Bmw E30-adaptacja części z innych modeli

Bmw E30-adaptacja części z innych modeli

Postprzez michalm » 23 paź 2014, o 10:49

Cześć wszystkim
Jak to jest z montażem gwintuna tylną oś z Golfa 3 do E30. Czytałem kiedyś że da rade założyć
Montował ktoś z was taki gwint?
Mam możliwość zakupu gwintu KW od Golfa3 na tył.
Akurat uparłem się że chcę mieć koniecznie z tyłu amortyzator już ze sprężyną, stąd taki pomysł
Ostatnio edytowano 30 paź 2014, o 19:36 przez michalm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
michalm
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 13:34
Lokalizacja: Łódzkie

Re: gwint KW

Postprzez e30 owner » 23 paź 2014, o 20:34

Podjedź na szrot, kup kolumnę z golfa 3 i przymierz. Za 30 - 50pln będziesz miał odpowiedź. I przy okazji jakoś określisz sobie także zakres regulacji jaki będziesz miał po założeniu gwintu. Na oko powiem tyle że może podejdzie, ale widziałem też że cały zawias z e34 m5 podszedł do e30 w 90% P&P , tylko po rozmowie z właścicielem wyszło że pół podłogi zmodyfikowali :D.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: gwint KW

Postprzez rom089 » 23 paź 2014, o 23:10

ja mam z e34 caly zawias i w sumie belka tylko zwężona o jakies 10 cm w sumie, po 5 na strone. tylko jest mały problem z tym ze belka w e34 wypada wyżej względem budy niz w e30 czyli jak zrobimy jakąkolwiek glebe to koła wpadaja w negatyw z tyłu. Ja mimo ze mam o 1 cm przespawany otwór w ewnetrzny w belce to i tak koła są w negatywie ;/ ale juz jest plan zrobic to z pełną regulacja na unibalach ;)
Obrazek
Obrazek
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: gwint KW

Postprzez BLACHA » 23 paź 2014, o 23:23

rom089 napisał(a):ja mam z e34 caly zawias i w sumie belka tylko zwężona o jakies 10 cm ...]


Fajnie to wygląda ale mam kilka pytań. Jakie amortyzatory zastosowałeś? Sprężyna jaka że się mieści w gnieździe? Mocowanie kolumny (te w budzie) nie pęka? wzmacniałeś to jakoś? Przesuwałeś belkę do przodu/tyłu na mocowaniach? Belka nie koliduje ze zbiornikiem paliwa? Co ze stabilizatorem?

Sporo tego ale to w sumie po tym jak kiedyś mierzyłem to i wyszło mi chyba że trzeba belkę cofnąć tak żeby koła wypadały w tym samym miejscu co na belce z e30. Dużo roboty ?
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: gwint KW

Postprzez michalm » 24 paź 2014, o 09:12

e30 owner liczę się z tym że bez młota i szlifierki to nie robota. Bo zapewne trzeba będzie przerabiać górne mocowanie . I tak sporo będzie przerabiane jeżeli chodzi o tył więc parę spawów więcej dużej różnicy nie zrobi:).
Czekam już na paczkę jak dostane i wstępnie założę na auto dam znać jak to wygląda i ile trzeba przerobić. Gdybym miał portfel bez dna to nie zastanawiałbym się tylko skorzystał z gotowych rozwiązań BC Racing albo ISC.. A tak kompletny gwint przód/tył wyniesie mnie 1400zł (przód oparty na bilsteinie/ tył Kw) i wszystko na seryjnych zwrotnicach.
Avatar użytkownika
michalm
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 13:34
Lokalizacja: Łódzkie

Re: gwint KW

Postprzez rom089 » 24 paź 2014, o 18:52

otóż tył jest spreżyna na amorze amortyzator jest z mazdy mx5 przód ale ori sprezyna była za miękka wiec jest przednia z e36 gwintu FK a w przodzie jest spreżyna z innego gwintu :) i teraz jest twardosc ok tył sztywny przód sztywny :) wczesniej zdecydowanie za miekko z przodu na gwincie FK. Wracając do tyłu jest przerobione górne mocowanie cały kielich jest wyciety i zrobiony od nowa do wyskokości tylnej półki poduszka jest z Crosy A konstukcyjnie podobna do e30 ale duzo mocniejsza i wieksza

góra
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

i ze by nie było za prosto ;/ oczywiscie zbiornik nie pasuje ori belka jest sporo szersza mocowanie nie jest takie jak w e30 czyli od góry wahaczy lecz tak jak by od tyłu wiec całośc sie przesuwa do tyłu mi sie udało zmiescic ori zbiornik ale na krótką metę bo belka haczyła o króciec do wlewu paliwa do zbiornika. Tak jak wspominałem mam przespawany wewnetrzny otwór o 1 cm ku górze a i tak jest negatyw ponieważ belka w budzie e34 wypada wyżej niż w e30 wiec robiąc tam glebe kola sie kładą a w e30 tak jak by juz była gleba ;/ musze nad tym popracować ;) a ze by nie było tak kolorowo cała belka razem z zawiasem cofnęła mi sie o jakies 2 cm może 3 tak to wygladało
Obrazek


ZALETA ja mam belkę z e34 wahacze z e32 750 i i mam mega hamulce bo 300 mm wentylowana tarcza i tarczobemben linka z e30 pasuje do wahacza a wahacz do belki. problem tylko ze półosie musza byc z e34 bo e32 jest szersza. no i trzeba było przerobic flansz przy łożysku aby mozna było skrecić półoś z e34 do wahacze z e32 ponieważ jest inny rozstaw otworów ;) jakies jeszcze pytania ??


aaaa dodam ze znajomy ma e30 z zawiasem z e39 i z tyłu ma amory z mx5 tylne i sa mega krótkie i pasują pod ori kielich ;)
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: gwint KW

Postprzez BLACHA » 24 paź 2014, o 20:03

Wiedziałem że kola będą cofnięte, można to zniwelować przy przespawaniu mocowan na belce tylko trzeba od razu zrezygnować z ori zbiornika paliwa. Za mocowanie kolumn wielki szacun. Bardzo fajna robota.
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: gwint KW

Postprzez michalm » 24 paź 2014, o 20:30

No kawał dobrej roboty Rom089. Bede miał w ręce amorek to sie bede głowił z montażem :D. U mnie jest o tyle prościej ze muszę ogarnąć górne mocowanie bo wszystko zostaje oryginalne . Jeżeli u mnie będzie trzeba az tak podnosić górne mocowanie to ede musiał inaczej to rozwiązać ponieważ nie mam tylnej półki ...najwyżej tylne podpory klatki bezpieczeństwa bedą oparte w tych miejscach dla wzmocnienia. Nawet nie brałem pod uwagę gwintu z mazdy
Avatar użytkownika
michalm
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 13:34
Lokalizacja: Łódzkie

Re: gwint KW

Postprzez crazy » 24 paź 2014, o 20:37

zrobile kilka tych belek od e32/e34 do i bez problemu da sie tak to zrobic zeby kolo bylo centralnie....
co do baku nie wiem bo nikt jeszcze nie mial go ori w aucie...
po przerobieniu mocowan wahaczy na fasolki ok 2cm przy znacznej glebie kola sa na '0'
jak sie chce tanio przerobic fartuchy/mocowania amorow... to najprostszy patent to lale fartuchy tylnie od e34 ladnie pasuja do e30, podnosza mocowanie do gory tak ze ladnie wchodzi tylni mcperson z e34 czy ze skaja
jak odbiore od malowania jakas belke co robilem teraz to wrzuce
a jak ktos chce od reki to tu;
https://www.facebook.com/powerideDT/pho ... =3&theater
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: gwint KW

Postprzez rom089 » 24 paź 2014, o 21:40

u mnie założenie było ze ma byc ori bak ale i był ale wszystko na styk wiec jak belka na Poli pracowała to tam wszystko ocierało nie mam chyba foto jak było z ori bakiem ;/ ale wyleciał po chyba 2 tyg juz ciaśniej sie nie dało tego zrobic pod ori bak wiec albo bak out albo cofniete koła. ja mam body m3 wiec tego nie widac bo zniwelowane ;)

ogólny plan jest aby przerobić wahacze pod unibale w tedy bedzie pełna regulacja a do negatywu przyspawać odpowiednią blaszkę z ortworami odpowiednio wyżej koszt w sumie nie duzy bo tyle ze unibale i tokarz aby dorobic stożki pod nie no i trochę chęci :)

Belka z e32 jest za szeroka z e34 jest na styk przy mocowaniu a e32 jest jeszcze szersza po 3 cm na stronę bo miałem półosie z e32 i sie nie miesciły

Obrazek
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: gwint KW

Postprzez crazy » 24 paź 2014, o 22:02

no belke e32 trudniej do e30 zaadoptowac ale tez sie da..
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: gwint KW

Postprzez michalm » 29 paź 2014, o 12:39

Właśnie kurier przywiózł gwint. Przymierzyłem tak na szybko bez górnej poduszki i wygląda na to ze obejdzie się bez przerabiania górnego gniazda amortyzatora. Względem serii amortyzator kw jest trochę dłuższy. Ale biorąc pod uwagę długość nagwintowanego tłoczyska oraz wysokość poduszki wystarczy lekko skrócić oraz nagwintować tłoczysko i wszystko powinno pięknie pasować. Zdjęcie zamieszczę jutro
Avatar użytkownika
michalm
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 13:34
Lokalizacja: Łódzkie

Re: gwint KW

Postprzez michalm » 29 paź 2014, o 16:28

O i tak to się prezentuje nie spinałem z wahaczem ponieważ belka juz jest odkrecona.
https://imageshack.com/i/ipIdLpz8j
https://imageshack.com/i/ipaprDObj
https://imageshack.com/i/exnk6aidj
I od spodu jak widac na załączonym zdjęciu jest minimalny luz ale po przyłożeniu do dolnego mocowania ociera o budę sprężyna
Aha i trzeba delikatnie rozwiercić tuleje ponieważ śruba mocującą jest troche większą. Nie podaje dokładnych danych bo nie mierzyłem.
https://imageshack.com/i/idlpncgSj
Chłopaki potrzebuję namiar na gościa od fasolek do belki, pomożecie?
Zapomniałem zrobić zdjęcie jak to się prezentuje z poduszka z e30. Jutro postaram się to wrzucić .sorry ze nie edytowalem poprzedniego posta ale pisze z Tel
Avatar użytkownika
michalm
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 13:34
Lokalizacja: Łódzkie

Re: gwint KW

Postprzez e30 owner » 29 paź 2014, o 17:27

Z tym zawiasem z tyłu z e34 kombinuję cały czas, bo mega mnie zainteresowaliście swoją dłubaniną.

Naszła mnie taka myśl, dlaczego szczepicie całą belkę z e34. Niby jest łatwiej bo wystarczy tylko ją zwęzić. Ale, pozostaje problem cofniętych kół, pozostaje nadal potrzeba zrobienia nowych mocowań (czy to fasolki czy to nowe stałe punkty dla zmiany geometrii). Gumy i tak zmienia się na poliuretany. Więc czy nie lepiej, byłoby zostawić belkę z e30 (dyfer z e34 z tego co przewinęło się na forum pasuje w miarę) odciąć tuleje z wahaczy e34, wstawić nowe w odpowiedniej odległości od piasty żeby koło było centralnie, i wtedy zrobić nowe mocowania wahaczy do belki.

Pozostaje ori zbiornik, nic nie ociera, koło centralnie w nadkolu, poliuretany i nowe kąty zawieszenia, wszystko za jednym zamachem. Co i tak w sumie robicie. Jeśli nie ma jakichś rzeczy nie do przeskoczenia w powyższym co napisałem to roboty jest więcej o przespawanie dwóch tulei, niż przy szczepie całej belki. No i kasowo wyjdzie lepiej bo nie trzeba wrzucać zbiornika do bagarka.

Kombinował ktoś w ten sposób??
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: gwint KW

Postprzez rom089 » 29 paź 2014, o 21:10

ja planuje dać belke z e30 i odciąć tuleje wahaczy i dac unibale z gwintem aby była regulacja zbieżności i negatywu nagatyw regulowany na blaszce z wywierconymi otworami nakretki na stałe wspanawe w wahacze z mozliwoscia wkęcenia lub nie ;) problem tylko z ową regulacja ponieważ trzeba za każdym razem rozebrać rozkrecić unibal aby wyciągnąć i troche wkręcić lub nie.

a pomysł z belką z e30 i wahaczami ok tylko jest taki problem bo wahacze w e30 maja mocowanie od góry belki a w e34 od tyłu wiec trzeba przerobić cała belkę ciąc i spawać aby trafiło to na odpowiednie miejsce bez zadnego przesunięcia
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości