Negatyw w E36 którą opcję wybrać?

Negatyw w E36 którą opcję wybrać?

Postprzez Moloch » 25 paź 2015, o 09:06

Witam panowie, wiem że temat negatywu był nie raz wałkowany jednak nurtuje mnie jedno pytanie a nie chce czegoś zrobić źle, Czytałem o wkładaniu podkładek pod dolnią śróbkę zwrotnicy, co prawda wtedy zrobi się negatyw ale amortyzator zostanie w takiej pozycji jakiej był czy to nie wpłynie negatywnie na cel w jakim zostanie ten negatyw zrobiony? oczywiście do tego Acentryki. Drugą opcją jest włożenie wahaczy z 46 + acentryki to już powinno zrobić negatyw tak jak na drugim rysunku lecz z e46 podobno wahacze są ciut cofnięte do tyłu. jakie jest wasze zdanie na ten temat?


Rys. 1 amortyzator + zwrotnica na podkładkach Rys. 2 Amortyzator + wahacz e46


Obrazek
Moloch
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12 paź 2015, o 10:03
Lokalizacja: Godów

Re: Negatyw w E36 którą opcję wybrać?

Postprzez e30 owner » 25 paź 2015, o 14:14

1- opcja z podkładkami pod amor:
- zwiększa pochylenie koła nie zmieniając pochylenia sworznia zwrotnicy, wzrasta promień zataczania koła co ma wpływ na prowadzenie w tym na odbijanie kiery (poprawia).
2 - opcja z wahaczem z e46:
- zwiększa pochylenie koła i pochylenie sworznia zwrotnicy jednocześnie, nie zmienia odczuwalnie promienia zataczania koła. I z grubsza tylko tyle.

Według mnie, opcja 1 dobra do daily (lepsze wykorzystanie opony, lepsza trakcja w jeździe codziennej i przy gorszych warunkach pogodowych), opcja 2 dobra na coś ambitniejszego (amatorskie zawody) w cenie jak za darmo, jakby dorzucił kilka diwajsów to coś można by z tych wahaczy jeszcze wycisnąć ciekawego.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Negatyw w E36 którą opcję wybrać?

Postprzez Moloch » 25 paź 2015, o 15:03

Dziękuję bardzo za odpowiedź, Więc zakupi sie Wahacze z E46 do tego acentryki i będzie ok :)
Moloch
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12 paź 2015, o 10:03
Lokalizacja: Godów

Re: Negatyw w E36 którą opcję wybrać?

Postprzez e30 owner » 25 paź 2015, o 21:16

To jest mod stary jak świat :) I daje radę dobrze.

Choć przykład z tyłka i deczko hardcoreowy, ale na takich wahaczach kolega Maverick postawił e34, plus lagi z e36 i mega to poprawiło jazdę i właściwości driftowe jego e34. To samo tyczy się e30 i e36.

Choć są lepsze mody, ale już nie tak "darmowe" :) Na początek nie ma nic lepszego od wahaczy od e46 :) Chyba żeby je inaczej ustawić (modyfikacja belki, będzie trochę wężej ale sworzeń wypchnięty do przodu) do tego jakaś relokacja amora w kielichu (da lepsze kąty - koło w mniejszym negatywie na wprost i mniejsza zmiana pochylenia koła w funkcji skrętu, a co za tym idzie lepiej wykorzysta oponę i da trochę więcej przyczepności w określonych warunkach). Ale to już trzeba bardziej przysiąść i pogłówkować, a nie każdemu się chce :D No i zależy wszystko od parametrów koła przede wszystkim.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Negatyw w E36 którą opcję wybrać?

Postprzez Moloch » 25 paź 2015, o 23:29

Myślę że na razie powinno to wystarczyć, z czasem zobaczymy jakie będą potrzeby, na pewno będę starał się zwiększyć kąt skrętu adapterami. Pochwalę się w galerii kiedy mój projekt będzie już do pokazania bo jak na razie jest w trakcie prac ;)
Moloch
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12 paź 2015, o 10:03
Lokalizacja: Godów


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości