przez e30 owner » 22 mar 2015, o 12:16
Właśnie ja miałem doświadczenie z ocynkiem ogniowym jak piszesz. Stąd przekonanie u mnie że galwaniczna powłoka zachowa się podobnie.
Spawaczem nie jestem więc technologii nie znam, widzę po prostu jak blacharze podchodzą do tematu. I wątpię żeby warsztat kupił rolkę odpowiedniego materiału, gdy 99,9% napraw wykonuje ze zwykłej blachy. I sami blacharze przyznają, że cały szkopuł żeby naprawa była trwała, leży w nie żałowaniu zabezpieczenia antykorozyjnego. Według nich lepiej zaoszczędzić na blasze, a więcej wydać na chemię, niż kupić najlepsze blachy a resztę zrobić po łebkach.
Jeśli autor tematu chce robić elementy w ocynku, proszę bardzo, tylko sam nie widzę w tym sensu. Tak samo jak widzę gdy ktoś wstawia progi z nierdzewki (zdarzają się tacy ludzie). I element z lepszego materiału owszem nie rdzewieje, ale i tak leci wszystko dookoła.
Dużo siedzę przy starych samochodach (20letnich) różnych marek, blacharstwem się nie zajmuję, z ciekawości jedynie obserwuję, i blacha na płaskich powierzchniach rdzewieje tylko wtedy gdy zostanie mechanicznie uszkodzona. Reszta leci w miejscach gdzie zbiera się wilgoć - na łączeniach blach, i gdzie zbiera się błoto, czyli za plastikowymi nadkolami na przykład. Ranty nadkoli rdzewieją od wewnątrz nadkola najczęściej. I najczęściej od miejsc montażowych gdzie są do nich mocowane plastiki (nadkola zderzaki) czy elementy zawieszenia. No i samochody które były więcej razy rozkręcane i skręcane, rdzewieją chętniej, niż samochody które były naprawiane rzadko.
Przykład najlepiej mi znany to E30stki. Przy wymianie gum belki, jeśli nie zwróci się uwagi na zabezpieczenie progu, w miejscu talerzyka który do tego progu jest przykręcany na dwa ampule, po niedługim czasie wyjdą purchle, od wewnętrznej strony progu - pod samochodem. Wszystkie miejsca słabo przewiewne - jak za skrzynką bezpieczników lecą, tak samo rogi podłogi z przodu, jeśli nie udrażnia się kanalików odpływowych z miejsca na lewarek. W e36 progi zaczynają rdzewieć także w miejscu tulei na lewar. Oraz z tyłu przy mocowaniu wahacza, oraz z przodu ze względu na konstrukcję błotnika, który ładnie pozwala błotu sobie leżakować i zbierać wilgoć - ten sam problem ma e34 i e30 zresztą.