Główny wyłącznik prądu / hebel

Elektryka, opony, dobór felg itd.

Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez Choina » 1 wrz 2008, o 15:22

Aby wziac udzial w zawodach bede zmuszony zainstalowac Główny Wyłącznik Prądu...

W zwiazku z tym, ze moje auto nie jest profesjonalnie przygotowane i wydawanie 1000zl na profesjonalna instalacje mija sie z celem, prosilbym o rade - jak zainstalowac hebel, zeby zaspokoil oczekiwania skladu sedziowskiego?

Auto i tak przeznaczone do nauki, na przyszly sezon prawdopodobnoe zbuduje cos innego, dlatego staram sie jak najmniejszym kosztem ;)

W sumie zastanawia mnie fakt, iz kumplowi sprawdzali w lublinie wylacznik jeszcze przed zawodami - przed podejsciem do uzyskania licencji (ktorej niestety nie udalo mu sie uzyskac) ale to przeciez nie zawody??
Nie bede ukrywal, ze zalezy mi glownie na uzyskaniu licencji, dlatego zastanawiam sie, czy w ogole musze wylacznik instalowac?

a jesli tak, to....

Czy takie rozwiazanie bedzie ok?? :

CYTAT ZE STREETRACING.PL

Trzeba było kupić dwa typowe wyłączniki (takie jak w starym żuku lub nysie) po 25,00 zł. Jeden z nich wykorzystać do wyłączenia masy akumulatora, a drugi włączyć w obwód włącznika zapłonu (stacyjki). Następnie zamontować je obok siebie i tak poprowadzić cięgna, że pociągnięcie linki powoduje jednoczesne wyłączenie obu wyłączników. Mam takie rozwiązanie i przechodzi każde badanie na zawodach różnej rangi: pociągnięcie linki powoduje wyłączenie zapłonu (silnik gaśnie) i jednoczesne wyłączenie masy akumulatora (zasilanie wyłączone). Skutek: wydane ok. 50,00 zł na wyłączniki, grosze na dwie linki. Najdroższy okazał się uchwyt, który chciałem mieć elegancki i kupiłem od linki rozruchu kosiarki - 30,00 zł - ale to trzeba potraktować jako luksus. Niektóre firmy żadają za montaż głównego wyłącznika 900,00 zł!!! Rachunek chyba jest prosty.

Używam tego systemu od 1994 roku, tak samo jak innych patentów, które odbierają chleb "fachowcom". Oczywiście są elementy, które zakupuję np. u P. Kałuży, bo nie będę wyważał otwartych drzwi. Ale wyłącznik zdał egzamin zarówno w RSMP, WSMP oraz ostatnio w GSMP. Nie wiem o co chodzi z tą homologacją wyłącznika. Regulaminy mówią tylko, że pociągnięcie linki powinno unieruchomić silnik i odciąć prąd w całej instalacji. A te rzeczy mój wyłącznik potrafi i na BT Sędziowie po prostu ciągną za linkę i patrzą co się dzieje. Jeżeli znasz jakieś zapisy regulaminowe mówiące dotyczące homologacji wyłączników, to podziel się informacją. Może ja też czegoś nie wiem. Jako anegdotę mogę podać, że pierwszy mój wyłącznik zbudowany był z wyłącznika od Żuka (1 szt.) oraz zmostkowanej kostki (nie pamiętam od czego) elektrycznej. Linka wyłączała hebel i zasilanie całej instalacji a druga część linki wyciągała przewód (zapłon - pociągnięty ze stacyjki) tak jak wtyczkę z kontaktu. Efekt był jak w regulaminie: silnik stoi, prądu nie ma. Cały sezon ówczesnego Pucharu CC (1994 r.) samochód jeździł, żadnych problemów na BT.]


Czy taki sie nada:

http://moto.allegro.pl/item427313422_gl ... uning.html


Z gory dzieki...
Avatar użytkownika
Choina
DRIFTER
 
Posty: 145
Dołączył(a): 11 lut 2008, o 21:23
Lokalizacja: Swarzędz (Poznań)

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez Javie » 1 wrz 2008, o 17:10

Ale potrzebujesz 2 takie wyłączniki ;) Skoro (jak twierdzi gość) przechodzi na RSMP, WSMP i GSMP to chyba sie nada ;)
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez mate96 » 2 wrz 2008, o 08:06

Przy zamontowaniu tego wylacznikza mozesz co najwyzej odlaczyc akumulator ale w znakomitej wiekszosci samochodow silnik nie zgasnie. Przydalby ci sie albo taki wylacznik troche drozszy, ktory przy okazji odcinal by zasilanie cewki zaplonowej, dawal gdzies mase itp (6 biegunowy). Albo zamontowanie 2 takich wylaczikow co wg mnie jest bez sensu.
mate96
Clutch Burner
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 07:54

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez pankracy » 2 wrz 2008, o 08:13

Rozwiązanie jakie pokazałeś zda egzamin - jeden wyłacznik zapłonu, drugi odcięcie akumulatora, tylko, że masz 2 właczniki, linki i troszke rzeźby w sumie wyjdzie ok. 60pln pozatym jacky jakoś do mnie nie przemawia..
ja chyba dałbym http://moto.allegro.pl/item429649544_hebel_wylacznik_pradu_6pkt_fia_sparco_rajdowy.html taki włacznik, masz 6ptk. podpinasz aku, zapłon, pompe paliwa i masz na gotowo i fajnie.

Chociaż z drugiej strony fajnie mieć kilka hebelków odrazu respect rośnie jak przed odpaleniam auta właczasz 5 przekaźników/włączników 2 heble :P
pankracy
Touge Drifter
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 23:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez Enzo » 2 wrz 2008, o 08:34

Mi kumpel zalozyl na 2pkt tak ze silnik gasnie.
Ale co i jak to nie wiem bo ja na elektryce sie nie znam :grin:
Avatar użytkownika
Enzo
DRIFTER
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 08:07
Lokalizacja: Nysa

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez pankracy » 2 wrz 2008, o 08:40

można można, tylko trza jakiś przekaźnik dać czy coś z te mańke :P
pankracy
Touge Drifter
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 23:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez Makinen » 3 wrz 2008, o 08:36

kup 6-ścio biegunowy, on zda na 100% egzamin. Bez tego nie dopuszczą Cie do zawodów - zdobywania licencji. Przed jakimkolwiek startem będziesz zmuszony uruchomić silnik a nastepnie zgasik go za pomocą hebla i to nie tylko za pierwszym startem lecz za każdym razem kiedy będzie odbywać sie nowa runda zawodów. Sporo osób źle montuje hebel nie podpinająć go pod alternator...
Narazie to sie wstrzymaj dopóki nie zapadnie oficjalna decyzja PFD w sprawie zdobywania licencji w Poznaniu, na chwile obecną ma jej nie być wieć wówczas miałbyś możliwość dopiero w ~maju 2009
Avatar użytkownika
Makinen
DRIFTER
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 00:30
Lokalizacja: Wawa-WPR

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez Javie » 3 wrz 2008, o 14:41

Makinen napisał(a):kup 6-ścio biegunowy, on zda na 100% egzamin. Bez tego nie dopuszczą Cie do zawodów - zdobywania licencji. Przed jakimkolwiek startem będziesz zmuszony uruchomić silnik a nastepnie zgasik go za pomocą hebla i to nie tylko za pierwszym startem lecz za każdym razem kiedy będzie odbywać sie nowa runda zawodów. Sporo osób źle montuje hebel nie podpinająć go pod alternator...
Narazie to sie wstrzymaj dopóki nie zapadnie oficjalna decyzja PFD w sprawie zdobywania licencji w Poznaniu, na chwile obecną ma jej nie być wieć wówczas miałbyś możliwość dopiero w ~maju 2009

Ale ten opis ze sr.pl opisuje jak zrobić to tak, żeby silnik zgasł i już nie odpalił... Więc nie rozumiem w czym problem. Przekręcasz - silnik gaśnie.
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez szefer » 3 wrz 2008, o 17:30

jak chesz to zrobic na szybko podepnij sie pod kabel od stacyjki :)
Avatar użytkownika
szefer
IDS PRO
 
Posty: 547
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 14:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez robacek » 3 wrz 2008, o 19:12

szefer moglbys rozwinac ta jakze obiecujÄ…cÄ…(szybkÄ…:D) metode? ze mnie elektryk taki ze hey.. wiec tlumaczcie jak dla konia;]
Avatar użytkownika
robacek
Team Prodrift
 
Posty: 1877
Dołączył(a): 27 kwi 2008, o 18:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez woytek13 » 3 wrz 2008, o 19:21

JA się również elektryki nie bardzo tykam ale jeżeli pod stacyjkę to łapiemy odpowiedni kabel, tniemy go i puszczamy przez hebel. Mamy teraz możliwość przecinania układu właśnie poprzez ww hebel. Który kabel to ja już nie wiem.

A jak się nie znasz to daj to komuś innemu. :beg: Szkoda przy pierwszym starci używać od razu gaśnicy i testować wyłącznik prądu w ekstremalnej sytuacji jaką może być pożar instalacji.
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez sputnik » 3 wrz 2008, o 22:12

woytek13 napisał(a):JA się również elektryki nie bardzo tykam ale jeżeli pod stacyjkę to łapiemy odpowiedni kabel, tniemy go i puszczamy przez hebel. Mamy teraz możliwość przecinania układu właśnie poprzez ww hebel. Który kabel to ja już nie wiem.


Jak masz tak robić to w ogóle nie rób. Nie ma sensu.
Avatar użytkownika
sputnik
Touge Drifter
 
Posty: 438
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 15:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez szefer » 3 wrz 2008, o 22:19

a czemu niby nie ma sensu spelnia swoja funkcje w pelni, owszem mozna robic tak jak jest w FIA tylko pytanie po co ??
Jedyny wymog jest taki zeby silnik gasl i nie potrzeba robic to w inny sposob niz przez stacyjke.
Przecinasz nagrubszy kabel idacy do stacyjki i potem podlaczasz go pod hebel a z hebla ciagniesz dalej z powrotem pod kabel idacy do stacyjki 5min roboty.
Avatar użytkownika
szefer
IDS PRO
 
Posty: 547
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 14:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez sputnik » 3 wrz 2008, o 22:21

Bo Szefer to samo możesz ,żrobić stacyjka ( kluczyk pomaluj sobie na czerwono :grin: ), a jak kable zaczna robić zwarcie i sie jarać pod maska to Ci nic ten hebel nie da.
Avatar użytkownika
sputnik
Touge Drifter
 
Posty: 438
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 15:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Główny wyłącznik prądu / hebel

Postprzez szefer » 3 wrz 2008, o 22:25

a jak sie zrobi zwarcie to co Tobie hebel da ??
Avatar użytkownika
szefer
IDS PRO
 
Posty: 547
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 14:58
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

Powrót do Inne

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości