To ja sie wypowiem jako posiadacz Xboxa oraz PS3 i obu gier
Zalety GT 5
-Super fizyka jazdy, każde auto jeździ jak powinno, nie ma idiotycznych poślizgów, można łatwo wyczuć o co chodzi.
-Świetnie dopracowane tory, bardzo ładne wyglądają, oddają rzeczywistość, szczególnie Nurburgring gdzie jest każdy pagórek.
-Bardzo dużo aut, można mówić, że tylko premium są dopracowane, ale standardy nie wyglądają gorzej niż zwykłe auta w FM3
-Bardzo ładny dym, jest go chyba trochę za dużo, ale ładnie wygląda.
-Klimat gry, niektórzy go poczują niektórzy nie, ale cóż
-Super wsparcie online, na szczeście wychodzą wciaż patche są dodatkowe eventy (między innymi driftingowe), bardzo dobrze zrobione pokoje (po update).
-Ciekawe szczegóły np, bardziej śliski tor tam gdzie jest wyjeżdżony asfalt, rożny poziom wody na odcinkach toru podczas deszczu, nawiewa piach na drogę podczas rajdów.
-Dużo dodatkowych opcji - karting, NASCAR, szkoła AMG, rajdy, wyzwanie S. Vettela, wyścigi F1
-Specjalna opcja gry - Drifting
-Kreator tras
Wady GT5
-Ogromna liczba drobnych błędów, np brak dymu w lusterku, jednostki dopasowane do wersji językowej bez możliwości zmiany (miałem na początku ang i były BHP oraz ft/kg)
-Bardzo prosty tryb kariery, wystarczy mieć odpowiednio dużo czasu, gdyż można np. pojechać Mercem SLS w wyścigu z Oplem Speedsterem, BMW 120i itp.
-Mało europejskich aut, dla przykładu mamy w grze 39 różnych Nissanów Skyline (nie liczę tuningowanych), 15 Hond S2000, a np nie ma e36 czy e30.
-Brak trasy typu Fujimi Kaido, teoretycznie mozna zrobić podobną w scenerii Góra Aso, ale to nie będzie to samo.
-Duży nacisk na rozgrywke online, dla mnie to wada, lubię pograć w domu samemu w arcade mode
Zalety FM3
-Bardzo fajny wybór aut
-Mega trasa Fujimi Kaido
-Dużo lepsze opcje tuningu niż w GT5
-Bardzo fajny model zniszczeń
-Możliwość dowolnego malowania aut
-Dużo więcej fanów FM3 niż GT 5 w Polsce (głównie przez cene i dostępnośc piratów
Wady FM3
-Cukierkowa grafika, wybaczcie, ale te scenerie wyglądają jak z bajki
-Niezła fizyka jazdy, tak tylko niezła, jeździ się bardzo prosto, jechałem Ferrarką F40 i dodając gazu bez analoga, naciskając gaz na full, auto nie traciło przyczepności, how it's made?
-Cięzko wyczuwalna masa auta i jej przenoszenie, trudno rozbujać nawet MLa tak by wpadł w poślizg bez ręcznego czy power over.
-Słabo odwzorowane trasy, Nurburgring jest płaski i dużo łatwiejszy np.
-Wsparcie online i gra online całkowicie płatna, żeby mieć 458 Italie zapłać, żeby zagrac online, zapłać itd.
Jak dla mnie GT 5 jest bez porównania lepsze od FM3, FM3 to gra mogąca konkurować z GT 4.
Czekam na FM 4 i to, aż GT 5 upora się z tymi niedopracowaniami, jeżeli zaczną dorzucać nowe auta przy update'ach i standardy przerobią na premium to będzie ciekawe starcie
FM 4 ma trochę gorzej bo Xbox 360 jest już niestety słabsza konsolą od PS3 i co by nie robili nie uda im się raczej zrobic lepszej grafiki.
Jesli chodzi o przyjemnosc z gry to wydaje mi sie, ze GT5 jest (w porownaniu do Forzy) tak naprawde bardziej symulatorem chociaz Forza to tez Need for Speed nie jest. No i tutaj to juz jak kto lubi i kto co ma (pad/kiera). Jeden bedzie odczuwal przyjemnosc z meczenia sie z bardziej zblizonym modelem jazdy do rzeczywistych inny woli przyjemnosc z prowadzenia aut w Forzie.
Dokładnie tak jest.
A co do driftingu, no w GT 5 jest lepszy
W Forzie jedzie sie tak jak w GT z włączoną opcją wychodzenia z poślizgu. Trzeba niestety nie pomęczyć w LFS też nie zapina się idealnych boków za pierwszym razem.