KA24DE w Polonezie

KA24DE w Polonezie

Postprzez Lipton335 » 6 lip 2014, o 21:27

Zakładam ten temat ponownie ponieważ ADMINISTRATOR chyba nie doczytał o co mi w ogóle chodzi ;) To że się da to ja wiem :lollol:
Ponawiam pytanie. czy wał, most jak i inne elementy wytrzymają obciążenie jakie da wyżej wymieniony silnik ?
czy taki swap będzie trudny (nie wymagający specjalistycznego sprzętu) ponieważ chcę go zrobić SAM .
Odpowiadam od razu na pytania żadnego innego silnika nie mam zamiaru tam wsadzać. :help:
Avatar użytkownika
Lipton335
Touge Drifter
 
Posty: 626
Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:28
Lokalizacja: Rzeszów

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez Pietrek.L » 7 lip 2014, o 06:41

Przeniesienie napędu wytrzyma (luki i zombiepox). Do wału polda musisz dac przegob z nissana i oddac do wywazania.
Mocowania silnika od nowa, ukl paliwowy od nowa, wiazka silnika od nowa, hamulce i zawias do wymiany na lepszy. Kazdy swap jest latwy lub mniej, zalezy jak kompletny masz swap, twoj zapal i upor i wiedza, zaplecze (garaz i narzedzia).
Na bank potrzebne mozg, sprawne raczki, koledzy/pomocnicy, komplet kluczy, spawarka, lutownica, podnosnik samochodowy, lancuch, poprzeczka, na ktorej tymczasowo powiesisz silnik.
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez drift-rak » 7 lip 2014, o 07:26

Pietrek.L napisał(a):Przeniesienie napędu wytrzyma (luki i zombiepox). Do wału polda musisz dac przegob z nissana i oddac do wywazania.
Mocowania silnika od nowa, ukl paliwowy od nowa, wiazka silnika od nowa, hamulce i zawias do wymiany na lepszy. Kazdy swap jest latwy lub mniej, zalezy jak kompletny masz swap, twoj zapal i upor i wiedza, zaplecze (garaz i narzedzia).
Na bank potrzebne mozg, sprawne raczki, koledzy/pomocnicy, komplet kluczy, spawarka, lutownica, podnosnik samochodowy, lancuch, poprzeczka, na ktorej tymczasowo powiesisz silnik.


Koledzy raczej spowalniaja prace o ile masz umiejetnosci i sam sobie dajesz rade;)
Napewno most wytrzyma? Kiedys moj wuja mial poloneza z silnikiem rovera i niby mosty padaly przy tej mocy? Nie wiem ile w tym prawdy z tym mostem i czy tylko on mial pecha czy to byl jakis slaby punkt ale napewno pasuje i ktos wkladal most o trucka lub volvo ktore daja rade (truck ma wieksze przelozenie)
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez ttomek » 7 lip 2014, o 12:03

o mocach i mostach pogadaj z Zombiakiem.
on już ma fajną moc w swoim polonezie i cały temat świetnie ogarnia.
moim zdaniem najlepszy projekt na bazie peloponeza jaki znam.
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez e30 owner » 7 lip 2014, o 14:21

Lipton335 napisał(a):Zakładam ten temat ponownie ponieważ ADMINISTRATOR chyba nie doczytał o co mi w ogóle chodzi ;) To że się da to ja wiem :lollol:
Ponawiam pytanie. czy wał, most jak i inne elementy wytrzymają obciążenie jakie da wyżej wymieniony silnik ?
czy taki swap będzie trudny (nie wymagający specjalistycznego sprzętu) ponieważ chcę go zrobić SAM .
Odpowiadam od razu na pytania żadnego innego silnika nie mam zamiaru tam wsadzać. :help:


Skoro tak to:
- określ czy miska minie belkę zawieszenia. Czyli czy nie trzeba będzie ciąć grodzi czy pasa by przesunąć chłodnicę. Lub rzeźbić belki od podstaw. - Czyli żyłka, pion i poziomice i mierzyć.
- określ czy wejdzie skrzynia, przy grodzi pewnie przejdzie, ale co dalej ?? Czy nie trzeba będzie rzeźbić połowy tunelu. Czyli znów żyłka miarka itd
- określ gdzie wypadnie drążek zmiany biegów - niby pierdoła ale 10cm w te lub we wte robi różnicę i znów się może okazać że trzeba będzie ciąć i spawać pół tunelu.
- sprawdź czy zmieści się serwo i pompa hamulcowa.
- określić trzeba czy chłodnica będzie wystarczająca, oraz czy ma obieg w dobrą stronę, inaczej szukasz pasującego zamiennika lub robisz na wymiar nową.

Nie mówię o milionie pierdół jak linka gazu, wydech który w ka jest od strony kierowcy zdaje się , łapach silnika i skrzyni ....


Ogólnie trudny swap bo:
A - nie ma żadnego wzorca do naśladowania co napisałem w poprzednim temacie, ale chyba tego nie wychwyciłeś, co rozumiem też kiedyś się napalałem na różne rzeczy i oczekiwałem odpowiedzi które mi pasowały, odrzucając te realistyczne.
B - tanio nie będzie ze względu na problemy które są zawarte w pkt A. I które zrozumiesz jak będziesz coś robił z tym silnikiem i tą budą, i jak staniesz przed problemami związanymi ze swapem.

Poza tym pisząc "nie mam zamiary wkładać innego silnika" odpowiedziałeś sobie sam:
- wkładasz za wszelką cenę
- odpuszczasz temat bo nikt tutaj Tobie nie poda przepisu od A-Z, i nie opisze problemów jakie napotkasz w pkt. A. Bo byłbyś pionierem w skali kraju. Więc odpowiedzi w stylu "może" "prawdopodobnie" to jedyne co dostaniesz. "Na pewno" to już Ty będziesz wiedział jak zaczniesz coś robić z tym i gratami. Czyli czy na pewno wejdzie (po pomiarach), czy na pewno nie będzie większych problemów z osprzętem (wydech, linki, przewody paliwowe elektryka i setki pierdół) I na końcu najważniejsza odpowiedź - czy na pewno dam radę sam to włożyć. To nie wrzucić m50 do e30, które wykona średnio uzdolniona małpa bo połowa e30 ma takie silniki w pl już.

Obstawiam na 98% zatem, że słusznie zrobiłem zamykając tamten temat, bo nic z tego nie będzie jak w 99% takich tematów.

EDIT: A cha administrator ukręcił dwa mosty w tydzień przy seryjnym silniku oraz dwa razy w tygodniu wymieniał drążki reakcyjne tylnego mostu na nowe. Ale zombie będzie miał na pewno większą wiedzę praktyczną.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez Lipton335 » 7 lip 2014, o 23:05

Dzieki Pietrek.L za pomoc :thumbsup:
E30 Owner
1 - nie okresle tego czy miska minie belke zawieszenia poniewaz nawet jeszcze nie robiłem przymiarki..
2 - tez nie określę myślę że wiadomo dlaczego skoro tłumaczyłem u góry
3- to samo
4 - to samo
5 - Chłodnicę również posiadam do tego silnika także wszystko będzie mierzone
6 - Tymi pierdółkami właśnie w ogóle się nie przejmuje bo wydech można zrobić tak samo jak łapy itd..
ogólnie pierwsza część twojej odpowiedzi w ogóle mi nie pomogła i była nie na temat. Natomiast w drugiej jestem w stanie dostrzec jakąś tam pomoc bo odpowiadasz na pytania które zadałem w poprzednim temacie.. tym zablokowanym.. :glare:
Masz rację - nie mam wzoru co naśladowania bo jeszcze tego nikt nie robił..
Nie oczekuje żadnych odpowiedzi które mi będą pasowały.. nie jestem już małym gnojkiem - nie napalam sie. Nie wyjdzie trudno buda na złom silnik na części i tyle.. a żadnej realistycznej odpowiedzi nie odrzucałem bo jej w ogóle nie było.. nic nie napisałes w tamtym temacie oprócz tego że się da.. to wiedziałem od poczatku :glare:
Napisałem że nie mam zamiaru wrzucać innego silnika ponieważ ten mam w okazyjnej cenie + jest po remoncie i mam do niego dosłownie wszystko. :grin: pomysł zrobienia tego Poldka narodził się od razu jak usłyszałem cenę za silnik.
Aha i nie liczyłem na żaden przepis od A do Z. :glare: Zadałem tylko parę istotnych dla mnie pytań więc następnym razem przeczytaj co napisałem DOKŁADNIE i dopiero odpisuj a nie.. piszesz głupoty nad którymi chyba w ogóle się nie zastanawiałeś
Silnik i buda będzie w sierpniu po wypłacie także zobaczymy wtedy co i jak..
Avatar użytkownika
Lipton335
Touge Drifter
 
Posty: 626
Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:28
Lokalizacja: Rzeszów

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez drift-rak » 8 lip 2014, o 08:27

Z czystej ciekawosc ten ka24 to z jakiego rocznika bedziesz mial?
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez e30 owner » 8 lip 2014, o 13:12

Lipton335 napisał(a):Dzieki Pietrek.L za pomoc :thumbsup:
E30 Owner
1 - nie okresle tego czy miska minie belke zawieszenia poniewaz nawet jeszcze nie robiłem przymiarki..
2 - tez nie określę myślę że wiadomo dlaczego skoro tłumaczyłem u góry
3- to samo
4 - to samo
5 - Chłodnicę również posiadam do tego silnika także wszystko będzie mierzone
6 - Tymi pierdółkami właśnie w ogóle się nie przejmuje bo wydech można zrobić tak samo jak łapy itd..
ogólnie pierwsza część twojej odpowiedzi w ogóle mi nie pomogła i była nie na temat. Natomiast w drugiej jestem w stanie dostrzec jakąś tam pomoc bo odpowiadasz na pytania które zadałem w poprzednim temacie.. tym zablokowanym.. :glare:
Masz rację - nie mam wzoru co naśladowania bo jeszcze tego nikt nie robił..
Nie oczekuje żadnych odpowiedzi które mi będą pasowały.. nie jestem już małym gnojkiem - nie napalam sie. Nie wyjdzie trudno buda na złom silnik na części i tyle.. a żadnej realistycznej odpowiedzi nie odrzucałem bo jej w ogóle nie było.. nic nie napisałes w tamtym temacie oprócz tego że się da.. to wiedziałem od poczatku :glare:
Napisałem że nie mam zamiaru wrzucać innego silnika ponieważ ten mam w okazyjnej cenie + jest po remoncie i mam do niego dosłownie wszystko. :grin: pomysł zrobienia tego Poldka narodził się od razu jak usłyszałem cenę za silnik.
Aha i nie liczyłem na żaden przepis od A do Z. :glare: Zadałem tylko parę istotnych dla mnie pytań więc następnym razem przeczytaj co napisałem DOKŁADNIE i dopiero odpisuj a nie.. piszesz głupoty nad którymi chyba w ogóle się nie zastanawiałeś
Silnik i buda będzie w sierpniu po wypłacie także zobaczymy wtedy co i jak..


Więc tym bardziej temat bezsensowny skoro i tak silnik i budę będziesz miał w sierpniu - czyli postanowione.

Żeby nie było, rozmawiałem ze znajomym od poldka z sr. Rzekomo silnik siada ładnie, więc i z Ka możesz mieć mało roboty. Linkę gazu szukaj od poldorovera - tam przepustnica jest po przeciwnej stronie niż w ori polonezie. Reszta praktycznie jak w każdym swapie. Czyli to co OGÓLNIE napisał Tobie Pietrek. Ja napisałem Tobie krok po kroku jak zabrać się za tą robotę, żeby było DOBRZE zrobione, za jednym zamachem - a więc i tanio, nie ważne jaki masz silnik i jaką budę. Zrozumiesz jak będziesz robił.

Co do mojego czytania - jak zauważyłeś skoro odpowiadam na post z Twojego poprzedniego tematu, i na ten tutaj, to znaczy nie tylko że czytam dobrze, to jeszcze pamiętliwy jestem .... To też zrozumiesz, o czym pisałem, jak będziesz robił :) Powodzenia :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez Lipton335 » 8 lip 2014, o 20:38

Nie no nie było postanowione bo gdybym się od was dowiedział ze wał i reszta nie wytrzyma to olał bym ten temat..
Dzięki że popytałeś i tak dalej :thumbsup: przynajmniej wiem teraz że nie będzie tak trudno wsadzić ten silnik i w ogóle :yahoo: Tylko nie wiem i nie ogarniam co zrobić z elektryką.. nie znam sie na tym kompletnie a jedyne co mi potrzeba to odpalić silnik..
Drift Rak powiem Ci że nie mam pojęcia zielonego.. ale spytam kumpla jeszcze ;)
wiem ze jest po kapitalnym remoncie i jeszcze nawet nie dotarty :banana: Do tego sprawdzałem dzisiaj olej.. nawet nie jest przepalony jest idealnie złoty :rockon:
Avatar użytkownika
Lipton335
Touge Drifter
 
Posty: 626
Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:28
Lokalizacja: Rzeszów

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez zombiepox » 8 lip 2014, o 21:31

Co do przeniesienia napędu to wszystko zależy od tego jak jeździsz. Ja od pięciu lat latam na tym samym zestawie skrzynia, most, wał. I po za wyciem nic innego się nie dzieje. :grin:
Kiedyś też mi się zdarzyło jeden ukręcić przy silniku 1.6 LPG :rotfl2: więc wszystko się da.
Powodzenia przy przekładce.
Avatar użytkownika
zombiepox
Touge Drifter
 
Posty: 495
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 11:57
Lokalizacja: Ząbki

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez Lipton335 » 8 lip 2014, o 21:47

Dzięki Zombiepox :thumbsup:
Avatar użytkownika
Lipton335
Touge Drifter
 
Posty: 626
Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:28
Lokalizacja: Rzeszów

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez drift-rak » 9 lip 2014, o 08:14

Lipton335 napisał(a):Nie no nie było postanowione bo gdybym się od was dowiedział ze wał i reszta nie wytrzyma to olał bym ten temat..
Dzięki że popytałeś i tak dalej :thumbsup: przynajmniej wiem teraz że nie będzie tak trudno wsadzić ten silnik i w ogóle :yahoo: Tylko nie wiem i nie ogarniam co zrobić z elektryką.. nie znam sie na tym kompletnie a jedyne co mi potrzeba to odpalić silnik..
Drift Rak powiem Ci że nie mam pojęcia zielonego.. ale spytam kumpla jeszcze ;)
wiem ze jest po kapitalnym remoncie i jeszcze nawet nie dotarty :banana: Do tego sprawdzałem dzisiaj olej.. nawet nie jest przepalony jest idealnie złoty :rockon:


pytalem bo to bardzo fajny silniczek szczegolnie juz ten 16v z s13 po 91r s14 lub terrano itd;) wczesniejsze byly 12v
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez Lipton335 » 9 lip 2014, o 08:44

Wlasnie wiem ;) strasznie wychwalaja ten silnik w USA :drift: silnik jest z onevi
Avatar użytkownika
Lipton335
Touge Drifter
 
Posty: 626
Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:28
Lokalizacja: Rzeszów

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez drift-rak » 9 lip 2014, o 09:14

Lipton335 napisał(a):Wlasnie wiem ;) strasznie wychwalaja ten silnik w USA :drift: silnik jest z onevi


Nie tylko usa bo u nas chwali sie je w terrano i blizniaczym mavericku jako bardzo trwale i dynamiczne
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: KA24DE w Polonezie

Postprzez Lipton335 » 9 lip 2014, o 17:28

No bardziej mi o drift chodzilo ;)
Avatar użytkownika
Lipton335
Touge Drifter
 
Posty: 626
Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:28
Lokalizacja: Rzeszów

Następna strona

Powrót do Offtopic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości