Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Dyskusja na temat driftingu.

Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Nero » 15 gru 2008, o 12:39

Jakis czas temu zanalazl to moj kolega :)

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/pri ... 0255783684

Milego czytania, a troche tego jest hehe :D

W kazdym badz razie po przeanalizowaniu tego tekstu i wypowiedzi czlowieka ktory zarejstrowal auto, jest taka mozliwosc i to bez wiekszych problemow... Wychodzi na to ze nasi urzednicy poprostu nie znaja przepisow i 3ba wziac ze soba odpowiednie artykuly prawne by miec jak poprzec swoja wypowiedz i tyle... Niestety nie wiem ile jest w tym wszystkim prawdy bo sam nie testowalem, ale brzmi to calkiem wiarygodnie.

Pozdro
Avatar użytkownika
Nero
Touge Drifter
 
Posty: 263
Dołączył(a): 6 lip 2008, o 12:57
Lokalizacja: Mrágowo/Cheltenham UK

Nissan Silvia S13

Postprzez Toschie » 15 gru 2008, o 19:26

macpis napisał(a):
Z tego co wiem to jezeli dany model auta nigdy nie byl produkawany z kiera po lewej stronie, to jak napisze do ministra transportu i dobrze to uzasadnie to moze mi wydac zgode na rejestracje.

Znalazlem czlowieka ktory to robil i jest gotow mi pomoc.



Rejestracja raczej nie przejdzie. W Ministerstwie Transportu, ktore odpowiada za rejestrację pojazdów, uzyskałem odpowiedź że wedle dzisiejszych przepisów nie ma możliwości zarejestrowania pojazdu, który ma kierownice po prawej stronie kierownice.
Są od tego wyjątki:
1. Pojazdy specjalne (smieciarki, zamiatarki, myjki, itp.)
2. Pojazdy zabytkowe
3. Tymczasowe zarejestrowanie pojazdu np dla ambasad

Można oczywiście napisać prośbę o wyjątek rejestracyjny, ale jeszcze żadnego nie rozpatrzono pozytywnie. Tak mnie poinformowala bardzo mila pani w Ministerstwie Transportu. Nie była to jakaś informacja, lecz osoba która rozpatruje tego typu wnioski. Ministerstwo argumentuje to względami bezpieczeństwa.
Oczywiście znamy jedno auto, które jest zarejestrowane z kierownicą po drugiej stronie. Jak to zostało wykonane to naprawde nie wiem.
Oczywiście, jeśli Ci się uda to chylę czoła przed tobą.
Ostatnio edytowano 15 gru 2008, o 20:22 przez Toschie, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Toschie
Clutch Burner
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 19:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Nissan Silvia S13

Postprzez Bartdrift » 15 gru 2008, o 19:55

A ja sie z tym nie zgodze. Niestety przerwalem rozpoczeta procedure rejestrowania mojego s15 bo go sprzedalem, ale mnie na poczatku tez powiedzieli ta bajeczke. A mozliwosc zarejestrowania takiego auta JEST. Sa precendensy (i nie tylko ping) a to jest rownozanczne z tym ze to jest mozliwe. Prawo nie dziala dla niektorych i jezeli ktos zarejestrowal auto to ktos inny tez moze i tyle.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Nissan Silvia S13

Postprzez -=nikon=- » 15 gru 2008, o 20:08

Pngu i Jarek dali rade, mówią ze sporo latania z tym jest ale sie da na 100%.
Avatar użytkownika
-=nikon=-
MEDIA
 
Posty: 180
Dołączył(a): 14 sty 2008, o 22:02
Lokalizacja: Piotrków tryb.

Re: Nissan Silvia S13

Postprzez Toschie » 15 gru 2008, o 20:29

Jesli udało się zarejestrować Pingowi lub Jarkowi to napewno sie da.
Ja narazie nie znalazem takiej mozliwości, co nie znaczy, że takiej nie ma.
Avatar użytkownika
Toschie
Clutch Burner
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 19:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Nissan Silvia S13

Postprzez Zell » 16 gru 2008, o 01:52

-=nikon=- napisał(a):Pngu i Jarek dali rade, mówią ze sporo latania z tym jest ale sie da na 100%.

Ty sobie pogadaj z jednym i drugim naprawdę i na temat, a potem plotkuj jak to się da zarejestrować.

Już wystarczy tego dziamolenia na wszystkich forach jak to się da etc. Już nawet ludzie sprzedajacy na allegro fury oferują komplet dokumentów do rejestracji auta z kierą po prawej.... to niby dlaczemu sami nie zarejestrują... Każdy tylko gada i gada jakie to proste i tak dalej. Temat taki przewinął się przez milion for poczynając od choćby TK, SR, Mazdaspeed i wiele innych i nareszcie doszedł też tutaj. Każdy jest mądry dopóki posługuje się wiedza z internetu, do znajomych czy gdzie indziej zasłysznaną, co z tego że wiecie że ktoś zarejestrował kiedy nie wiecie w jaki sposób, a jeśli wiecie to pewnie też wiecie, że w Rosji nikt się nawet nie przejmuje że ktoś prowadzi auto i nie ma prawa jazdy. Tyle że tam daje się w łapę i jedzie dalej a u nas jest tyle przepisów że nie każdy urzędnik, policjant czy diagonosta musi je znać. A do tego jak zwykle osobiste koneksje, a i trochę grosza dla małego przekupstwa też się znajdzie jak już jest możliwość.

Zarejestrujesz, z kierą po złej, niezależnie jak ci się to udało, trafisz na patrol, raz, drugi, trzeci, a jak będziesz miał szczęscie to nie trafisz, albo nigdy nie trafisz na takiego policjanta co wie że auto zarejestrowane w PL ma mieć kierę po lewej stronie. Ale jak trafisz to jesteś w dupie. Ja już nawet nie wspominam o takich pierdołach jak lampy co świecą w nie te stronę, bo mieszkamy w kraju gdzie co drugie auto ma albo lampy od angola albo zenon ze straganu.

Dopóki któryś z was nie zarejestruje fury z kierą po prawej stronie, z kompletem dokumentów i prawidłowym nr vin bez odpowiedzi ministra transportu o zrzeczeniu z obowiązku wynikającego z przepisów to możecie sobie gadać, plotkować na kartce papieru a nie metlik robić ludziom w głowach, nakupią sobię wszyscy Sky'e, Silvie, Supry i bóg jeden wie co jeszcze w tej Anglii czy Japonii a potem psioczą wszyscy że drogie częsci do przekładki, że im się nie opłaca, że wolą furę na częsci rozebrać albo zostawić ją do upalania. Dość tych wszystkich kłamstw i robienia ludziom wody z mózgu i zamiast zastanawiać się jak by tu obejść przepis to zróbcie coś jak normalni ludzie. W Stanach żeby mieć Sky'a nawet GTST R32 trzeba wydać ponad 10k zielonych a Wam do k.... nędzy szkoda paru groszy na deskę i magiel z S13 oraz kilka tygodni w garażu, jeśli już tak oszczędzacie to się chociaż nauczycie czegoś składając samochód, a przy okazji, po przekładce stwarzając mniejsze zagrożenie na drodze. I nawet nie chce słyszeć komentarzy że ktoś jeździł z kierą po drugiej i wcale się gorzej nie jeździ bo to nie ma znaczenia, sobie można zrobić kuku ale jadąc po drodze odpowiadamy też za innych użytkowników.
Avatar użytkownika
Zell
Touge Drifter
 
Posty: 152
Dołączył(a): 23 cze 2008, o 12:20

Re: Nissan Silvia S13

Postprzez Nero » 16 gru 2008, o 12:12

Zell napisał(a):W Stanach żeby mieć Sky'a nawet GTST R32 trzeba wydać ponad 10k zielonych a Wam do k.... nędzy szkoda paru groszy na deskę i magiel z S13 oraz kilka tygodni w garażu, jeśli już tak oszczędzacie to się chociaż nauczycie czegoś składając samochód, a przy okazji, po przekładce stwarzając mniejsze zagrożenie na drodze.


Po pierwsze jestesmy w PL a nie w stanach, z tego co wiem to na stany Nissan mial wogole zakaz sprzedazy Skyline-a i ludzie sobie prywatnie sciagali wiec zapewne dlatego mozliwosc rejstracji tego auta to tak droga impreza jak napisales...
Druga sprawa to taka ze nie kazdy chce miec np deske w Skyline lub Slilvi od np S13, ja bym nie chcial osobiscie...
Sprawa trzecia, nie denerwuj sie tak bo to bez sensu, fora sa po to by dyskutowac, rozmawiac i poruszac kazdy temat zwiazany z dziedzina w ktorej spolecznosc forum "zyje-funkcjonuje"... Tyle ilu bedzie ludzi i for tyle bedzie roznych wypowiedzi i tego nie da sie ominac... Skoro kilku osobom udalo sie zarejstrowac to musi byc jakas mozliwosc bo nikt za piekne oczy przegladu, tablic rejstracyjnych i OC nie da. Tak jak rowniez napisales z ministrem transportu zeby sprobowac zarejstrowac ale bez jego ingerencji i tu wlasnie ciekawi mnie jedna kwestia, a mianowicie: skoro jestesmy pelnoprawnymi czlonkami UE to unijne przepisy (jakiekolwiek przepisy) sa wyzszej rangi niz przepisy nasze krajowe.... Wiec jesli to jest prawda to mozemy bez problemu poszukac unijnego przepisu nt rejstracji aut w krajach UE i udac sie z takim czyms do wydzialu komunikacji, ciekawe jaka byla by reakcja urzednikow?

Zell no offence, peace

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Nero
Touge Drifter
 
Posty: 263
Dołączył(a): 6 lip 2008, o 12:57
Lokalizacja: Mrágowo/Cheltenham UK

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Zell » 16 gru 2008, o 13:03

Czy nie sądzisz, że gdyby się dało to zarejestrować w pełni legalnie to któraś z tych osób by to napisała na forum ? Którymkolwiek, bo jeśli to jest w pełni legalne tak zarejestrować to czemu się z tą wiedzą nie podzielić z innymi... Ja wiem jak parę osób w tym kraju zarejestrowało i mogę powiedzieć, że nie każdy może sobie tak zarejestrować, nawet jeśli ma bardzo dużo chęci. Także jeśli ktoś nie ma konkretów niech się nie wypowiada w tej kwestii.

Jest jedna legalna możliwość na rejestrację auta RHD w PL i jest to odstąpienie od przepisu wydane przez Ministra Transportu. Cała reszta to lawirowanie wśród przepisów i liczenie na to że ktoś ci coś odpuści, nie zauważy, nie domyśli się lub brakuje mu wiedzy żeby ci to uniemożliwić.

A jeśli chodzi o UE to prawo europejskie nie ma zwierzchnictwa nad prawem krajowym w kwestii rejestracji pojazdów. Jeśli by miało to w GB jeździli by po tej samej stronie co my :D U nas jest w przepisach napisane że samochód (nie samochód specjalny) aby być zarejestrowany w PL musi mieć kierownicę po lewej stronie i koniec, jako obywatel UE możesz się przeprowadzić do UK czy innego kraju który nie ma napisane w przepisach że auto ma mieć kierę po tej czy po tamtej, kupić auto, zarejestrować, ubezpieczyć i latać w PL.
Avatar użytkownika
Zell
Touge Drifter
 
Posty: 152
Dołączył(a): 23 cze 2008, o 12:20

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Nero » 16 gru 2008, o 13:55

Wlasnie to jest najciekawsze ze ludzie ktorym udalo zarejstrowac sie RHD w PL nie chca ta wiedza sie podzielic, jakby to byla jakas tajemnica tak samo rowniez zalozyles, pozostaje pytanie co to za tajemnica, ale zapewne sie nie dowiemy wiec kopac w tym kierunku zapewne sie nie oplaca :)

Ale poszukajny dalej w przepisach i narazie zostawmy p. Ministra Transportu w spokoju ;) Napisales ze prawo unijne nie ma zwierzchnictwa nad naszym krajowym prawem, a ja przytocze cos takiego (informacja a dokladniej post z linku ktorego wkleilem w pierwszym poscie :) )

Witam! Owszem jest rozporządzenie ministra infrastruktury ze pojazd z kierownicą po prawej nie może przejść pozytywnie badań technicznych ale: od 1.05.2004r od momentu wejścia do UE obowiązują Polskę przepisy UE, które Polska ratyfikowała! a w tych przepisach nie ma możliwości żeby jakieś państwo członkowskie mogło interpretować przepisy po swojemu!!! W całej europie można rejestrować z prawa strona a w anglii z lewa, jak sami zauważyliście tylko w Polsce robią kłopoty przy rejestracji samochodu z kierownicą po prawej stronie. Diagnostę, który wykona przegląd negatywny auta, że względu na kierownicę po prawej podaje sie do kolegium odwoławczego powołując sie na dyrektywy UE (DR 77/649/EWG ; DR 70/311/EWG) oraz ustawę z dnia 14kwietnia 2000r. Polska ratyfikowała Porozumienia dotyczące przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, wzajemnego uznawania homologacji udzielanych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie w marcu 58r. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości to odsyłam go żeby poczytał sobie interpretacje prawa UE przez Polskie sady!! Te Dyrektywy są ponad prawem krajowym i jeżeli przepisy krajowe stanowią inaczej NALEŻY STOSOWAĆ DYREKTYWY UE!!!!! taka jest interpretacja prawa przez przez Naczelny Sad Administracyjny!!!

Zwroc uwage na trzy ostatnie zdania, tj:
Polska ratyfikowała Porozumienia dotyczące przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, wzajemnego uznawania homologacji udzielanych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie w marcu 58r. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości to odsyłam go żeby poczytał sobie interpretacje prawa UE przez Polskie sady!! Te Dyrektywy są ponad prawem krajowym i jeżeli przepisy krajowe stanowią inaczej NALEŻY STOSOWAĆ DYREKTYWY UE!!!!! taka jest interpretacja prawa przez przez Naczelny Sad Administracyjny!!!

Czyzby akurat w tej kwestii prawo UE jest ponad prawem PL? :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Nero
Touge Drifter
 
Posty: 263
Dołączył(a): 6 lip 2008, o 12:57
Lokalizacja: Mrágowo/Cheltenham UK

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Bartdrift » 16 gru 2008, o 14:10

Zell, nie wiem czemu, ale mam wrazenie, ze wiele rozbija sie o to, ze na tych wszystkich forach o ktorych piszesz, zawsze znalazl sie ktos, kto napisal cos podobnego do tego co napisales tutaj Ty, co skutecznie podcinalo wszystkim nogi i nikt juz nawet nie mial ochoty sprobowac cos zrobic.
To bez sensu. Trzeba probowac. Takie glupie gadanie "ze sie nie da" jest najprostrze . A jednak sa osoby ktore maja zarejestrowane auta rhd w Polsce. Wiekszosc mowi tylko o 2 czy 3 osobach ze srodowaka tuningowo-driftowego, ale zapominacie ze swiat importu z GB nie konczy sie tylko na tym. Jest w polsce z ladnych kilkanascie- o ile nie dziesiat- osob ktore maja porejestrowane takie samochody . Mam nawet zanjomego, ktory zarejestrowal 2 takie auta dla klientow. Bylo to co prawda 2 lata temu i pytalem go nawet czy by sie jeszcze w to nie pobawil, niestety juz nie zajmuje sie sprowadzaniem aut i potracil "kontakty". Ze je mial to inna sprawa i mozna sie domyslac ze zalatwial to w troche mniej "konwencjonalny"sposob, ale zalatwial .Aut osobiscie nie widzialem ,to fakt, ale wierze mu na 100% bo dla mnie swojego czasu tez robil dosc "niemozliwe" rzeczy.

Bankowo są sposoby zeby to zalatwic. Co do tych przepisow unijnych to tez sie nie zgodzę. W Holandii w przepisach auto musi byc lhd. I co ? kilka osob sie uparlo, polezli z tym do jakiegos sadu jednego, potem drugiego i juz mozna zarejestrowac tam np. sky bez zadnego problemu ! Jest co prawda ten sam bajer , ze auto nie moze wystepowac z kiera lhd, ale sie da. W efekcie jak gadalem teraz z Paulem jak byl na JDA, to powiedzial,ze jezdzi tam teraz tyle sky'ow ze szok . Jesli tam sie dalo ,to i unas jest taka szansa, ale potrzebne sa w tej sprawie wyroki . Niestety watpie zeby ktos mial ochote poswiecic wlasne pieniadze po to , zeby otwierac furtke dla innych. Nie u nas.
Inna sprawa ,ze jezeli zostaly wydanie odstapienia od ustawy , to znaczy ze nie ma podstaw zeby odmowic komus innemu, kto rejestrowal auto na tych samych zasadach. A jesli odmowia -to do sadu i argumetowac wlasnie w ten sposob -ten dostal, tamten dostal - Ja chce tez, bo prawo nie moze dzialac tylko dla niektorych. Watpie zeby wyrok byl inny niz bysmy tego chcieli.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Zell » 16 gru 2008, o 15:04

Bartek, weź mi powiedz czy chodzi o to żeby zarejestrować czy żeby zarejestrować legalnie, mieć wszystko tiptop i nie musieć się martwić że ktoś ci może jakąś kwestię podważyć. Wystarczy kumaty policjant co zabierze Ci dowód ze wskazaniem na źle umiejscowioną kierownicę, żaden diagnosta się nie podpisze pod badaniem jeśli będzie miał taki kwit z policji. I już, po sprawie, chyba że masz orzeczenie ministra transportu o uchyleniu konkretnego przepisu w stosunku do auta. I tyle jest do tego, nie wiem, może tylko ja w tym kraju jestem porządny, a cała reszta chce się ślizgać jak tylko się da, żeby wyjść na swoim. Jeśli tak to przepraszam że chcę być uczciwy nawet w stosunku do naszego kiepskiego rządu, urzędników i wszystkich tym którzy pastwią się tylko na naszej kasie z podatków i najchętniej nie robili by nic by nam pomóc. Bardzo przepraszam !

Naprawdę to nie jest dla mnie problem, czy dla paru osób które znam załatwienie badania technicznego, bo to jest Polska, a nie UK (chociaż tam też mi proponowano załatwienie MOTu bez pokazywania auta :D). Kwestia polega na tym czy ktoś przez to nie dostanie po dupie, 1 czy 2 takie odkryte akcje z RHD i pozytywnym badaniem i stacji się oberwie. Czy to w porządku z Twojej strony znajomego tak załatwić ? Życzę Wam z całego serca powodzenia w rejestrowaniu tych waszych RHD w jakikolwiek sposób sobie wymyślicie, bo niektórym bieda doskwiera ale chcą mieć Sky'a, a w RHD nie dlatego że ich nie stać na dobrą przekładkę ale to przecież bardziej JDM i z kierą po drugiej traci swój urok.

Przez kilka ostatnich lat już wiele się nasłuchałem, narozmawiałem z ludźmi którzy robili naprawdę różne akcje z rejestracjami, pisałem listy i dzwoniłem do wielu urzędów i ministerstwa transportu, starając się rozwiązać tą kwestię i takie są moje dotychczasowe wnioski, żeby legalnie zarestrować furę z kierownicą po prawej stronie musi być to albo auto zabytkowe (ale ono ma inne prawa i wymagania) albo musi minister transportu wydać orzeczenie o zniesieniu danego przepisu w stosunku do tego auta co jest ujęte i wpisane w nowo wydany dowód rejestracyjny.

Parę osób w wielu krajach, ma, różne auta, zarejestrowane, bo ktoś się nie doszukał, bo ktoś o czymś zapomniał, bo tak czy bo siak. Cieszcie się że prawo nie zazwala na zabieranie takich aut jak to było w Stanach całkiem niedawno, jak rząd postanowił uporać się z nielegelnymi importami. Ale posiadanie w pełni legalnego, wolnego od jakichkolwiek problemów natury papierkowej auta to już inna kwestia. Nie raz, nie dwa usłyszymy jeszcze o zarejestrowanym Sky, Silvi czy zwykłym Land Roverze z kierą po prawej ale każdy robi tak jak uważa i tak jak lubi, to zawsze dreszczyk emocji gdy haltuje cię policjant na kontrole a ty się zastanawiasz czy przyczepi się do kiery czy nie.

Ja nie mówię, że się nie da, tylko że jest na to jeden legalny sposób, bez przekładki, dwa jeśli samochód jest starszy niż 25 lat. EOT z mojej strony.

A tu jeszcze takie coś co kiedyś na TK zamieściłem:
Warszawa, 15 lutego 2008 r.

MINISTER INFRASTRUKTURY
TD5t-0701-04/08

Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej

Szanowny Panie Marszałku!

Odpowiadając na pismo z dnia 29 stycznia 2008 r. nr SPS-023-717/08 przekazujące
interpelacje posła Jerzego Kozdronia, w sprawie wyjaśnienia stosowania prawa krajowego
w zakresie wymagań technicznych, jakie powinny spełniać pojazdy samochodowe
rejestrowane w Polsce, uprzejmie informuje, że Dyrektywa Rady Nr 70/311/EWG odnoszącą
sie do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep, nie dotyczy usytuowania
kierownicy w pojeździe
. Dyrektywa ta określa szczegółowe warunki techniczne badan
układów kierowniczych dla pojazdów, bez względu na usytuowanie układu kierowniczego.
Jest to jedna z 60 Dyrektyw cząstkowych Unii Europejskiej, której spełnienie jest wymagane
w procedurze homologacji typu pojazdu, czyli pojazdu jako całości.

Odnosząc sie do pytania 1 zawartego w interpelacji uprzejmie informuje,
że przedmiotowa Dyrektywa Rady Nr 70/311/EWG została już zaimplementowana
do polskiego systemu prawnego w Załączniku nr 9 Lp. 5 do rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. Nr 238 poz. 2010 z pózn. zm.).
Przepis § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z pózn. zm.), jednoznacznie wskazuje, że kierownica
w pojeździe o liczbie kół większej ni trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie
prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
Przepisy zawarte w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu w dniu
8 listopada 1968 r. ( Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40, z pózn. zm. ), mającej na celu zwiększenie
bezpieczeństwa na drogach, stanowią w szczególności w art. 7 ust. 1, że użytkownicy drogi
powinni unikać zakłóceń ruchu lub narażania go na niebezpieczeństwo poprzez unikanie
wszelkiego zachowania, które mogłoby stanowić niebezpieczeństwo lub utrudnianie ruchu,
narazić na niebezpieczeństwo osoby albo wyrządzić szkodę własności publicznej
lub prywatnej.
Jak wynika z powyższego, umiejscowienie kierownicy w pojeździe w stosunku
do kierunku jazdy jest na tyle istotne, że międzynarodowe przepisy homologacyjne, jak
i równoważne polskie przepisy nakazują ścisłe rozróżnienie kierunku ruchu, do którego dany
pojazd jest przystosowany. Jest to szczegółowo odnotowywane w dokumentacji
homologacyjnej oraz potwierdzane w wyciągu ze świadectwa homologacji wydawanym na
potrzeby rejestracji pojazdów. Aspekt umiejscowienia kierownicy oraz możliwość zmiany jej
miejsca muszą być ściśle nadzorowane w procesie dopuszczenia pojazdu do ruchu z uwagi na
możliwości konstrukcyjne pojazdu.
Biorąc pod uwagę powyżej przywołane przepisy, a także w oparciu o art. 67 ust. 1
ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108,
poz. 908, z pózn. zm.), Minister Infrastruktury w wyjątkowych indywidualnych sprawach
wydaje decyzje administracyjne zezwalające na poruszanie się po drogach polskich pojazdem
z kierownica umieszczona po prawej stronie (pojazdy specjalne, w których wykonywana
funkcja wymaga aby kierowca znajdował sie po prawej stronie - np. zamiatarki uliczne;
pojazdy pracowników ambasad i placówek dyplomatycznych na czas ich pobytu w Polsce -
na zasadach wzajemności).

Odnosząc sie do pytania 2 zawartego w interpelacji należy wskazać, że w związku
z faktem, iż przywołana Dyrektywa Rady Nr 70/311/EWG została już zaimplementowana,
nie istnieje potrzeba wydania pisma okólnego w przedmiotowej sprawie. Badanie techniczne
przeprowadzane na stacji kontroli pojazdów przez diagnostę, ma zasadniczy wpływ na
bezpieczeństwo ruchu drogowego. Diagnosta dokonując przeglądu technicznego pojazdu ma
za zadanie jednoznacznie określić, czy pojazd spełnia, czy te nie spełnia wymagań
bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określonych szczegółowo w art. 66 ustawy - Prawo
o ruchu drogowym. Umieszczenie kierownicy po prawej stronie w warunkach ruchu
prawostronnego jaki obowiązuje w Polsce oraz w większości krajów UE, ma znaczny wpływ
na pogorszenie bezpieczeństwa na drodze. Takie umieszczenie kierownicy w pojeździe
utrudnia, a w skrajnych przypadkach uniemożliwia bezpieczne wykonywanie manewrów
np. wyprzedzania w ruchu drogowym, dlatego te nie właściwe byłoby dopuszczanie
do ruchu wszystkich pojazdów, w tym take osobowych, z kierownica umieszczona po
prawej stronie. Tak wiec wynik badania technicznego pojazdu wyposażonego w kierownice
umieszczona po prawej stronie będzie negatywny.
Przedstawione powyżej stanowisko oraz argumentacja Ministerstwa Infrastruktury
w przedmiotowej sprawie znalazła odzwierciedlenie w wyrokach Wojewódzkiego Sadu
Administracyjnego otrzymującego w mocy decyzje Ministra Infrastruktury w zakresie
odmowy udzielenia odstępstwa od warunków technicznych w zakresie umieszczenia
kierownicy po prawej stronie.

Z poważaniem,
Z upoważnienia
Ministra Infrastruktury
Tadeusz Jarmuziewicz
Sekretarz Stanu


(Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)
§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:
2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.



Po tym wszystkim ja doszedłem do wniosku że przekładka jest zawsze lepszą opcją. No chyba że ktoś chce mieć zabytek i nic z nim nie robić bo konserwatora będzie trzeba o pozwolenie prosić.
Avatar użytkownika
Zell
Touge Drifter
 
Posty: 152
Dołączył(a): 23 cze 2008, o 12:20

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Javie » 16 gru 2008, o 18:11

Zell, Jarkowemu i Pingowi sie udało, ale mam cień podejrzenia, że nie chcą powiedzieć "jak", bo na którymś etapie dali komuś w łape. Nadziałem sie dawno temu na allegro na Skyline R30 kombi, RHD, na polskich blachach, jeszcze tych czarnych ! Więc cholera, da sie. Pieprzenie o bezpieczeństwie (poza reflektorami) jest IMO bzdurą, popatrz ile aut RHD jeździ w Stanach czy Rzeszy. Po Japonii i UK jeżdżą auta LHD i nikt z tego problemu nie robi. Skoro kilka osób to załatwiło, to musi sie dać, bo na pewno nie żaden diagnosta nie podbił im tego jako LHD, choćby nie wiem ile dostał w łape i jakiego blowjoba by mu strzelić, bo w razie kontroli policji konkretnie moczy dupe.
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Zell » 16 gru 2008, o 19:43

W innych krajach nie ma głównie dróg jednopasmowych łączących większość dużych miast... A ja byłem w Niemczech wiele razy i poza anglikami na wizytacjach to ja tam nie widziałem RHD aut.
W każdym innym kraju jest jakaś kwestia która ogranicza ilość takich aut, np. wymagane TUV'y na wszystko w DE, ubezpieczenia w UK (zwyżka za LHD). A u nas w PL jakbyś pozwolił to by w krótkim czasie zaroiło się od tych RHD aut, bo nie ma takiego bezpiecznika, a chyba wszyscy wiemy skąd się kupuje większość aut "na części". A do wypadku wystarczy jeden gość jadący autem RHD, sam, na drodze Lublin-Wawa albo Wawa-Gdańsk, przed nim duża ciężarówka, żeby coś zobaczyć trzeba się trochę wychylić, kierowca jadący z naprzeciwka nie spodziewa się że gość nagle wyskoczy na środek drogi by sprawdzić czy może wyprzedzać. Wypadek gotowy, gwarantuje Wam że jeśli rejestracja takich aut byłaby możliwa to liczba wypadków by się zwiększyła.... no chyba że każdy samochód taki mógłby być jeżdżony tylko po mieście albo każdy właściciel kupowałby takie auto jako zabawkę którą będzie wyciągał na weekendy do zabawy a nie do jeżdżenia po kraju.
Jak Bartek wspomniał to nie tylko światek tuningowy miałby dostęp do takich aut gdyby było można, ale każdy, a taki Vauxhall Cavalier czy Astra jest tańszy od Opla w PL, to czemu go nie kupić..... bo ma kierę po drugiej stronie..... a co to za różnica itd. Moment i co drugie auto miałoby kiere z prawej, bo w UK wszystkie auta są tańsze niż u nas. Zobaczcie jak zalały nas auta z zagranicy po zniesieniu cła dla krajów UE. Większość aut na naszym rynku to import z DE, bo tam są najtańsze a nam jest nabliżej. Jeden kierowca z autem RHD wiele szkód nie zrobi, ale setki tysięcy czy miliony takich to już problem.

Ja bardzo chętnie bym poparł inicjatywę, aby się takie auta dało rejestrować, spełniając jakieś warunki (np. droższe ubezpieczenie) bo wtedy nikt nie kupi Astry czy Golfa RHD jeśli będzie miał za niego płacić drugie tyle za ubezpieczenie. Również tak jak wy, bym chciał pewien samochód bez przekładania mieć, wydać więcej kasy i kupić auto z JP zamiast robić sobie takie same w PL od początku, pojeździłbym sobie przez jakiś czas, może do zimy i wtedy jakbym czuł że jednak wolę kiere po naszej to przełożył, a jak nie to nie. Jednak narazie czegoś takiego nie ma, mamy kryzys gospodarczy i brak osoby w rządzie tak zainteresowanej tematem żeby to ogarnąć, a i większa część społeczeństwa jest przeciwko w tej kwestii bo chyba każdy widzi niebezpieczeństwo związane z autem z kierą po prawej w kraju w którym po prawej się jeździ. Dopóki nie będzie odpowiednich przepisów i dróg to posiadanie takiego samochodu jest poprostu niebezpieczne i żadne umiejętności tu nie pomogą. Może jakaś konieczność instalacji kamery na lusterku, jakiś zmyślny moduł gps, czujniki, nie wiem, ale to i tak takie moje gdybanie które w najbliższych latach dalej pozostanie gdybaniem. No chyba że UE przekształci się w jedno państwo :D

kurde.... ja to się zawsze rozpisać musze... sorki za marnowanie miejsca na serwerze :P
Avatar użytkownika
Zell
Touge Drifter
 
Posty: 152
Dołączył(a): 23 cze 2008, o 12:20

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Nero » 16 gru 2008, o 20:09

Wiec skoro nawet Minister Transportu nie chce nam ulatwic zycia to mozna byloby sprobowac jeszcze jeden manewr... Umowic sie z rzeczoznawca zeby obejrzal dokladnie nasze auto RHD i stwierdzil czy auto odpowiada normom bezpieczenstwa i spelnia inne wymagania by zostal dopuszczony do ruchu oraz udawadniajac ze dany model auta nigdy nie opuscil fabryki z kierownica po lewej stronie oraz ze brakuje czesci zamiennych by zrobic przekladke z RHD na LHD... Jesli nasz rzeczoznawca pozytywnie ocenilby nasze auto to dany dokument otrzymany od niego dolaczamy do pisma ktore kierujemy do Ministra Transporu majac dowod, poswiadczenie ze auto jest w pelni sprawne i nie ma tego danego modelu w LHD itd itd ubiegajac sie o to by nasz pojazd dostal mozliwosc rejestracji jako nazwijmy to pojazd "specjalny".

Zell masz racje ze jesli mozna byloby rejestrowac kazde auto z RHD w PL to rynek zostalby zasypany, zgadzam sie z Toba w 100%... Ale co gdyby wlasnie udowodnic jak napisalem wyzej ze to akurat dane auto bylo produkowane tylko i wylacznie z RHD i nie ma czesci do przekladki...
Wiec podsumujmy:
Auta wystepujace w wersjach LHD i RHD nie moglyby wowczas byc rejestrowane a auta w wersji tylko i wylacznie RHD moglyby byc... Wiec prosta sprawa, Corsy RHD nam nie zarejestruja bo wystepuja w LHD a Sky to juz inna sprawa bo niestety nie ma LHD wiec jakies odstepstwo od przepisow w tym momencie mogliby zrobic...

Troche zakrecilem ale mam nadzieje ze cos z tego zrozumiecie co mam na mysli hehe ;)
Avatar użytkownika
Nero
Touge Drifter
 
Posty: 263
Dołączył(a): 6 lip 2008, o 12:57
Lokalizacja: Mrágowo/Cheltenham UK

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Javie » 16 gru 2008, o 20:50

Zgadzam sie z Wami, że auta RHD powinny zostać obciążone większym OC, ze względu na większe ryzyko wypadku. Ale IMO fala używanych, tanich aut z anglii to fikcja - te auta są tanie, bo zazwyczaj są to szroty jakich mało. A i przeciętynego Kowalskiego będzie wku*wiało kukanie zza ciężarówki, o wyższym OC nie wspominając. A niech mu tak zdechnie nagrzewnica, klima albo coś... A części niema... Bo anglików mało... Jeśli byłaby możliwość rejestracji RHD, to spodziewałbym sie raczej droższych aut, typu właśnie Skyline, Evo, Impreza STi, Aston Martin, Jaguar... Nie mówiąc już o tym, że skośni na swój rynek zostawiali najlepsze rodzynki...

Nell - w Szwecji można zarejestrować RHD pod warunkiem, że ma reflektory przystosowane do ruchu prawostronnego.
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Następna strona

Powrót do Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości