E36 - jak uzyskać trakcję

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez drift-rak » 16 gru 2014, o 18:06

Troche nie do konca. Chodzi wlasnie o to w drifcie zeby palac kapcia w ruchu jeszcze sie napedzac dodajac gazu. A wychodzi ze ttomek dodajac gazu wiecej smazy ale predkosc nie wzrasta. Uwazam ze nie do konca prawda ze moment z dolu jakby przeszkadza bo np brt ma przy 2000 wiecej momentu niz wiekszosc wogole a jednak sie napedza. Warto by bylo zwazyc auto na 4 wagach zeby zobaczyc rozlozenie masy, sprawdzic nastawy zawieszenia i wprowadzic ewentualne poprawki. Sprobuj tez upuscic cisnienie lekko do np 1b

Edit: Nie uwazam ze masz zla pozycje silnika itp bo sa dluzsze fury bez cofnietego motoru i sie napedzaja. Skoro to jakas bolaczka e36 to sugeruje sprawdzenie w jaki sposob pracuje tylny wahacz i czy kolo przy dobiciu nie wchodzi w jakis negatyw lub nie lapie zbierznosci. A propo zbierznosci jak masz ustawiony tyl? Zbierznie rozbierznie na zero?
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 16 gru 2014, o 20:26

No momentu mam przyzwoicie i nisko - poniżej wykres
Jak widać 1UZ siada góra ze względu na walki, ale to inny temat.

Jednak właśnie zastanawiam sie czy nie za dużo...
Do tego dyfer 3,9 co daje VMax jakieÅ› 227 km/h
Na przykładzie chyba najbardziej znanym- na Toruniu smaży 4 bieg
Może fakt za krótkie przełożenia...
Może na moście 3,15, 3 bieg by słabo ciągnął, co by dało mniej prędkości na kołach a napędzanie, a w razie co strzał ze sprzęgła

Nie wiem gdzie mogę sie ma taka poczwórna wagę wybrać
Teraz jak wstawie nowa dupÄ™ i jeszcze trochÄ™ odelze to poszukam.

Odczucia są takie ze auto wysuwa sie, przód trzyma ale tył ucieka, jak by właśnie nie miał trakcji, co za tym idzie nie mogę dodać gazu bo tył ucieka.
Na wolnych nawrotach wstaje na 3 biegu i pewnie przegrżewa opony
Jednak jadąc za kimś -nawet mocnym autem, słyszę ze on ma odcinek, smaży jak wściekły patrząc na ilośc dymu ale do tego ucieka.

Przód to zrobiony akerman itd - zestaw skrętu od Cybul.eu

Obrazek
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez muszyÅ„ski » 16 gru 2014, o 21:21

W mojej e36 v8 z kompresorem mam tak samo... przod trzy jak przyklejony a tyl niby trzyma a po chwili plywa i nie ma trakcji... z tego udalo nam sie ustalic powodem jest za miekki tyl znaczy malo stabilny. .. przechyla sie na zakrętach... jak zrobilismy usztywnjenie tylu poliuretany, kola na zero to bylo juz znacznie lepiej... teraz jeszcze obnizamy tyl na wzor Pawła treli i nissana s13a a do tego nowe amorki i sprężyny isc z regulacja czego sie da... wedle nas to pomoże. ..
Avatar użytkownika
muszyński
Touge Drifter
 
Posty: 629
Dołączył(a): 28 maja 2012, o 19:12
Lokalizacja: poznań

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 16 gru 2014, o 21:48

Poliurki mam
Posprawdzam jeszcze co sie wybiło
A stabilizator poprzeczny mam h&r z regulacja i jest zamontowany na sztywniej jak ori
Koła zrobię na plus 0,5 stopnia
Tył w dół, ale zakładam ze juz sie nie da niżej - wiec przód pójdzie do góry
Amorki i springi czylimzestaw który mam chce zostawić bo to sporo $$$
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez borimichal » 16 gru 2014, o 22:49

zaloz dobra opone i upusc cisnienia ,mozesz schodzic nawet ponizej bara ;)
Avatar użytkownika
borimichal
Touge Drifter
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 17:41
Lokalizacja: Skoczów

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez max325 » 16 gru 2014, o 23:25

Nie masz trakcji a jeszcze chcesz odchudzać tył? Spróbuj dać amory i sprężyny bardziej miękkie i grubszy stabilizator. Oczywiście szyby szkło, klapa stal i wzmocnienie tylnego zderzaka, a i jeszcze tył niżej jak przód ;). Pamiętać trzeba, że wszystko co za tylną osią daje dużo na + jeśli chodzi o trakcje ;) Zaraz pewnie posypią się sprzeczne twierdzenia, ale to co napisałem jest pokierowane DOŚWIADCZENIEM kilku naprawdę dobrych zawodników.
POZDRO
Avatar użytkownika
max325
Touge Drifter
 
Posty: 385
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 14:31
Lokalizacja: częstochowa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 17 gru 2014, o 00:10

Stabilizator mam grubszy
A wlasnie miałem wyrzucić szybę tylna żeby nie robić "martwej masy" która jest dokladnie na tylnej osi

Opona to oczywiście ale tu jest problem ze colwaya dźwigam finansowo i kombinuje na budżetowej oponie
Wiem wiem ze opona to totalna podstawa
Ale nawiązuje do początku tematu - porównuje swój pojazd do innych tez głownie jeżdżących na colwayu
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez e30 owner » 17 gru 2014, o 19:11

Tomek, zacznij od opony - powalcz ciśnieniem. Jeśli nic nie da wtedy sprężyny - wrzuć nawet serię na chwilę. Jeśli nic nie da, staba ustaw luźniej. Jeśli nadal nic nie da, dwa worki piachu w bagażnik. Jeśli nadal nic nie da, wtedy wypadałoby zobaczyć jak koło się układa. No i zbieżność na 0 ustaw. Ewentualnie sprawdź także na lekko zbieżnym jak się jedzie.

Jak nic nie pomoże to już winą będzie to że "ten typ tak ma" :D

No i faktycznie - nic z tyłu nie zdejmuj masy :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 17 gru 2014, o 20:32

Właśnie myśle o minimalnie zbieżnym tyle
Staną mogę podłużnic , ma oś dwa oczka, mam ustawione na sztywniej
Opony fakt to podstawa, wiem ze lepsze(czytaj nie nalewki) by pomogły, ale to spory wydatek.
Usune szybę poszybiemtylne bo to ciężar który jest wysoko, a najwyżej kupie talerze z siłowni po 10kg i umocujemnisko w bagażniku:):)
W,bagażniku leży chłodnica, duża, wentylatory i akumulator nisko.
No ale przód to lekkie v8 turbo ic i cała reszta, muszę gdzieś ta wagę namierzyć, chociaż taka z podziałem przód,tył.

Aktualnie opony myśle ze łapie około 85% powierzchni, co spowodował negatyw 0,5 stopnia
Poza tym zmniejszyłem dystans z tylu o 25 mm bo mi przestały sie miescic opony 245, ale w sumiemto tez może mieć negatywny wpływ.
Najgorsze jest to, ze co gdzie nie pytam , to każdy mówi, ze wlasniemtenmtyp-e36, tak ma.
Jednak jeden Włoch Francesco Conti lata e36 i ma mega trakcje i myśle,ze to może spowodowane tym ze ma,caly tyl z m5 e39.

Temat to rozważania i szukanie rozwiązań "na sucho przed sezonem" a potem bedą próby.
Szukam rozwiązań, podpowiedzi i rad.

Pozdro.
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez e30 owner » 17 gru 2014, o 21:56

Jeśli e36 "tak ma" to najgorsze co może być to zmiana kątów (pochylenia i zbieżności) pod ugięciem zawieszenia. Dlatego ten włoch wrzucił wózek z e39 - on widocznie pozbawiony jest jakiejś "wady".

Ale to "hardcorowe" wyjście. Najpierw pomyśl nad ciśnieniem (akurat czy nalewka czy nie, to raczej mało ma do tematu - liczy się liczba shorea mieszanki (zmienna pod wpływem temp), temperatura otoczenia i asfaltu oraz ciśnienie i twardość ścianki bocznej opony) Przy tej temperaturze zewnętrznej co teraz semislick ma takie "klejenie" jak zwykła opona praktycznie. Więc cokolwiek teraz zwojujesz może nie przynosić wymiernych - odczuwalnych efektów przez to.

Więc jak w kilka osób Tobie podpowiadamy - może za twardo z tyłu, może zbieżność coś podratuje ...
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 17 gru 2014, o 22:49

Coś,tak słyszałem ze w e36 jak sie obnizy sie zawias to rozjeżdżają sie katy zawiasu co powoduje gorsze prowadzenie.
Ale jak nie obniżać tylu żeby masa na tyle posadzić...
Pokminie ale teraz i tak nic niesprawdzeni bo koło zera na zewnątrz.
BiorÄ™ pod uwagÄ™
Twardość amorka
Sztywność stabilizatora
Wysokość tylu - czyli w dół lub przód trochę do góry
Delikatna zbieżność
Tył na pozytyw 0,5 stopnia
I oczywiście ciśnienie.
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez SuseÅ‚ » 18 gru 2014, o 06:07

Co do wagi z czterema płytkami to na 99% mają ją w Ołtarzewie (zakład GT4 Japan Service)
Avatar użytkownika
Suseł
Touge Drifter
 
Posty: 252
Dołączył(a): 26 maja 2010, o 21:00
Lokalizacja: Myszków

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez drift-rak » 18 gru 2014, o 10:44

e30 owner napisał(a):Jeśli e36 "tak ma" to najgorsze co może być to zmiana kątów (pochylenia i zbieżności) pod ugięciem zawieszenia. Dlatego ten włoch wrzucił wózek z e39 - on widocznie pozbawiony jest jakiejś "wady".


Wielowahacz z tylu powoduje ze przy kazdym ugieciu zwrotnica pracuje przy takiej samej niemal pozycji a przy pojedynczym dolnym z zera w negatyw przy ugieciu oczywiscie po obnizeniu
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez e30 owner » 18 gru 2014, o 18:18

Nie do końca Drift Rak, gdyby tak było to byłby to zawias idealny (kilka drążków obojętnie jak poprowadzonych). W pewnym zakresie ruchu jest jak piszesz, ale poza tym zakresem musi się zmieniać i pochylenie koła i zbieżność. Jeśli koło nie miałoby zmieniać kątów to każdy wahacz poprzeczny musiałby mieć tą samą długość, musiałyby być ułożone równolegle do siebie, a tutaj już mamy "niezgodność", a wahacz podłużny musiałby mieć regulowaną długość przy ugięciu. Tyle mogę napisać na szybko bo wracam ze szkolenia.

Stąd napisałem że e39 może być pozbawione jakieś "wady" - którą ma zawias e36.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez gimon-movies » 18 gru 2014, o 18:22

to jest poprostu doświadczenie :D czołowi drifterzy nie sprzedadzą Ci przepisu na trakcję albo i sprzedadzą robiąc Ci usługę ustawienia zawieszenia za kase :grin:
Avatar użytkownika
gimon-movies
Touge Drifter
 
Posty: 468
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 20:25
Lokalizacja: Wrzosowo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości