementy 1 i 5 z e34, element 1 dopasowałem do wahaczy z e30, siada na nie ori tarcza e30 i ori zacisk tu nie ma o czym mówić z drugiej strony element 5 miałem stoczony od strony łożyska o 5mm i na styk wchodziły mi półosie z e28 ( krótsze od tych z e34 ale i cieńsze) z dyfrem 188. tak żeby to działało z kompletną półosią z e34 muszę skrócić element nr 5 o 20mm żeby mi się półoś zmieściła.
Ty Misior masz u siebie ori półosie czy z innego modelu oś i innego przeguby?
Na zdjęciu w pierwszym poście dałem foto gdzie element nr 5 jest skrócony i na pewno był spawany, stąd wiem że się da tylko zmartwiła mnie informacja od tokarza stąd cały temat
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Misior » 3 paź 2014, o 14:37

A no to widzisz ja nie zatrybiłem. Ja u siebie mam skracane półosie z e32. Dokładnie to narazie jedną bo na przymiarkę zrobiłem tylko muszę jeszcze przerobić zawieszenie bo mi się nie mieści przegub koło sprężyny.
Ja jeśli mi się uda ukręcić te półosie kiedyś to sobie dorobie na zamówienie bo to nie straszny koszt a można zamówić wytrzymalsze i wydaje mi się, że to rowzwiąże problem.
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 3 paź 2014, o 15:31

No i dochodzi problem se sprężyną wadzącą o śruby od przegubu, przerabiając element nr 5 dodatkowo likwidujesz ten problem bo robi się 20mm zapasu.
Z ciekawości jaki koszt takich półosi na zamówienie?
Mam nadzieje że jutro odbiorę przerobione elementy to wrzucę foto
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Misior » 3 paź 2014, o 15:44

Wiesz co nie dowiadywałem się dokładnie ale orientacyjnie to 300-500zł za sztukę ale obiło mi się o uszy że bliżej 300 niz 500.
Ja zakładam gwint na tył ze spręzyną na amorze.
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez e30 owner » 3 paź 2014, o 16:58

Według mnie to staliwo, z tego co wiem to żeliwo strasznie ciężko się obrabia (kruszy się) a ten element ma od groma powierzchni frezowanych ... więc fabryka raczej nie poszłaby w stronę ciężkiego w obróbce materiału.

Według mnie spawać i nie gadać.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 4 paź 2014, o 09:57

Mam jeden wahacz w zapasie to zdemontuje piastę i zrobimy test migomatem. Trzeba będzie poświecić.
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez e30 owner » 4 paź 2014, o 16:16

Może ze wstępnym grzaniem palnikiem to pospawać??
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Nikikin » 4 paź 2014, o 19:35

Może to coś pomoże. Artykuł o spawaniu żeliwa -> http://spawalnicy.pl/index.php/edukacja ... nie-zeliwa
Avatar użytkownika
Nikikin
Touge Drifter
 
Posty: 406
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 15:31
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 4 paź 2014, o 21:54

W poniedziałek odbiorę elementy po obróbce, tak jak pisałem wyżej nie jestem przekonany całkowicie że jest to żeliwo, jak pisał e30 owner fabryka by sobie sama utrudniła życie a element ten jest mocno obrabiany... mam zapas więc potraktuje go migomatem, zobaczymy co będzie, dam foto
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 6 paź 2014, o 21:46

Tokarz się spisał a ja miałem okazje zobaczyć o co mu chodziło mówiąc że jest to żeliwo, otóż jest to bardzo twardy materiał który przy skrawaniu nie przechodzi w wióry tylko łamie się po kilku mm i sypie się w sumie granulat, trochę mnie to przestraszyło ale jak już powiedziałem mam zapas i przeprowadziłem testy. wyglądało to mniej więcej tak:
Potraktowałem element szlifierką a następnie wypiaskowałem koło krawędzi gdzie miało być spawane
Obrazek

Spawy nie są super ale testowałem różny amperaż
Obrazek

Następnie zamocowałem element w imadle i poddałem testom wysoko wykwalifikowaną aparaturą
Obrazek

Lekko się zdeformowało od testów "aparaturą" ale spawy nie puściły ani nie pękło zaraz obok... aha imadło się połamało :lol:
Obrazek

skoro da się to spawać to foty przerobionych flansz, pospawanych, wypiaskowanych i na gotowo pomalowanych.
Obrazek

Obrazek

Migomat w akcji
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 6 paź 2014, o 22:12 przez BLACHA, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Następna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości