PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez witbike » 2 sty 2014, o 10:17

Witam wszystkich,
powiedzcie mi, jakie macie sposoby na podbicie przeglądu swoich maszyn? Wiadomo, że ze zblokowanym dyfrem nie przejdzie, do tego mam poliwęglan zamiast tylnych szyb...
Pozostaje tylko podbicie po znajomości?
Avatar użytkownika
witbike
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 lip 2011, o 08:46
Lokalizacja: Wyszków

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez drift-rak » 2 sty 2014, o 10:31

Panie kierowco a dowodzik gdzie?
-a na przeglad pojechal panie wladzo;)

Normalnie driftowoz nie przejdzie przegladu a zaspawany dyfer to najmniejszy problem bo na rolkach sie nie kapnie nikt i jadac w miare na wprost;)
Ingerencja w uklad hamulcowy (hydrolapa), braki w wyposazeniu, zapinki maski, pasy bez homo drogowej, fotele kubelkowe bez homo drogowej (fia nie ma znaczenia w ruchu drogowym)
Zmiany w zawieszeniu, brak katow.glosne wydechy, zmiany konstrukcyjne itd itp rzeczy zeby przegladu nie przejsc jest wiele mimo ze z reguly poprawiaja te przerobki bezpieczenstwo i osiagi.
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez sajrus » 2 sty 2014, o 16:08

drift-rak napisał(a):Panie kierowco a dowodzik gdzie?
-a na przeglad pojechal panie wladzo;)

Normalnie driftowoz nie przejdzie przegladu a zaspawany dyfer to najmniejszy problem bo na rolkach sie nie kapnie nikt i jadac w miare na wprost;)
Ingerencja w uklad hamulcowy (hydrolapa), braki w wyposazeniu, zapinki maski, pasy bez homo drogowej, fotele kubelkowe bez homo drogowej (fia nie ma znaczenia w ruchu drogowym)
Zmiany w zawieszeniu, brak katow.glosne wydechy, zmiany konstrukcyjne itd itp rzeczy zeby przegladu nie przejsc jest wiele mimo ze z reguly poprawiaja te przerobki bezpieczenstwo i osiagi.


tak, poprawiają bezpieczeństwo kierowcy ale nie uczestników drogi więc nic to nie zmienia, czołg też jest bezpieczny dla załogi w środku dla otoczenia niezbyt. Chcecie jeździć na drogach to dostosujcie się do przepisów są jakie są .....
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez drift-rak » 2 sty 2014, o 20:03

Sajrus ale ja nie mam zadnych pretensji ani zali do nikogo o to jakie sa przepisy. Tlumacze tylko koledze jak to w praktyce wyglada z tym przegladem.
Btw zgadzam sie ze auto przygotowane bezkompromisowo do sportu nie koniecznie jest bezpieczne dla otoczenia w zatloczonym miescie
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez Karol_e28 » 3 sty 2014, o 13:28

Fia nie ma znaczenia w ruchu drogowym? rajdówki mają takie same homologacje i poruszają sie po drogach między odcinkami specjalnymi.. Mają przeglądy itd
Avatar użytkownika
Karol_e28
Touge Drifter
 
Posty: 722
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 14:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez sajrus » 3 sty 2014, o 14:08

Karol_e28 napisał(a):Fia nie ma znaczenia w ruchu drogowym? rajdówki mają takie same homologacje i poruszają sie po drogach między odcinkami specjalnymi.. Mają przeglądy itd


Sam napisałeś że poruszają się w czasie rajdów a policja raczej jako że to też są ludzie to zwrócą na to uwage, o przecież z miejsca zabrali by mu dowód za złe ogumienie.
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez borimichal » 3 sty 2014, o 17:09

hehe i to jest najwiekszy paradkos że rajdówki musza byc zarejstrowane i jezdzic po drogach publicznych miedzy odcinkami, a prawnie nie ma szans zeby taka rajdowka przeszla przegląd .
poprostu w rajdowkach podbija sie dokladnie tak samo jak u nas,tylko na rajdowki diagnosci czasem przychylniej patrzÄ….
Avatar użytkownika
borimichal
Touge Drifter
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 17:41
Lokalizacja: Skoczów

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez drift-rak » 4 sty 2014, o 21:02

Karolu mylisz sie prostym przykladem sa szelki z klamra ktora nalezy okrecic zeby odpiac pasy. Tego typy maja fia i nawet lezac na dachu zawsze je odepniesz. A przegladu na nie nie dostaniesz bo przejda jedynie z homologacja e2 a takowa maja pasy z zapieciem jak zwykle pasy-uklad H. Za to w tych predzej sie spalisz tfu tfu niz odepniesz w razie co. Kubelki tak samo. Mozesz miec karbonowe najdrozsze sparco z fia ale nie przejda przegladu. Przejda za to chinczyki z allegro z regulowanym oparciem z ktorego wypadniesz na kazdym zakrecie a po jakims czasie wogole sie rozpadna ale maja e2 czyli homo drogowa. a tak po za tym to kto ma tu czy w innym sporcie katalizator i spelnia normy? I juz teoretycznie nie przejdzie przegladu.

Ps ja tez w zecie mam przeglad mimo ze kazdy widzi jak wrzeszczy na wklepanym i jak wyglada w srodku i na zewnatrz. Ze technicznie co najmniej 80 proc auta to modyfikacje ale skoro jest taka mozliwosc miec przeglad za stowke na rok to mam. Nie latam po miescie czy innych miejscowkach publicznych bo chce profesjonalnie podchodzic do tego sportu mimo ze nie jestem puki co zawodnikiem ale spokojnie przejechac na lotnisko kilka km czy po prostu z punktu a do b nie pakujac na lawete moge nie zwracajac az tak bardzo uwagi.
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez lojej » 4 sty 2014, o 21:09

drift-rak niestety ma rację pierwsza wspomniane pasy . Najtańsze pasy "pseudo sportowe" 3 pkt mają homologację drogową a 90% ludzi nie jest w stanie się w nie zapiąć :/

A przeglÄ…d wyglÄ…da tak :
Auto na podnośnik sprawdzamy wszystkie łączenia elastyczne tuleje itp, kontrola stanu hamulców i newralgicznych miejsc na instalacji hamulcowej , paliwowej i innych :). Jadę do diagnosty i jestem pewny ,że nawet jak mnie na rolki weźmie to nic nie wyjdzie ! A na treningu i tak coś się wysra :/
Avatar użytkownika
lojej
Touge Drifter
 
Posty: 687
Dołączył(a): 14 sty 2011, o 19:44
Lokalizacja: Katowice/Siemianowice Åšl.

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez e30 owner » 6 sty 2014, o 14:32

Z tego co mi się wydaje, ale nie wiem czy to do końca prawda, każda zmiana w pojeździe, powinna być wbita w książkę pojazdu. Każda część wymieniona/ przerobiona, powinna mieć homologację drogową - i to jest pewne, homologację nadaje pi-mot zdaje się i nie ma problemu żeby ktoś wysłał do pi-mot-u części na testy i homologację sobie wyrobił. Tylko że to kosztuje od groma hajsu i pi-mot potrzebuje kilka egzemplarzy części i dokumentacje techniczną jeśli dobrze pamiętam. Homologacje uzyskuje się w sposób badania na zasadzie "zobaczmy ile ta część zniesie zanim się zepsuje".
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez konradtl » 6 sty 2014, o 18:50

Pewnie najlepszą opcją dla Ciebie będzie pojechanie na stacje "na przypał" jeśli podbije to masz szczęście, jeśli nie, to spytaj co masz wymienić, żeby podbił. O dyfrze nie wspominaj to się nie skapną. Jeśli nie zechce podbić Ci przeglądu to nic nie tracisz i jedziesz na kolejną stację. Dobrze też jest wymienić na czas przeglądu kilka fruitow, żeby auto wyglądało drogowo na pierwszy rzut oka. Grunt to dobrze podejść do diagnosty - oni też są ludźmi. Mów mu, że tylko na tor dojeżdżasz albo co. Trzeba trochę kombinować mam nadzieje, że Ci się uda. Powodzenia ;)
Avatar użytkownika
konradtl
Touge Drifter
 
Posty: 104
Dołączył(a): 20 paź 2012, o 15:59
Lokalizacja: Tomaszow Lubelski

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez Pietrek.L » 25 sty 2014, o 08:59

Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez drift-rak » 25 sty 2014, o 11:48

Pietrek.L napisał(a):http://www.autokult.pl/2012/03/29/rajdowki-niezgodne-z-przepisami-czesc-1?preview=true

http://www.autokult.pl/2012/03/31/rajdo ... mi-czesc-2

warto poczytać


to i tak poruszone tylko kilka problemow bo takze istnieje przepis mowiacy ze to co jest na fabrycznym wyposazeniu auta ma byc i musi dzialac (ujalem wlasnymi slowami) brak halogenow, abs, poduszek powietrznych tez wyklucza z przejscia przegladu. zapinki maski takze sa elementem ostrym na karoserii. rurowe wzmocnienia czolowe sa ingerencja w konstrukcje a takze strefe zgniotu (uderznie w pieszego itd) zawieszen z homolagacja drogowa tez raczej nie ma w tym sporcie bo w drifcie napewno nawet wisefab nie ma takiej homologacji.
moim zdaniem trzeba rozgraniczyc sport od ruchu drogowego i miec swiadomosc ze jesli poruszasz sie autem ze zmianami konstrukcyjnymi jest to nie legalne. podczas rajdu na poruszanie sie w formie dojazdu jest przymykane oko wladz bo przeciez nie wyobrazam sobie policji zatrzymujacego kubice loeba itd zabierajacej dowody i wlepiajacej mandaty lub biorocej rajdowki na lawety na parking policyjny
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: PrzeglÄ…d techniczny driftowozu

Postprzez e30 owner » 25 sty 2014, o 15:31

I na poruszanie się naszymi samochodami po drogach jest de facto przymykanie oczu, dopóki nie wydarzy się śmiertelny dzwon. Wtedy rzeczoznawca sądowy nie popuści i będą głowy leciały.

Niby ta unia europejska to zbawienie, bo rolnik ma za co "trzydziestkę" czy innego władimirca zalać, ale przepisy się dość znacznie zaostrzyły, oraz ich egzekwowanie. Całę szczęście że do niemiec nam jeszcze dalekooooo :D Choć tam jest taki plus że samochód można sobie wyrejestrować, nie płacić ubezpieczenia za niego, i później normalnie zarejestrować i ubezpieczyć.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze


Powrót do Offtopic

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości