Może nie DIY ale blisko...

Relacje z samodzielnie przeprowadzonych modyfikacji.

Może nie DIY ale blisko...

Postprzez Przemek328 » 4 lip 2014, o 08:11

Niedawno sam zamontowałem ECU Mastera i potrzebowałbym jakiejś działającej mapy wtrysku i zapłonu pod m50b25 bez vanosa.
Silnik niema znaczących przeróbek, tylko zimny dolot, barany i krótki wydech z przelotowym tłumikiem.
Wszystko oczywiście w celach naukowych :D
Przemek328
Clutch Burner
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo

Re: Może nie DIY ale blisko...

Postprzez justin19 » 4 lip 2014, o 09:20

Jeśli dobrze podłączyłeś Ecu Mastera to standardowo wszystko powinno działać. Ecu Master modyfikuje sygnały w oparciu o mapę a nie tworzy je na nowo. Jeśli mapa jest pusta to sygnał "wylatuje" taki sam jak "wlatuje".
justin19
Touge Drifter
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 cze 2014, o 21:15
Lokalizacja: Rychwał

Re: Może nie DIY ale blisko...

Postprzez Przemek328 » 4 lip 2014, o 09:48

Tak, wszystko działa jak powinno, wykresy się ładnie pojawią i mapa jest wyzerowana. Chodzi mi o to czy ktoś mógłby udostępnić mapę dającą miarodajne efekty, abym mógł zobaczyć jak to wygląda i nauczyć się doostarajać samodzielnie.
Przemek328
Clutch Burner
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo

Re: Może nie DIY ale blisko...

Postprzez justin19 » 4 lip 2014, o 10:17

Zacznijmy od podstaw.

Kliknij F1 - mapa paliwa.

W poziomie masz obciążenie (load) silnika. W pionie obroty. Przeważnie każdy seryjny silnik ma za mało paliwa poniżej 3500 obrotów więc możesz spokojnie podciągnąć o 10 jednostek.

Teraz kliknij F3 - mapa zapłonu.

Możesz dodać lub odjąć (+ i -) jakieś jednostki w zakresie tak jak zaznaczone na fotce, to na pewno trochę pobudzi silnik:

Obrazek

Jeśli zaczniesz lać do silnika TYLKO paliwo 98 lub VPOWER to możesz w całym zakresie spróbować dodać MAXYMALNIE 1-2 jednostki. Jak dodasz więcej to już na własną odpowiedzialność.

A poza tym to nic spektakularnego nie zrobisz w silniku NA, ale plus jest taki, że cokolwiek tam nie zrobisz to nie popsujesz silnika w 5 minut.
justin19
Touge Drifter
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 cze 2014, o 21:15
Lokalizacja: Rychwał

Re: Może nie DIY ale blisko...

Postprzez Przemek328 » 4 lip 2014, o 10:39

Dzięki :)
Wiem że wiele nie wycisnę, ale w garażu leży drugie m50 i cześci do zrobienia z niego 3l, więc zbieram tyle doświadczenia ile mogę :)
Przemek328
Clutch Burner
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo

Re: Może nie DIY ale blisko...

Postprzez justin19 » 4 lip 2014, o 10:54

Po zatankowaniu dobrego paliwa przesunięcie zapłonu odczujesz na pewno, ale nie przesadzaj bo popsujesz silnik spalaniem stukowym. Na pewno będą to najtańsze konie bo paliwo aż takie drogie nie jest.
justin19
Touge Drifter
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 cze 2014, o 21:15
Lokalizacja: Rychwał

Re: Może nie DIY ale blisko...

Postprzez Przemek328 » 4 lip 2014, o 11:09

Jeszcze jest jakieś 15l w zbiorniku i może ok 3l w swil potcie więc może niedługo dodam jakiś wykres :)
Przemek328
Clutch Burner
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo

Re: Może nie DIY ale blisko...

Postprzez Przemek328 » 6 lip 2014, o 16:16

Natrafiłem na problem... nie mam load silnika tylko ciśnienie w kolektorze. Muszę pojeździć z podłączonym laptopem żeby mieć wykresy do czytania...

Update- Już ogarnięte :)
Przemek328
Clutch Burner
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo


Powrót do Sam przerabiam (DIY)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość