Lipton335 napisał(a):Zakładam ten temat ponownie ponieważ ADMINISTRATOR chyba nie doczytał o co mi w ogóle chodzi
To że się da to ja wiem
Ponawiam pytanie. czy wał, most jak i inne elementy wytrzymają obciążenie jakie da wyżej wymieniony silnik ?
czy taki swap będzie trudny (nie wymagający specjalistycznego sprzętu) ponieważ chcę go zrobić SAM .
Odpowiadam od razu na pytania żadnego innego silnika nie mam zamiaru tam wsadzać.
Skoro tak to:
- określ czy miska minie belkę zawieszenia. Czyli czy nie trzeba będzie ciąć grodzi czy pasa by przesunąć chłodnicę. Lub rzeźbić belki od podstaw. - Czyli żyłka, pion i poziomice i mierzyć.
- określ czy wejdzie skrzynia, przy grodzi pewnie przejdzie, ale co dalej ?? Czy nie trzeba będzie rzeźbić połowy tunelu. Czyli znów żyłka miarka itd
- określ gdzie wypadnie drążek zmiany biegów - niby pierdoła ale 10cm w te lub we wte robi różnicę i znów się może okazać że trzeba będzie ciąć i spawać pół tunelu.
- sprawdź czy zmieści się serwo i pompa hamulcowa.
- określić trzeba czy chłodnica będzie wystarczająca, oraz czy ma obieg w dobrą stronę, inaczej szukasz pasującego zamiennika lub robisz na wymiar nową.
Nie mówię o milionie pierdół jak linka gazu, wydech który w ka jest od strony kierowcy zdaje się , łapach silnika i skrzyni ....
Ogólnie trudny swap bo:
A - nie ma żadnego wzorca do naśladowania co napisałem w poprzednim temacie, ale chyba tego nie wychwyciłeś, co rozumiem też kiedyś się napalałem na różne rzeczy i oczekiwałem odpowiedzi które mi pasowały, odrzucając te realistyczne.
B - tanio nie będzie ze względu na problemy które są zawarte w pkt A. I które zrozumiesz jak będziesz coś robił z tym silnikiem i tą budą, i jak staniesz przed problemami związanymi ze swapem.
Poza tym pisząc "nie mam zamiary wkładać innego silnika" odpowiedziałeś sobie sam:
- wkładasz za wszelką cenę
- odpuszczasz temat bo nikt tutaj Tobie nie poda przepisu od A-Z, i nie opisze problemów jakie napotkasz w pkt. A. Bo byłbyś pionierem w skali kraju. Więc odpowiedzi w stylu "może" "prawdopodobnie" to jedyne co dostaniesz. "Na pewno" to już Ty będziesz wiedział jak zaczniesz coś robić z tym i gratami. Czyli czy na pewno wejdzie (po pomiarach), czy na pewno nie będzie większych problemów z osprzętem (wydech, linki, przewody paliwowe elektryka i setki pierdół) I na końcu najważniejsza odpowiedź - czy na pewno dam radę sam to włożyć. To nie wrzucić m50 do e30, które wykona średnio uzdolniona małpa bo połowa e30 ma takie silniki w pl już.
Obstawiam na 98% zatem, że słusznie zrobiłem zamykając tamten temat, bo nic z tego nie będzie jak w 99% takich tematów.
EDIT: A cha administrator ukręcił dwa mosty w tydzień przy seryjnym silniku oraz dwa razy w tygodniu wymieniał drążki reakcyjne tylnego mostu na nowe. Ale zombie będzie miał na pewno większą wiedzę praktyczną.