BMW e36 hamulce z e46 330i problem z balansem.

BMW e36 hamulce z e46 330i problem z balansem.

Postprzez Gość » 7 lis 2014, o 18:19

W moim e36 328 założyłem hamulce z e46 330i na przód 325mm i mam standard tył z e36 vent + serwo z m3.

Klocki z tej samej firmy przód i tył. Tarcze z przodu Black Diamond
Po dotarciu sie wszystkiego dokonałem paru testów, i niestety za każdym razem przednie koła blokują się wcześniej.

1. Czy tak powinno być? Wszedzie piszą na odwrót że tył się bedzie blokował.
2. Czy mogę wpiąć zawórjak ten w linie do przodu i zmniejszyć cisnienie.

Przepraszam za takie proste dla was pytania :help:
Gość
Król Ronda
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 09:17
Lokalizacja: Chodzież Wlkp.

Re: BMW e36 hamulce z e46 330i problem z balansem.

Postprzez Domino » 7 lis 2014, o 20:15

Nie ma nic w tym dziwnego, tak jest najpierw hamuje przód i z większą siła.
Avatar użytkownika
Domino
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 30 gru 2009, o 12:18
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: BMW e36 hamulce z e46 330i problem z balansem.

Postprzez Blacky » 9 lis 2014, o 18:37

bardzo dobrze, że tak się dzieje, wolisz mieć ręczny też w nodze? :rotfl2:
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: BMW e36 hamulce z e46 330i problem z balansem.

Postprzez Gość » 9 lis 2014, o 23:51

Wiem że najpierw przód powinnien blokować a następnie tył ale u mnie rożnica jest dość duża, a przy zmiany zacisków na większe z przodu w teori potrzebują wiecej płynu hamulcowego żeby się zamknąć myślałem że wtedy tyl bedzie za mocno hamował, a tu na odwrót, dlatego sie pytam czy to normalne.
Gość
Król Ronda
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 09:17
Lokalizacja: Chodzież Wlkp.

Re: BMW e36 hamulce z e46 330i problem z balansem.

Postprzez BleaR » 12 lis 2014, o 16:57

u Ciebie jest bardzo dobrze.
ja mając podobny set tylko na pompie z v8 i tył od M3 tył mi się szybciej blokuje. musiałem wstawić korektor.
BleaR
Amator
 
Posty: 10
Dołączył(a): 3 sie 2014, o 20:13
Lokalizacja: 3City

Re: BMW e36 hamulce z e46 330i problem z balansem.

Postprzez Misior » 20 lis 2014, o 10:23

Gość napisał(a):a przy zmiany zacisków na większe z przodu w teori potrzebują wiecej płynu hamulcowego żeby się zamknąć myślałem że wtedy tyl bedzie za mocno hamował

Kto taką teorię wymyśłił?
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: BMW e36 hamulce z e46 330i problem z balansem.

Postprzez ttomek » 20 lis 2014, o 11:20

powinno pomóc

OK...here's the brake torques with constant line pressure, stock MC and no proportioning valves anywhere on stock E34s: (front/rear)

E34 M5: 68.8% / 31.2%
E34 535i: 67.5% / 32.5%
These cars are near 50/50, in fact I believe the 535i is perfect 50/50 static weight distribution. The brakes are very well biased indeed.

Now, if you do the brake torques at the wheels for the E36, with constant input line pressure but with it's stock MC you'll get these:
-- E36 325i standard: 68.1% / 31.9%
-- E36 328i convertible: 66.3% / 33.7%

These are some of the aftermarket ones available:
E36 Brembo Upgrade 1 front and rear (320mm fronts): 66.6% / 33.4%
E36 Brembo Upgrade 2 front and rear (335mm fronts): 67.8% / 32.2%
E36 StopTech Upgrade 1 front and rear (332mm fronts): 64.8 % / 35.2%

Personally, I feel that the StopTech one may be a bit to rearward biased.

Now, here are the E46s (discounting proportioning that the DSC unit does):
E46 323i stock: 60.8% / 39.2%
E46 325/8i stock: 60.4% / 39.6%
E46 330i stock: 60.7 % / 39.3%
(So we know that the E46s use a proportioning valve somewhere down the line in the DSC/ASC units to get at the wheel brake torques correct)

And now, for some combinations that you can put on an E36 (keeping MC and ABS units constant) (here's the brake torque at the wheels distributions):

1. E36 with E46 323i brakes front and rear: 64% / 36%
-- Too much rear brakes.
E36 with E46 325i/8i front and E46 323i rear: 65%/35%
-- Slightly too much rear brakes

2. E36 with 325/8i E46 brakes front and rear: 64% / 36%
-- Again, way too much rear brakes for the E36. Too much rear bias (while maybe wanted on track) can cause you to lock up rear brakes quicker than fronts...and perhaps lose control under braking. Granted, we have ABS....but no driver aid is a match for pure physics.

2. E36 with E46 325/8i front, E36 328iC rear: 68% / 32%
-- I feel this is a good combo. 16's fit under it too.

3. E36 with E46 330i front and rear: 66 % / 34%
-- This isn't much different than the E36 328iC set-up, but I still feel it may be just a tad too much rear biased. In any case, it's very decent, potentially cheap, but only 17's (and some 16s) fit on it.

4. E36 with E46 330i front and E46 325i/328i rear: 68% / 32%
-- This is an ideal street set-up. But again, only 17s fit.

5. E36 with E36 M3 fronts and E46 330i rears: 67% / 33%
-- Again, only 17's and some 16s fit., also ideal set-up

Now, I like a lot of stuff Zionsville's done. But here's they're set-ups:

Stage 1: E46 325i/328i fronts / E46 323i rears
Stage 2: E46 330i fronts / E46 325i/328i rears
Stage 3: M3 fronts / E46 330i rears

I'd only really recommend stage 2 and 3. Not Stage 1, as it gives slightly too much rear brake bias.

If you've got 17s, and don't plan on keeping 16s, then most any brake upgrade is ok. But if you must run 16s...you're pretty much SOL. Only #2 really works well (E46 325i/328i fronts and E36 328iC rears).
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości