E21 Zmiana Zawieszenia na E30

E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez Piter_1992 » 9 lut 2015, o 13:04

Witam Wszystkich Użytkowników Forum.
Jestem nowym użytkownikiem i mam pytanie które już wcześniej padło lecz nie wyczytałem tam konkretnej odpowiedz.
Buduje E21 od podstaw na własny projekt we własnej wizji. Auto nie jest do driftu lecz do śmigania sobie w weekendy. Silnik z E39 2.8 ogólnie chciałem żeby było nisko i ładnie. Mam pytanie odnośnie zawieszenia.
Co konkretnie trzeba przerobić aby wsadzić tam zawieszenie od E30? Robię to ze względu na gwint , do E21 gwint zaczyna się od 4 koła a do E30 od 1500 zł.
Obecnie kupiłem kompletne zawieszenie z E30 na grubą lagę przód i tył na tarcze , i teraz zacząłem to oglądać i okazało się że belka jest inna itp. Mój mechanik powiedział że to wszystko pasuje p&p dlatego kupiłem. Ale widocznie chyba E21 pod spodem nigdy nie widział. I teraz mam pytanie czy to ma sens? Czy koszta przeróbki nie zrobią się na tyle duże że zrówna się to z kosztem gwintu za 4 koła? Proszę o pomoc bo sam nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Piter_1992
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 lut 2015, o 12:51
Lokalizacja: Pabianice

Re: E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez e30 owner » 9 lut 2015, o 16:35

Uderz do usera Perlik, on zrobił takiego szczepa właśnie w e21.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez BLACHA » 9 lut 2015, o 17:29

Nie jestem pewien ale Perlik to chyba przerabiał belkę z e34, wejdą sobie na stronę PPF tam jest kilka mocnych e21 gdzie robili takie cuda. Generalnie z e30 też by dopasował. Jak będziesz miał kompletne z e21 i e30 na podłodze obok siebie to zobaczysz co i jak. Mi się wydaje że sprowadza się to do przespawania w inne miejsce mocowań tuleji tek żeby na szerokość było to samo co w e21 oraz żeby koła wypadały w tym samym miejscu w nadkolu. Jak już rzeźbić to od razu pakuj zawias z e39 :yeah:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez crazy » 9 lut 2015, o 20:54

z e34 jesli chodzi o tyl to tylko przespawac mocowania w belce i pozponcic z mocowaniem amorow
z przodem jest gorzej, chociaz mozna podrzezbic i wlozyc cala belke z e30, chociaz jest troche za seroka dorobic pod to mocowania wahaczy z tylu i nawet na seryjnym wahaczu e30 juz mamy w miare skret i negatyw ze wzgledu na wezszy rozstaw kielichow w e21...
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez Piter_1992 » 9 lut 2015, o 21:25

Odnośnie przodu myślałem żeby przerobić seryjną belkę od E21 ale nie wiem czy mocowania wahaczy od E30 w jakiś sposób da się zrobić. Tył na pewno belka pasuje od E30 ale problem jest z uchwytami sprężyn w karoserii... Mam właśnie dwa zawieszenia obok siebie i miary są zupełnie różne. Belka jest szersza na mocowaniach o 8 cm. Znajomy powiedział żeby ją uciąć i skrócić ale wydaje mi się że to słaby pomysł.
Piter_1992
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 lut 2015, o 12:51
Lokalizacja: Pabianice

Re: E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez BLACHA » 9 lut 2015, o 22:12

Jeśli nie chcesz ciąć , spawać elementów zawieszenia to musisz przyjąć do wiadomości że jedyne od czego podpasujesz elementy zawieszenia to e21. Przód da się podpasować z e30 bo nawet w jednym białym e21 był taki zamontowany , chłopaki wcześniej podawali ci właściciela . Co do problemy z mocowaniem sprężyn do budy to możesz zastosować np sprężyny na amorach, jak przerabiać to po całości :)
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez Piter_1992 » 10 lut 2015, o 14:05

Generalnie nastawiam się na przeróbkę budy. Ale myślałem że ograniczy się to wyłącznie do przeróbki tyłu. Chodzi mi też o to że moje E21 jest seryjnie 315 i oryginalnie ma z przodu tarczo-bębny a z tyłu bębny = generalnie nie ma czym zahamować. A zawias od E30 mam przód tył tarcze bo jest od 2.5.
Piter_1992
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 lut 2015, o 12:51
Lokalizacja: Pabianice

Re: E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez perlik » 10 lut 2015, o 23:10

sporo roboty jest by wsadzić coś do e21, tu nie ma części z innych aut co pasuą P&P.

ja do siebie na tył dałem wahacze z e34 bo robiłem konwersję na 5x120 i dodatkowo e34 ma amor razem ze sprężyną co dla mnie było +.
Trzeba było przespawać uszy - mocowania wahacza, pociąć belkę, sporo roboty, ja u siebie kilka razy łapałem, mierzyłem zanim udało się to spasować dobrze.
Raczej nie polecam takiej zabawy, za dużo roboty.

tu masz jakieś foto, przejrzyj moją galerię może coś pomoże. (ps. myślałem że tych fotek już nie ma)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




jak coś to chętnie pomogę :D
perlik
Touge Drifter
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 lis 2009, o 19:51
Lokalizacja: BIA

Re: E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez Piter_1992 » 11 lut 2015, o 10:49

Na pierwszy rzut oka wydaje się że to nie jest aż tak dużo pracy choć w rzeczywistości jestem pewien że jest inaczej. Może z gratami od E30 będzie łatwiej. Z przodu skrócę belkę i przespawam uchwyty pod magiel. Mocowania wahacza chyba też nie będą problemem. Kupiłem karoserię od E30 i w razie czego mam dawcę na wszelkie uchwyty. Najbardziej martwi mnie mocowanie sprężyny w karoserii czy to uda się przerzucić do E21.
Piter_1992
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 lut 2015, o 12:51
Lokalizacja: Pabianice

Re: E21 Zmiana Zawieszenia na E30

Postprzez Misior » 19 lut 2015, o 10:59

Załóż gwint ze sprężyną na amorze.
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości