E30 - zawieszenie przód od E36 i przeróbka piast na 4x100

E30 - zawieszenie przód od E36 i przeróbka piast na 4x100

Postprzez emikyton » 19 sty 2015, o 21:18

j.w. wchodzi w ogóle to w grę? Ciężko znaleźć jakieś sensowne zawieszenie na przód do E30, a chce pozostać przy czterech szpilkach bo mam pełno kół do tego, a poza tym moje ukochane Brocki B1 mam 4x100.
Czy po prostu być cierpliwym i czekać aż coś normalnego się znajdzie
Avatar użytkownika
emikyton
Touge Drifter
 
Posty: 546
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:10
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: E30 - zawieszenie przód od E36 i przeróbka piast na 4x10

Postprzez Black Dog » 19 sty 2015, o 21:32

To nie lepiej zaadoptować do lagi e30 gwintowana tuleje z sprężyna i do tego jakiś dobry amor (wkład)?
Avatar użytkownika
Black Dog
Touge Drifter
 
Posty: 159
Dołączył(a): 3 gru 2010, o 21:43
Lokalizacja: Siemianowice Åšl.

Re: E30 - zawieszenie przód od E36 i przeróbka piast na 4x10

Postprzez BLACHA » 19 sty 2015, o 22:17

Średnica łożyska w pieście 4x100 jest mniejsza niż w w pieście 5x120. Trzeba by to pomierzyć czy jest możliwe stoczenie czopa ze zwrotnicy e36 na średnicę łożyska w pieście e30 czyli 4x100 no i popytać u tokarza czy da rade obrobić bo osobiście nie wiem jak to chwycić. Potem wiercenie rozstawu w tarczy i pierścień centrujący do tarczy mus dorobić. Sporo zachodu.
Jak powiedział przedmówca lepiej poszukać dobrego amora a gwint (tulejka z gwintwm, nakrętki i sprężany) zrobić lub kupić i naspawać na ori lage
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: E30 - zawieszenie przód od E36 i przeróbka piast na 4x10

Postprzez emikyton » 19 sty 2015, o 22:23

A jaki to dobry amortyzator? Bo tulejki z gwintem mam, nawet założone z jakąś tam sprężyną (JOM bodajże firma to była) tylko aktualnie jak jest na samym dole to dobija amortyzator, a na dodatek za miękką sprężynę mam do fałki.
Avatar użytkownika
emikyton
Touge Drifter
 
Posty: 546
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:10
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: E30 - zawieszenie przód od E36 i przeróbka piast na 4x10

Postprzez BLACHA » 19 sty 2015, o 22:30

Sprężyny w ISC można dokupić o odpowiedniej twardości a amor np Blistein B8 i wyżej, zaleta tego konkretnego amora jest że w Zerkopolu zrobią ci z nim prawie wszystko od regeneracji po skrócenie itp
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: E30 - zawieszenie przód od E36 i przeróbka piast na 4x10

Postprzez rom089 » 20 sty 2015, o 00:13

w e30 i dużej glebie właśnie jest ten problem ze sam amor jest za długi i dobija nie o dno a o obudowa o poduszkę niestety, zastosować trzeba inny krótszy amor podpasowac można jakiś koni sport z regulacja z astry F lub przerobić gwint przedni np z golfa 4 sam u siebie miałem wstawione spreżyny z golfa z gwintu do e30 r6 m50 i było twardo i amor mts ale przy dużym obniżeniu i tak czasem dobiło ;/ fakt nie miałem odboi.
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości