Strona 1 z 1

Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 18 sty 2015, o 19:44
przez Pietrek.L
Jak w temacie. Norbe :uklon:


Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 18 sty 2015, o 21:32
przez BLACHA
Bardzo fajny filmik, co prawda wartości jaki podaje osoba wykonujaca przeróbkę są raczej pod seryjny wahacz no i do spawania mógł użyć mocniejszego prądu żeby lepiej przetopić ale ogólnie bardzo spoko. Ja jedynie co robię inaczej to cięcie wąsa nie w pionowej osi zwrotnicy a w poziomej, uzyskuje się wtedy większą powierzchnię do spawania.

Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 18 sty 2015, o 22:25
przez justin19
Lepiej mi powiedzcie jak taki skręt zrobić bo to co na filmie to chyba każdy już wie

Obrazek

Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 18 sty 2015, o 22:34
przez mat1120
Modyfikacji znacznie poprawia skręt, ale co jak spaw puści? Ja wole nie ryzykować. :cray:

Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 19 sty 2015, o 09:14
przez BLACHA
justin19 napisał(a):Lepiej mi powiedzcie jak taki skręt zrobić bo to co na filmie to chyba każdy już wie

Obrazek



Coel sprzedaje teraz takie zestawy więc wystarczy zapłacić ;)

Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 19 sty 2015, o 09:17
przez BLACHA
mat1120 napisał(a):Modyfikacji znacznie poprawia skręt, ale co jak spaw puści? Ja wole nie ryzykować. :cray:

Spawam od kilku lat i jeszcze nigdy spraw nie puścił , ważny jest dobry przetop spawanego materiału

Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 19 sty 2015, o 19:02
przez e30 owner
BLACHA napisał(a):
justin19 napisał(a):Lepiej mi powiedzcie jak taki skręt zrobić bo to co na filmie to chyba każdy już wie

Obrazek



Coel sprzedaje teraz takie zestawy więc wystarczy zapłacić ;)


To było pytanie retoryczne, wierz mi :D

Ja używam trochę innego "statywu". Ale sposób identyczny.

Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 20 sty 2015, o 23:07
przez Blacky
mat1120 napisał(a):Modyfikacji znacznie poprawia skręt, ale co jak spaw puści? Ja wole nie ryzykować. :cray:

to wywierć sobie nową dziurę na końcówkę i oszlifuj :yeah:

Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 21 sty 2015, o 17:46
przez Black Dog
Tylko musisz pamiętać ze ten otwór na końcówkę jest po stożku ;)

Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 21 kwi 2015, o 22:21
przez stacekeg
BLACHA napisał(a):
mat1120 napisał(a):Modyfikacji znacznie poprawia skręt, ale co jak spaw puści? Ja wole nie ryzykować. :cray:

Spawam od kilku lat i jeszcze nigdy spraw nie puścił , ważny jest dobry przetop spawanego materiału


Co nie zmienia faktu że fizyka pozostaje wśród nas , nie uważasz ze fabryka nie spawa wahaczy robionych z grubej blachy w newralgicznych miejscach , tylko u dołu albo po środku zależy jak są złączone ? Robią to z tego powodu ze wektory działających sił w większym stopniu omijają spawy które są słabszym punktem. Nie mogłem obejrzeć filmiku więc nie wiem czy spowrotem wkładałeś taki wahacz do pieca itd aby naprężenia materiału znikły ? Jak byś dobrze nie przetopił jako spawacz powinieneś wiedzieć że wysoka temperatura osłabia materiał . Pisze to dlatego ze widziałem tutaj cuda nie widy a nawet ludzi którzy potem szlifowali te spawy zeby na równo wyglądało ... jako diagnosta w życiu bym tego nie puscił , na tor smiało , ale na ulice nigdy.

Re: Spawanie zwrotnic

PostNapisane: 11 maja 2015, o 17:56
przez Blacky
tak, na torze zdecydowanie zachodzą mniejsze obciążenia i tego typu podobne sprawy
jeśli ktoś wyjeżdża na ulicę z wahaczami pospawanymi byle jak, to:
a) jest tego świadom
b) jest debilem
w przypadku opcji b) działa selekcja naturalna
słyszał ktoś o jakimś wypadku z udziałem driftowozu, w którym pękł wahacz i przez to zrobił komuś krzywdę?