Regulamin serii Drift Open 2011

Moderatorzy: butch, casus maximus, DRIFT OPEN

Regulamin serii Drift Open 2011

Postprzez casus maximus » 15 mar 2011, o 18:47

REGULAMIN SERII ZAWODÓW DRIFTINGOWYCH DRIFT OPEN 2011

1. PRZEPISY OGÓLNE.

1.1. Regulamin Drift Open 2011 (zwany dalej Regulaminem) jest dokumentem określającym zasady rozgrywek i uczestnictwa w zawodach driftingowych.
1.2. Zawody Drift Open 2011 są własnością firmy Motorsport Promotion.
1.3. Zawody Drift Open 2011 organizowane przez Motorsport Promotion powinny być zgodnie z przepisami niniejszego regulaminu.
1.4. Motorsport Promotion zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie nie później, niż na 7 dni przed terminem najbliższej rundy zawodów.
1.5. Poprzez fakt uczestnictwa w zawodach, zawodnik akceptuje treść niniejszego Regulaminu i zrzeka się prawa do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń od Motorsport Promotion na drodze sądowej.
1.6. Motorsport Promotion ma prawo nadać serii zawodów, bądź każdej z rund z osobna dodatkową nazwę wynikającą np. z umów sponsorskich.

2. ORGANIZATOR.

2.1. Organizatorem Drift Open 2011 jest firma Motorsport Promotion (zwana dalej MP).
2.2. Organizator jest odpowiedzialny za przeprowadzenie zawodów zgodnie z niniejszym Regulaminem.
2.3. Organizator ma prawo zlecić organizację poszczególnych rund innym podmiotom.

3. KIEROWNICTWO ZAWODÓW.

3.1. Kierownictwo zawodów stanowią osoby wskazane przez MP, czyli:
a. Zespół Sędziów.
b. Sędziowie flagowi (jeśli zostaną powołani przez Zespół sędziów).
c. Dyrektor zawodów.
d. Inne osoby wskazane przez MP.

4. OFICJALNE DOKUMENTY ZAWODÓW.

4.1. Zezwolenie na organizację zawodów (jeżeli jest wymagane) i ubezpieczenie OC organizatora.
4.2. Regulamin Zawodów i Komunikaty (dostępne w biurze zawodów).
4.3. Lista zgłoszeń zawodników.
4.4. Wyniki przejazdów eliminacyjnych.
4.5. Wyniki przejazdów finałowych.

5. ZGŁOSZENIA DO ZAWODÓW.

5.1. Do udziału w zawodach Drift Open 2011 będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią i podpiszą zgłoszenie do zawodów, dokonają wpłaty wpisowego w wysokości ustalonej przez Organizatora, oraz posiadają ważne prawo jazdy kategorii B lub licencję FIA.
5.2. Dopuszcza się udział zawodnika, który nie posiada żadnego z uprawnień wymienionych w punkcie 5.1. po uprzednim zgłoszeniu tego faktu u Organizatora i wyłącznie za jego zgodą.
5.3. Zawodnicy zgłoszeni do zawodów muszą liczyć się z możliwością wykluczenia ich z treningu i zawodów w każdym momencie ich trwania jeśli w mniemaniu Organizatora lub Zespołu Sędziów będą stwarzać zagrożenie dla siebie lub innych uczestników. Kwota wpisowego nie ulega wówczas zwrotowi.

6. KALENDARZ ZAWODÓW.

6.1. Daty i obiekty, na których obywać się będą imprezy serii Drift Open 2011 określa Kalendarz Imprez, który opublikowany zostanie na stronie internetowej http://www.drift-open.pl.
6.2. Organizator, w szczególnych przypadkach (np. na skutek działania siły wyższej) zastrzega sobie prawo do zmiany terminów i miejsc, w których organizowane będą poszczególne rundy oraz zwiększenia lub zmniejszenia ilości rund w trakcie trwania sezonu.
6.3. Organizator zastrzega sobie również prawo do skrócenia lub odwołania imprezy w trakcie jej trwania na skutek działania siły wyższej bez zwrotu kosztów za bilety wstępu, wpisowego i bez odszkodowania dla widzów lub zawodników.

7. PODZIAŁ NA KLASY.

7.1. Zawody serii Drift Open 2011 będą rozgrywane w formule "open", co oznacza, że podział na klasy nie istnieje i każdy zespół zawodnik/pojazd spełniający wymogi niniejszego regulaminu może wziąć w nich udział.

8. WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA.

8.1. Pojazdy uczestniczące.
a. Samochody osobowe dopuszczone do ruchu, posiadające ważny dowód rejestracyjny oraz ubezpieczenie OC.
b. Pojazdy nie zarejestrowane mogą uczestniczyć w zawodach pod warunkiem zgłoszenia pisemnego wniosku do Zespołu Sędziów.
c. Dozwolony jest wyłącznie napęd tylny (RWD).
d. Zabrania się startowania samochodami o konstrukcji rurowej. Numer VIN musi pozostać i być możliwy do odczytania.
e. Samochody z nadwoziem otwartym muszą w czasie zawodów mieć zamknięty dach.
8.2. Zasady modyfikowania pojazdów.
a. Samochód musi posiadać układ wydechowy zakończony tłumikiem.
b. Poziom głośności układu wydechowego nie może przekraczać 96dB przy 3/4 maksymalnych obrotów silnika.
c. Rozmiar opon nie musi odpowiadać rozmiarowi opon fabrycznych. Zezwala się stosowanie opon bieżnikowanych posiadających dopuszczenie do ruchu w Unii Europejskiej. Stosowanie opon typu slick jest zabronione.
d. Światła stopu oraz awaryjne muszą być sprawne. Jeżeli zawodnik zrezygnuje ze stosowania świateł przednich, musi w ich miejsce zamontować zaślepki w taki sposób, aby nie pozostawić odsłoniętych ostrych krawędzi, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa.
e. Samochód musi posiadać kubełkowy fotel kierowcy, zalecany jest fotel jednoczęściowy posiadający homologację FIA (może być nieaktualna) montowany za pomocą homologowanych przez FIA szyn montażowych oraz dowolnego typu fotel pasażera.
f. Wszelkiego rodzaju wycieki płynów są niedopuszczalne.
8.3. Przepisy bezpieczeństwa.
a. Samochód musi posiadać sprawną gaśnicę zamocowaną na stałe.
b. Akumulator musi być zamocowany na stałe, klema „dodatnia” osłonięta.
c. Zalecane jest aby pojazd posiadał centralny wyłącznik prądu, zamontowany w sposób dowolny. Zalecany jest montaż według załącznika "J" (regulaminu technicznego FIA) – umożliwiający wyłączenie dopływu prądu także z zewnątrz pojazdu.
d. Podczas zawodów, zarówno okno kierowcy, jak i pasażera, a także "szyberdach" muszą pozostać zamknięte.
e. Jeśli seryjne drzwi zostały zmienione, wówczas należy zamontować klatkę bezpieczeństwa z "krzyżem" między słupkami bocznymi A i B.
f. Zalecane jest stosowanie sześciopunktowej klatki bezpieczeństwa. Zalecane jest również, aby klatka bezpieczeństwa była zbudowana według załącznika "J" (regulaminu technicznego FIA).
g. Samochód musi posiadać hak holowniczy (lub ucho holownicze) z przodu i z tyłu. Musi być on umiejscowiony w sposób widoczny i łatwo dostępny.
h. W czasie zawodów kierowcy muszą używać szelkowych pasów bezpieczeństwa 3- lub więcej punktowych z homologacją dopuszczenia do ruchu. Szerokość pasów po stronie kierowcy musi wynosić minimum 2 cale.
i. Zastosowanie nie fabrycznej maski lub klapy bagażnika wymaga użycia zapinek bezpieczeństwa.
j. Wszelkie krawędzie nie fabrycznych elementów, np. spoilerów, muszą być zaokrąglone. Zespół Sędziów może zażądać zdemontowania zewnętrznych elementów nie fabrycznych, jeśli uzna, że mogą stworzyć zagrożenie.
k. Kierowcy biorący udział w zawodach muszą posiadać jednoczęściowe kombinezony do motosportu.
l. Zawodnicy muszą posiadać kaski z homologacją dopuszczenia do ruchu, które muszą być założone na głowę i zapięte, dopóki samochód znajduje się na torze.
m. W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy lub pasażera.
n. Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia korzystania z toru każdemu pojazdowi, który nie spełnia wymogów bezpieczeństwa.
8.4. Naprawy.
a. W trakcie zawodów dopuszcza się możliwość przeprowadzania napraw i modyfikacji niepowodujących naruszenia Regulaminu.
b. Naprawy i modyfikacje muszą zostać zakończone do momentu wywołania zawodnika na start.
c. Jeżeli samochód ulegnie awarii w trakcie jednego z punktowanych przejazdów zawodnik zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu Zespołowi Sędziów, na usunięcie awarii ma 5 minut od momentu zgłoszenia. Czas na naprawę może zostać przedłużony przez Zespół sędziów.
d. Do dokonywania napraw i modyfikacji upoważnieni są zawodnik oraz dowolna ilość mechaników.
8.5. Oznakowanie samochodów.
a. Zawodnicy zobowiązani są do umieszczenia naklejek sponsorów zawodów w określonych przez organizatora miejscach na nadwoziu samochodu. Naklejki muszą tam pozostać przez cały czas trwania zawodów pod groźbą dyskwalifikacji.
b. Naklejki z numerem startowym muszą być naklejone w prawym górnym rogu przedniej i tylnej szyby.
c. Naklejki sponsorów zawodów i numery startowe zostaną przekazane zawodnikom podczas rejestracji.
d. Każdy z zawodników może odstąpić od naklejania naklejek sponsorów zawodów w zamian za uiszczenie w biurze zawodów kary umownej w wysokości 1000 zł.

9. PRZEBIEG ZAWODÓW.

9.1. Przedmiotem współzawodnictwa jest pokonanie wyznaczonego zespołu zakrętów w sposób najwyżej oceniony przez Zespół Sędziów. Podczas zawodów może być prowadzony pomiar prędkości (fotoradar), ponadto wszystkie przejazdy mogą być nagrywane kamerą wideo.
9.2. Kierowcy biorący udział w zawodach parkują pojazdy na specjalnie do tego celu wydzielonym parkingu (parku maszyn).
9.3. Każda runda serii Drift Open 2011 będzie składała się z dnia treningowego połączonego z kwalifikacjami do TOP 32 i dnia zawodów, w których wezmą udział wyłącznie zawodnicy zakwalifikowani dnia poprzedniego.
9.4. W dniu treningowym przeprowadzone zostanie badanie techniczne samochodów zgłoszonych do zawodów. Badanie zostanie przeprowadzone przez osoby wyznaczone przez Organizatora. Każdy samochód, który przejdzie pomyślnie badanie techniczne otrzyma naklejkę, bez której nie będzie dopuszczony do wjazdu na tor.
9.5. Podczas kwalifikacji i zawodów w pojeździe nie mogą przebywać pasażerowie. Wyjątek stanowi sesja treningowa i sesja Drift Taxi.
9.6. Każdy pojazd biorący udział w zawodach może być prowadzony tylko przez jednego kierowcę. W przypadku awarii za zgodą Zespołu Sędziów dopuszcza się możliwość startowania autem zgłoszonym przez innego zawodnika. W przypadku, gdy dwaj zawodnicy startujący tym samym autem spotkają się w parze, automatycznie zawodnik, który "pożyczył" auto koledze wygrywa pojedynek i przechodzi do dalszej fazy rozgrywki.
9.7. Rozpoczęcie zawodów, kolejność przejazdów oraz zmiany w organizacji zawodów określają oficjalne komunikaty.
9.8. Sygnał do startu daje Sędzia Startowy. Nie stosowanie się do sygnałów wydawanych przez Sędziego Startowego grozi dyskwalifikacją z zawodów.
9.9. Podczas kwalifikacji każdy z zawodników ma prawo do trzech przejazdów eliminacyjnych oraz jednego przejazdu próbnego.
9.10. Oceny sędziowskie z najlepszego przejazdu decydują o kolejności zajmowanych miejsc w przejazdach eliminacyjnych. 32 najwyżej ocenionych kierowców zostaje zakwalifikowanych do udziału w zawodach.
9.11. Przejazdy TOP 32, TOP 16, ćwierćfinały, półfinały oraz finał odbywają się parami (Tsuiso).
9.12. Doboru par dokonuje się na podstawie najlepszego wyniku uzyskanego podczas kwalifikacji w następujący sposób: 1 miejsce – 32 miejsce, 2 – 31, 3 – 30, 4 – 29, 5 – 28, 6 – 27, 7 – 26, 8 – 25, 9 – 24, 10 – 23, 11 – 22, 12 – 21, 13 – 20, 14 – 19, 15 – 18, 16 – 17. Zwycięzca każdej pary przechodzi do dalszych rozgrywek.
9.13. Każda para zawodników, na każdym etapie rozgrywek wykonuje dwa przejazdy punktowane i jeden treningowy. W dwóch (punktowanych) przejazdach każdy kierowca raz "goni", a raz "ucieka".
9.14. O kolejności ustawienia do przejazdów decyduje miejsce w eliminacjach – pierwszy jedzie zawodnik wyżej rozstawiony.
9.15. O zwycięstwie w Tsuiso decyduje Zespół Sędziów.
9.16. W przypadku remisu przejazd jest powtarzany. Liczba powtórzeń jest określana przez Zespół Sędziów.
9.17. Zawodnik ma obowiązek punktualnego stawienia się i uczestnictwa we wszystkich briefingach odbywających się w trakcie zawodów, zarówno tych podanych w harmonogramie, jak i ogłoszonych w oficjalnych komunikatach.
9.18. Zawodnik ma obowiązek zgłoszenia się po odbiór nagród i tytułów.

10. PROTESTY.

10.1. Każdy zawodnik po ogłoszeniu wyników przejazdów eliminacyjnych ma prawo do złożenia dowolnej liczby protestów dotyczących naruszenia niniejszego regulaminu.
a. Protest musi być złożony w formie pisemnej.
b. Jeden protest dotyczyć może tylko jednego zawodnika/samochodu.
c. Na zgłoszenie protestów zawodnicy mają 30 minut od ogłoszenia wyników.
d. Protesty rozpatrywane są na bieżąco w kolejności ich przyjmowania.
e. Protesty rozpatrywane są przez Zespół Sędziów, od którego decyzji nie przysługuje odwołanie.

11. DRIFT TAXI

11.1. W harmonogramie zawodów przewidziany będzie czas na Drift Taxi, czyli odpłatne przejażdżki osób z publiczności z zawodnikiem.
11.2. Drifti Taxi dozwolone jest wyłącznie w samochodach z klatkami bezpieczeństwa, z dodatkowo zamontowanym fotelem kubełkowym i pasami szelkowymi po stronie pasażera.
11.3. Kierowca musi posiadać dodatkowy kask dla pasażera.
11.4. Przejazdy Drift Taxi muszą przebiegać wg. tych samych zasad bezpieczeństwa, co przejazdy kwalifikacyjne.

12. KARY PORZĄDKOWE.

12.1. W przypadku naruszenia zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach będą nakładane następujące kary regulaminowe:
a. Upomnienie.
b. Kara pieniężna w wysokości ustalonej indywidualnie przez Organizatora, nie wyższa, niż 1000 zł.
c. Dyskwalifikacja i odebranie punktów uzyskanych w danej rundzie.

13. PUNKTACJA.

13.1. Kierowcy, którzy w zawodach zajęli miejsca I – X otrzymują następującą ilość punktów:
I miejsce – 100 punktów
II miejsce – 88 punktów
III miejsce – 78 punktów
IV miejsce – 68 punktów
V miejsce – 58 punktów
VI miejsce – 48 punktów
VII miejsce – 38 punktów
VIII miejsce – 28 punktów
IX miejsce – 18 punktów
X miejsce – 8 punktów
13.2. Kierowcy, którzy w zawodach zajęli miejsca od XI do XVI otrzymują po 5 punktów.
13.3. Zwycięzcą zawodów zostaje Zawodnik, który wygra finał rozgrywek w parach.
a. miejsca od I do IV ustalane są na podstawie wyników przejazdów finałowych.
b. miejsca od V do VIII będą przyznawane (na podstawie ich wyników w kwalifikacjach) zawodnikom, którzy dotarli do drugiego etapu rozgrywek w parach i nie przeszli do dalszych etapów.
c. miejsca od IX do XVI będą przyznawane (na podstawie ich wyników w kwalifikacjach) zawodnikom, którzy dotarli do trzeciego etapu rozgrywek w parach i nie przeszli do dalszych etapów.
13.4. Podczas zawodów serii Drift Open będą również przyznawane punkty do klasyfikacji Driftingowego Pucharu Polski (DPP). Punkty te będą przyznawane tylko zawodnikom nie posiadającym licencji Driftingowych Samochodowych Mistrzostw Polski (DSMP).
13.5. Punkty w ramach DPP będą przyznawane według powyższego schematu przewidzianego dla Drift Open z pominięciem w tejże klasyfikacji zawodników z licencją DSMP.
13.6. Więcej informacji na temat punktacji do DPP znajduje się na stronie http://www.pfd.org.pl

14. KLASYFIKACJA KOŃCOWA DRIFT OPEN.

14.1. Kierowca jest sklasyfikowany w klasyfikacji generalnej Drift Open 2011 jeżeli ukończył minimum jedną eliminację.
14.2. Przy ustalaniu klasyfikacji końcowej uwzględniane są punkty ze wszystkich rund.
14.3. Absencja na eliminacji uznawana jest za wynik zerowy.
14.4. Zwycięzcą klasyfikacji końcowej Drift Open 2011 zostaje kierowca, który uzyska największą ilość punktów.
14.5. W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decyduje większa ilość wyższych pozycji w poszczególnych eliminacjach. W przypadku dalszej równości decyduje wyższe miejsce na ostatniej eliminacji Drift Open 2011.

15. PRZEPISY KOŃCOWE.

15.1. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator i kierownictwo zawodów nie przyjmują na siebie odpowiedzialności za szkody i straty spowodowane przez uczestników (widzów, zawodników) w stosunku do osób trzecich i ich mienia podczas trwania zawodów. Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody od osoby, która jej dokonała.
15.2. Prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu zastrzega sobie Organizator.
15.3. Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia biegów pokazowych, które nie będą wliczane do klasyfikacji zawodów.
15.4. Szczegółowy harmonogram każdej eliminacji zostanie ogłoszony na stronie internetowej: http://www.drift-open.pl
15.5. Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się przepisom właściwych regulaminów, poleceniom i instrukcjom wydawanym przez organizatora, służby porządkowe, ochronę oraz osoby upoważnione przez MP. Kierowca jest zobowiązany do nie spożywania alkoholu i innych zakazanych przez prawo środków na 48 godzin przed i w trakcie trwania zawodów.
15.6. Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości do 15 km/h na terenie imprezy. Ograniczenie prędkości nie dotyczy przejazdów w zawodach. Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników imprezy.
15.7. Widzowie są zobowiązani do pozostawienia samochodów na parkingu i poruszaniu się pieszo wyłącznie w miejscach przeznaczonych dla publiczności.
15.8. Zawodnicy poruszający się pojazdami poza wyznaczonym torem, na którym odbywają się zawody, są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
15.9. Zawodnicy startują w zawodach na własną odpowiedzialność z pełną świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia. Organizator, władze i kierownictwo zawodów nie odpowiadają za szkody spowodowane przez zawodników wobec osób trzecich, jak również nie biorą na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych zawodników lub ich mienia.
Avatar użytkownika
casus maximus
Drift Open
 
Posty: 1027
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 16:06
Lokalizacja: Częstochowa

Powrót do Regulamin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości